memebuy23buy

Sisätilan puhallin lakkasi toimimasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tigu
    BTCF Member
    • May 2006
    • 945
    • Oulu

    #16
    Aika edullisesti saisi käytettynä tuon moottorin.


    Tosin uusi tarvikemoottorikaan ei olisi pahanhintainen.
    -e21 m50-

    Comment

    • casino
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 663
      • Keski-Suomi

      #17
      On muuten sen verran vittuimainen (työläs) homma vaihtaa työ e39:in puhallinmoottori, että mitään käytettyä sinne ei pidä laittaa. Näistä loppuu kollektorista pinta niin lakkaa sitten puhaltamasta.

      Ja tarvikemoottori kyllä pelaa,mutta ainakin omani "täristää" ja pitää sellaista ääntä käydessään, että ei oikein voi tai viitsi täysillä kovin kauaa pitää. Osta sinne KL-varasosista alkuperäinen uusi puhallin niin sitten tarvitse pettyä ja ihmetellä. Itse en tule enää koskaan laittamaan tarvikepuhallinta mihinkään käyttöautoon
      Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
      Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
      http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

      e39 -530d touring 11/1999
      ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

      Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

      Comment

      • eety
        Bimmer Rookie
        • Mar 2011
        • 156
        • Kurikka ja Vaasa

        #18
        Ensimäinen osa tuli eilen vaihdettua pihassa olevaan e39:iin ja alkoi puhallin toimia. Autolla ajettu 400 000km kaksi kertaa vaihdettu siili. Toki autossasi voi olla hiilet mennyt tai koko puhallin.

        Originally posted by Lasjus View Post
        Kumpikohan osa se näistä olisi?

        Epäilisin ensimmäistä (Minulla Sedani + takana ei muuta kuin säätö"rullat" keskikonsolissa)

        Lämmitysl vastus BMW-E39 48-8656 E39 Esivastus (ei taakse) [1995 - 2003] 59.90 €

        Lämmitysl vastus BMW-E39 TAAKSE 48-8763 E39 Esivastus TAKAmatkustamon puhaltimelle (jos autossa etu- ja takailmastointi) [1995 - 2003]

        Kiitoksia ohjeista Haju69, taitaapi olla tälläisen pikkasen rähmäkäpälänkin vaihdettavissa tuo osanen noilla ohjeilla.

        Ps. Tsiigasin hanskalokeron takana olevista sulakkeista toisen (toista en saanut irti) eli matkustamonpuoleisen sulakkeen ja vaikutti olevan kunnossa. Toisen sulakkeen osalta kun en saanut irti niin luovutin... Mutta sen kokoisen sulakkeen perässä on varmaan jotain muutakin kuin pelkkä puhallin - joten varmaan jossain jotain lakkaisi toimimasta jos siinä olisi häikkää? Melkosen vaikeassa paikassa ne sulakkeet...
        Projektit: BMW E36 328i Cabriolet
        BMW E34 535i & Toyota Hiluiksi!
        kysy osia:
        BMW E34, E36, E39 & E30,

        Comment

        • Jepulis
          Bimmer Rookie
          • Mar 2007
          • 28

          #19
          Sama homma tuli eteen talven aikana ,ja jotenkin tuli kikkailtua sen risan moottorin kanssa tähän vähän jo inhimillisempään keliin tarkoituksena vaihtaa moottori pihalla.
          Kyse on tosin e38:sta, mutta eiköhän se kokolailla samalla suunnalla ja samoja konsteja kaipaa kun toi "möhkökin". Kaveri sanoi että "Älä ajattele ,ryhdy hommiin vaan. Tuntuu isommalta kuin onkaan se homma" . Ja näin se oikeastaan olikin. Tuntui aluksi ihan älyttömän isolta hommalta. Mutta vielä kun oli täällä foorumilla loistavat kuvalliset ohjeet hommaan ,niin kyllä se varmaan siihen 3-4 t kaikkinensa meni ,purku ja kasaus. Uusi orkkis moottori tuli laitettua risan tilalle. Tarvikemoottorit oli sen n. 260,00 eur ja orkkis ovh 320,00 josta saa hieman puhumalla jotain pois, joten päädyin orkkikseen. Eli ei isoa rakoa tarvikkeen ja orkkiksen välille jää. Tosin tiedä sitten vaikka olisivat sama tuote .

          Mutta vanha risa moottori oli aika jäykkää poikaa kun otin sen pois. Tosi nahkeasti pyöri. Laitoin hieman teflonspraytä laakereille ja pyöräytin ja annoin akkulaturista sähköä, niin kyllä se pyörimään lähti ,ja notkistui pyörimään ihan ok. Mutta kyllä oli kollektori kulunut ruman näköiseksi. Autolla ajettu 280tkm ja ikää vm-95. On se taas luksusta kun ilma kiertää (siis autossa, äijjällä on aina hyvin kiertänytkin) Nyt kun saisi vielä stereot toimimaan niin voilaaa.
          Last edited by Jepulis; 21-03-2012, 08:35.

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #20
            Originally posted by Jepulis View Post
            Sama homma tuli eteen talven aikana ,ja jotenkin tuli kikkailtua sen risan moottorin kanssa tähän vähän jo inhimillisempään keliin tarkoituksena vaihtaa moottori pihalla.
            Kyse on tosin e38:sta, mutta eiköhän se kokolailla samalla suunnalla ja samoja konsteja kaipaa kun toi "möhkökin". Kaveri sanoi että "Älä ajattele ,ryhdy hommiin vaan. Tuntuu isommalta kuin onkaan se homma" . Ja näin se oikeastaan olikin. Tuntui aluksi ihan älyttömän isolta hommalta. Mutta vielä kun oli täällä foorumilla loistavat kuvalliset ohjeet hommaan ,niin kyllä se varmaan siihen 3-4 t kaikkinensa meni ,purku ja kasaus. Uusi orkkis moottori tuli laitettua risan tilalle. Tarvikemoottorit oli sen n. 260,00 eur ja orkkis ovh 320,00 josta saa hieman puhumalla jotain pois, joten päädyin orkkikseen. Eli ei isoa rakoa tarvikkeen ja orkkiksen välille jää. Tosin tiedä sitten vaikka olisivat sama tuote .

            Mutta vanha risa moottori oli aika jäykkää poikaa kun otin sen pois. Tosi nahkeasti pyöri. Laitoin hieman teflonspraytä laakereille ja pyöräytin ja annoin akkulaturista sähköä, niin kyllä se pyörimään lähti ,ja notkistui pyörimään ihan ok. Mutta kyllä oli kollektori kulunut ruman näköiseksi. Autolla ajettu 280tkm ja ikää vm-95. On se taas luksusta kun ilma kiertää (siis autossa, äijjällä on aina hyvin kiertänytkin) Nyt kun saisi vielä stereot toimimaan niin voilaaa.
            Tuollainen pyörimättömyys voisi tosiaan olla laakereiden / hiilien kuluneisuudesta johtuvaa.

            Itsellä meni kanssa E38 puhallin mykäksi ja ei lähtenyt pyörimään edes rasvaamalla. Hiiletkin olivat ihan loppu. Tarvikkeena taisi jäädä maksamaan 190€

            Comment

            • mikron
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2174
              • Himas

              #21
              Puhallin ei puhalla kuin aika minimillä, vaikka ilmastoinnin näyttö nostaa normaalisti palkkeja.

              Ostin Motonetistä Topranin siilin, katotaan lähteekö toimimaan. Olinko tyhmä?
              F11 530dA xDrive M-sport -13
              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
              Ex: E38 740iA -98
              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
              Ex: E39 523i -96
              Ex: E34 520i -89

              Comment

              • Tukste
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2002
                • 357
                • Kouvola, Finland

                #22
                Mistäs voi johtua ku mulla toi puhallin ei sammu ollenkaa? aamulla oli akku tyhjä ku puhisi koko yön tuossa pihalla omineen, noin 50% nopeudella noin äkkiä korvakuulolla arvioiden.

                535d M-sport -07
                Ex 530d M-sport touring -02 235hv/570nm
                325ix turbo -88 (projekti)

                Comment

                • Juize
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 239
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by Tukste View Post
                  Mistäs voi johtua ku mulla toi puhallin ei sammu ollenkaa? aamulla oli akku tyhjä ku puhisi koko yön tuossa pihalla omineen, noin 50% nopeudella noin äkkiä korvakuulolla arvioiden.
                  Tuo johtuu mitä suurimmalla todennäköisyydellä tässäkin ketjussa mainitusta viallisesta "siilistä". Vaihto ohjeisiinkin on ystävällisesti laitettu jo linkki. Ja suosituksetkin mistä uusi kannattaa ostaa.
                  i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
                  ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic

                  ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
                  ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
                  ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

                  Comment

                  • Fasti
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 675
                    • FIN

                    #24
                    Esimerkki tapauksesta

                    Kirjoitttelen tähän oman kokemuksen muiden juttujen tueksi.
                    Eilen lakkasi sisätilanpuhallin toimimasta kesken ajon. Oireet kuten muillakin, kaikki näyttää paneelin mukaan toimivan ja puhallusta saa säädettyä näytöllä mutta ilmasuuttimista ei tule henkäystäkään.

                    Kello oli 16:45 ja perjantai päivä. (Hyvä...Pitkä ajoreissu lauantaiksi luvattu veneelle sukulaisten kanssa) Noh, suoraan ajosta soitto Kl varaosiin, tiedustelu. On siili hyllyssä, -Hyvä ota tiskille valmiiksi. (sulkee klo 17).

                    Siili + pari meisseliä tiskiin ~60€ ja ei muuta kuin parkkikselle makailemaan apparin jalkatilaan. Klo 17:35 oli osa vaihdettu ja romut kasattu. Taas toimii ja tänään sää anopit arvoistansa kyytiä. :- ) -Ei ollut alkuperäinen pitkä siili autossa enää vaan oli jo kertaalleen luultavasti vaihdettu,

                    Kyseinen auto oli E39 M5 8/99 valmistettu ja autom ilmastointi.
                    Current
                    sigpic

                    Comment

                    • Astwau
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2012
                      • 73
                      • Lahti

                      #25
                      siili vaihettu, moottori vaihettu. puhallin edelleen mykkänä.. Ihana oot rakas BMW.

                      Comment

                      • Night-Wind
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 1534
                        • 02

                        #26
                        Originally posted by Astwau View Post
                        siili vaihettu, moottori vaihettu. puhallin edelleen mykkänä.. Ihana oot rakas BMW.
                        Siis puhallinmoottori vaihdettu? Liittimet varmasti kunnolla kiinni (siilen/puhaltimen) ? Sulakkeet ok?
                        ex: BMW E38 735iA -97
                        ex: MB W211 E200CDI -03
                        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                        ex: BMW E39 528iA -96
                        ex: MB W126 300SE -89
                        ex: BMW E34 525iAT -95
                        ex: BMW E36 316iA -91

                        Comment

                        • Astwau
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2012
                          • 73
                          • Lahti

                          #27
                          Jep. Kaikki kinni. Sulake ehjä. Luultavasti relee paskana ja siilin liitimen joku johto poikki. Kädellä heilutin rupees toimima ja sammui sit yhtä nopeesti..
                          nooh, huomenna taas uusi päivä.


                          Originally posted by Night-Wind View Post
                          Siis puhallinmoottori vaihdettu? Liittimet varmasti kunnolla kiinni (siilen/puhaltimen) ? Sulakkeet ok?

                          Comment

                          Working...
                          X