Tuli tuollainen manuaalivaihteinen 530D hankittua ekaksi bemuksi, ja yritinkin jo haulla etsiä vastaavanlaista vikaa, mutta ihan ei tärpännyt. Eli oireet on n. 2200rpm kohdalla tapahtuva epämiellyttävä jyristys. 3:lla n. 60kmh vauhdissa, 4:lla n, 90kmh, ja viitosella 120kmh->. Onko noista mennyt moottorin kumityynyjä, vai voiko kardaanista aiheutua vastaavanlaiset oireet? Ja tosiaan tuntuu että veto päällä jyristää voimakkaammin kuin moottorijarrutuksessa tai kytkin pohjassa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
-01 530d jyristää
Collapse
X
-
Sitä jurrausta tuskin saa esiin nosturilla "ajaessa", koska takapyörillä ei ole vastusta/kuormaa. Toki siinä saa tutkittua kardaanin rättinivelen kunnon ja peräpään vakionopeusnivelen toiminnan Tuolle maksimiväännön kohdalla ilmenevälle jyrinälle on valitettavan monta mahdollista aiheuttajaa. Moottorin tukikumit varmastikin potentiaalisin lähde.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Tuomas S View PostOk. Pääseekö moottorin tyynyihin miten helposti käsiksi että pystyy toteamaan niiden kunnon? Nosturi on käytössä.
Konepelti auki, auto ylös, pohjamuovit pois yms. Tukee jollain lankulla moottoria ja laskee nosturia niin mahtuu just ja just se tyyny pois sieltä välistä.sigpic
328i Coupe M-Sport -95
Comment
-
-
Kohta alkaa jo Vikakohteet loppumaan. Vaihdettu kumityynyt, vauhtipyörä, kytkin, silmälaakeri ja kardaanin keskityshela. Vakionopeusnivel on käytetty auki, ja ainakin omaan silmään näytti ihan ehjältä, eikä klappia ole mihinkään suuntaan, ja rasvaakin piisasi. Myös vetarit liikkuvat herkästi pitkittäissuunnassa. Mitähän seuraavaksi.. Dampperi? Täytyy varmaan funtsia minkä osan vaihtais viimesenä ja alottaa siitä
Comment
-
-
Mitäs on jälellä?
Mullaki alkanu vähä jyrisee, eritoten kait kolmosella kiihdytettäessä.
Oon miettiny et tarkistais rättinivelen, tukilaakerin ja kattois onko vetarien sisäpäät saanu lisää väljää, ku kolahtaa, varsinkin kun muuttaa suuntaa (pakitettaessa siis eritoten) ja vähä vaihdettakin vaihtaessa.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Comment