Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M52B25 INPA / Livedata-apuja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jax_KiBez
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 2061
    • Pirkanmaa

    E39 M52B25 INPA / Livedata-apuja

    Pistin puolison puikkoihin ja itse rupesin lukemaan livedataa.
    Voisiko joku valaista mitä mikäkin tarkoittaa.

    15min moottoriajon jälkeen parkissa tyhjäkäynnillä oli tämmöisiä arvoja:
    Oxygen sensor heater 1 & 2: 72,26% (Asteikko 0/100)
    Camshaft position: 24,34 degrees KW (Asteikko 0/100, muuttui välillä kun ajoi muttei kuitenkaan kokoajan.)
    MAF Voltage: 0,7V
    MAF Air use: ~15kg/h tyhjäkäynnillä.
    ICV Air use: ~15kg/h tyhjäkäynnillä.
    MAF ja ICV nousivat samaan tahtiin kaasua painettaessa.

    Lambda-jännite vaihteli 0,7-4,8V päivitystahti oli kerran/sekunnissa, ilmeisesti kuuluu asiaan, arvo meni pykälissä esim. 4,8 -> 4,5 -> 1,7 -> 0,7 -> 1,5 -> 4,5 -> 4,8

    Ja välillä arvo menikin 4,8 -> 4,1 -> 4,8 -> 0,7 -> 1,5 -> 0,7.
    Kuuluuko ihan asiaan?

    Engine Roughness: Arvot neljän kuvankaappauksen perusteella.
    Cyl 1: 200-600, ~400 kohdilla useimmiten
    Cyl 2: 0-120, ~20 kohdilla useimmiten
    Cyl 3: 0-600, ~500 kohdilla useimmiten
    Cyl 4: 0
    Cyl 5: 0-150, ~100 kohdilla useimmiten
    Cyl 6: 100-600, ~400 kohdilla useimmiten
    Last edited by Jax_KiBez; 30-03-2012, 05:47.
    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

    _____________________________________
    Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
    Tästä mun kaluston showroomiin
    Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
  • MGUarto
    Bimmer Rookie
    • Nov 2012
    • 192
    • Vantaa-Nissas

    #2
    Camshaft position: 24,34 degrees KW
    Kuuluuko tuon muuttua kaasun mukaan (tyhjäkäynnillä kun polkaisee)
    Itsellä muuttuu maks 1 astetta, eli onko nyt osa rikki?


    Lambda-jännite ei itsellä pahemmin vaihdellut ainakaan tyhjäkäynnillä, molemmissa antureissa 4,79v. Riippuu vähän päivästä, välillä on enemmän, välillä vähemmän. Kuuluuko tuo tyhjäkäynnilläkin vaihdella paljonkin?

    Savuttaa kaasua painaessa ja liikennevaloissa niin perkeleesti. Öljy ei kuitenkaan ole savutuksen aiheuttaja.

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #3
      Kyllähän sen nokan asennon pitää muuttua, single-vanos koneessa vaan 2 asentoa. Asteita en muista paljonko mut varmaan parikymmentä:think

      Lambdojen jännitteen pitää "seilata" jatkuvasti, tyhjäkäynnilläkin.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • MGUarto
        Bimmer Rookie
        • Nov 2012
        • 192
        • Vantaa-Nissas

        #4
        Originally posted by JJT View Post
        Kyllähän sen nokan asennon pitää muuttua, single-vanos koneessa vaan 2 asentoa. Asteita en muista paljonko mut varmaan parikymmentä:think

        Lambdojen jännitteen pitää "seilata" jatkuvasti, tyhjäkäynnilläkin.
        Voiko kuollut nokka anturi esim. vaikuttaa juurikin lambadojen toimintaan? Tai sitten yksinkertaisesti nokka anturi ja lambadat sökönä. Mihin en oikeen usko.

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1996
          • Tampere

          #5
          Originally posted by MGUarto View Post
          Voiko kuollut nokka anturi esim. vaikuttaa juurikin lambadojen toimintaan? Tai sitten yksinkertaisesti nokka anturi ja lambadat sökönä. Mihin en oikeen usko.
          Ei se anturi lambdojen toimintaan vaikuta.

          Oma kehu haisee, mutta tolla mun ohjelmalla voit kattella miten lambdat toimii, kun tässä oli niistä puhetta. INPA:lla näkee karkeasti onko se ihan mykkä muttei paljon muuta. Tässä säikeessä mm. TJJ on M52:lla katsonut lambdojen toimintaa tällä ohjelmalla.

          Comment

          • MGUarto
            Bimmer Rookie
            • Nov 2012
            • 192
            • Vantaa-Nissas

            #6
            Originally posted by pheno View Post
            Ei se anturi lambdojen toimintaan vaikuta.

            Oma kehu haisee, mutta tolla mun ohjelmalla voit kattella miten lambdat toimii, kun tässä oli niistä puhetta. INPA:lla näkee karkeasti onko se ihan mykkä muttei paljon muuta. Tässä säikeessä mm. TJJ on M52:lla katsonut lambdojen toimintaa tällä ohjelmalla.
            Jees eli tuolla näkee käytännössä toimivatko ja miten toimivat. Aika hienoa, että tollaista olet lähtenyt väsäämään. Täytyypä testailla ja katsella. Oikeastaan loistavaa, kun inpalla se on vähän arpomista tuo homma.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎