Vesipumppu voi pitää ääntä ollessaan kulunut (laakeri) mutta ei läheskään aina näin ole. Yleinen vika on vuoto vesipumpusta jonka seurauksena nesteen määrä laskee vähitellen ja järjestelmään pääsee ilmaa.
Nestevuodot -> liian vähäinen nestetaso ovat yleisin syy sylinterikansien halkeamisiin / kansipahvien palamisiin.
Mä en usko et se kannen tiiviste olis menny..Kesällä kun täyty ajaa auto porukoille vaik oli jäähdytys nesteet vähissä ja kun toi jäähdyttimen ilmaus ollu oikein hanskassa.Matkalla porukoille mittari nous varmaan 6 kertaa sille punaselle alueelle sillain et vilkahti oli vähän aikaa siellä eikä mitään tapahtunut.Ei kyl mittari koskaan mennyt aivan tappiin vaan ihan sen punasen alkupuolelle kun osasin tota odottaa..No asian pointti on se et ei mun autolle mitään tapahtunut ja autohan oli e39 528.
Mä en usko et se kannen tiiviste olis menny..Kesällä kun täyty ajaa auto porukoille vaik oli jäähdytys nesteet vähissä ja kun toi jäähdyttimen ilmaus ollu oikein hanskassa.Matkalla porukoille mittari nous varmaan 6 kertaa sille punaselle alueelle sillain et vilkahti oli vähän aikaa siellä eikä mitään tapahtunut.Ei kyl mittari koskaan mennyt aivan tappiin vaan ihan sen punasen alkupuolelle kun osasin tota odottaa..No asian pointti on se et ei mun autolle mitään tapahtunut ja autohan oli e39 528.
Ei käyny mielessä lisätä vettä järjestelmään ?
Kaikella kunnioituksella - jos sun ymmärrys asiasta on tota luokkaa niin en kovin suurta painoarvoa antais sun arvioille kansipahvin kunnosta. Sorry :wink:
Vesipumppu voi pitää ääntä ollessaan kulunut (laakeri) mutta ei läheskään aina näin ole. Yleinen vika on vuoto vesipumpusta jonka seurauksena nesteen määrä laskee vähitellen ja järjestelmään pääsee ilmaa.
Nestevuodot -> liian vähäinen nestetaso ovat yleisin syy sylinterikansien halkeamisiin / kansipahvien palamisiin.
Aivan totta...nyt muistinkin, että (ed. 523iA-97) konepelti ja muut samalla "radalla" olevat paikat oli valkoisilla tahroilla eli jäähdytysneste oli päässyt vuotamaan.
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Kannen voi hitsata. Omani hitsattiin Viialassa erikoishitsaus ja jäähdytinhuolto Raatikaisella. Maksoi hurjat 40 euroa. Sitten vaan kansi oli koneistettavana, ja ei muutakun uudet tiivisteet ja kasaan. Nyt toimii taas hyvin.
Lähes kaikkea voi tehdä mutta läheskään kaikkea ei pitäisi tehdä. Pitkän alumiiniosan hitsaaminen vetää sen kieroksi ja vaikka tason plaanaamalla saakin suoraksi niin esim nokkalinja voi mennä kieroksi. Seurauksena jossain vaiheessa katkeava nokka-akseli ja täystuho. Lisäksi usein käy niin että kansi hetken päästä halkeaa toisesta kohdasta. Arpapeliä.
40€ on toki niin vähän että sillä rahalla kannattaa ehkä nähdä vaiva koneen kasaamiseksi, maksaa tiivisteet yms ja muiden osien rikkoontumisen riskinkin voi ehkä ottaa mutta ei pitäisi esittää asiaa siinä valossa että kannen hitsaaminen on toimiva ja suositeltava vaihtoehto.
Se on epätodennäköinen ja paljon riskejä sisältävä vaihtoehto mutta onnistuessaan toki 40€ arvoinen. Luotettavaa sillä ei kumminkaan autosta saa mutta sen merkitys on toki jokaisen itse puntaroitava.
Mä en usko et se kannen tiiviste olis menny..Kesällä kun täyty ajaa auto porukoille vaik oli jäähdytys nesteet vähissä ja kun toi jäähdyttimen ilmaus ollu oikein hanskassa.Matkalla porukoille mittari nous varmaan 6 kertaa sille punaselle alueelle sillain et vilkahti oli vähän aikaa siellä eikä mitään tapahtunut.Ei kyl mittari koskaan mennyt aivan tappiin vaan ihan sen punasen alkupuolelle kun osasin tota odottaa..No asian pointti on se et ei mun autolle mitään tapahtunut ja autohan oli e39 528.
Et ole tosissasi?
Jopa äitini tajusi sammuttaa auton kun lämmöt alkoivat nousta... Ja tältä taholta löytyy sentään aika legendaarisia kohelluksia auton kanssa.
Mä en usko et se kannen tiiviste olis menny..Kesällä kun täyty ajaa auto porukoille vaik oli jäähdytys nesteet vähissä ja kun toi jäähdyttimen ilmaus ollu oikein hanskassa.Matkalla porukoille mittari nous varmaan 6 kertaa sille punaselle alueelle sillain et vilkahti oli vähän aikaa siellä eikä mitään tapahtunut.Ei kyl mittari koskaan mennyt aivan tappiin vaan ihan sen punasen alkupuolelle kun osasin tota odottaa..No asian pointti on se et ei mun autolle mitään tapahtunut ja autohan oli e39 528.
Mulla ei tulis ihan heti mieleen ajaa autoa yhtään metriä. En viitsi maksella koneremppoja tollaisen takia!
ja jopa mun muija soittas mulle et mitä tehään.... pieni nyrkki sääntö... kun vaihdatat tai vaihdat jakopään remmin niin kannattaa aina vaihtaa vesipumppu vaik 80tkm välein....
pointti on se et ei mun autolle mitään tapahtunut ja autohan oli e39 528.
Jos auto olisi kaverin oma eikä isin niin miksi sitä pitäisi erikseen tässä korostaa ? Kun ei ole omasta kyse niin mitä väliä sillä on. Mä tekisin kyllä tosta hyvästä pojan perinnöttömäksi :roll:
No jos oikein tarkkaan luet niin kirjotin ettei toi jäähdyttimen ilmaus ollu hanskassa (nyt kyllä on) ja tänä päivänäkin se auto on ihan kunnossa öljyt on ihan ruskeat ja jäähdytys nesteitä ei katoa.No ehkä parempi et jätän sit jatkossa kirjottelun vähemmälle kun oon selvästikkin sen verran tietämätön.Koitin vain hyvä hyvyyttäni auttaa kaveria joka arvuutteli onko auto kunnossa vai ei omin kokemuksien perusteella.Anteeksi jos pilasin jonkun päivän.
Kannen voi hitsata. Omani hitsattiin Viialassa erikoishitsaus ja jäähdytinhuolto Raatikaisella. Maksoi hurjat 40 euroa. Sitten vaan kansi oli koneistettavana, ja ei muutakun uudet tiivisteet ja kasaan. Nyt toimii taas hyvin.
Lähes kaikkea voi tehdä mutta läheskään kaikkea ei pitäisi tehdä. Pitkän alumiiniosan hitsaaminen vetää sen kieroksi ja vaikka tason plaanaamalla saakin suoraksi niin esim nokkalinja voi mennä kieroksi. Seurauksena jossain vaiheessa katkeava nokka-akseli ja täystuho. Lisäksi usein käy niin että kansi hetken päästä halkeaa toisesta kohdasta. Arpapeliä.
40€ on toki niin vähän että sillä rahalla kannattaa ehkä nähdä vaiva koneen kasaamiseksi, maksaa tiivisteet yms ja muiden osien rikkoontumisen riskinkin voi ehkä ottaa mutta ei pitäisi esittää asiaa siinä valossa että kannen hitsaaminen on toimiva ja suositeltava vaihtoehto.
Se on epätodennäköinen ja paljon riskejä sisältävä vaihtoehto mutta onnistuessaan toki 40€ arvoinen. Luotettavaa sillä ei kumminkaan autosta saa mutta sen merkitys on toki jokaisen itse puntaroitava.
Paskat se mihkään kieroks jää, kun se on uunissa pidetty ennen ja jälkeen hitsausta.
Tietty jos sitä alkaa itse hitsaamaan tai joku, joka ei asiasta mitään tiedä.
Voihan sitä tietysti sijoittaa euronsa uuteen kanteen, joka maksaa m50 moottoriin varmasti ihan perkeleesti, mutta onko se taas järkevää esim. 15 vuotta vanhaan autoon? Käytettyä kantta ostaessa ei taas tiedä mitä saa...
Comment