Announcement

Collapse
No announcement yet.

Menikö kannentiiviste (e39)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jacek
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 552
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by buksin-1
    vesipumppu pitää ääntä mikäli epäkunnossa
    Vesipumppu voi pitää ääntä ollessaan kulunut (laakeri) mutta ei läheskään aina näin ole. Yleinen vika on vuoto vesipumpusta jonka seurauksena nesteen määrä laskee vähitellen ja järjestelmään pääsee ilmaa.

    Nestevuodot -> liian vähäinen nestetaso ovat yleisin syy sylinterikansien halkeamisiin / kansipahvien palamisiin.
    (M3 + M3) - M5 = M1 ?

    Osia myytävänä

    http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

    Comment

    • luxor
      Bimmer Rookie
      • Aug 2003
      • 96
      • Hämeenlinna

      #17
      Mä en usko et se kannen tiiviste olis menny..Kesällä kun täyty ajaa auto porukoille vaik oli jäähdytys nesteet vähissä ja kun toi jäähdyttimen ilmaus ollu oikein hanskassa.Matkalla porukoille mittari nous varmaan 6 kertaa sille punaselle alueelle sillain et vilkahti oli vähän aikaa siellä eikä mitään tapahtunut.Ei kyl mittari koskaan mennyt aivan tappiin vaan ihan sen punasen alkupuolelle kun osasin tota odottaa..No asian pointti on se et ei mun autolle mitään tapahtunut ja autohan oli e39 528.
      -kaunis nainen on ilo silmälle-

      Comment

      • Jacek
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 552
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by luxor
        Mä en usko et se kannen tiiviste olis menny..Kesällä kun täyty ajaa auto porukoille vaik oli jäähdytys nesteet vähissä ja kun toi jäähdyttimen ilmaus ollu oikein hanskassa.Matkalla porukoille mittari nous varmaan 6 kertaa sille punaselle alueelle sillain et vilkahti oli vähän aikaa siellä eikä mitään tapahtunut.Ei kyl mittari koskaan mennyt aivan tappiin vaan ihan sen punasen alkupuolelle kun osasin tota odottaa..No asian pointti on se et ei mun autolle mitään tapahtunut ja autohan oli e39 528.
        Ei käyny mielessä lisätä vettä järjestelmään ?

        Kaikella kunnioituksella - jos sun ymmärrys asiasta on tota luokkaa niin en kovin suurta painoarvoa antais sun arvioille kansipahvin kunnosta. Sorry :wink:
        (M3 + M3) - M5 = M1 ?

        Osia myytävänä

        http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          #19
          Originally posted by Jacek
          Originally posted by buksin-1
          vesipumppu pitää ääntä mikäli epäkunnossa
          Vesipumppu voi pitää ääntä ollessaan kulunut (laakeri) mutta ei läheskään aina näin ole. Yleinen vika on vuoto vesipumpusta jonka seurauksena nesteen määrä laskee vähitellen ja järjestelmään pääsee ilmaa.

          Nestevuodot -> liian vähäinen nestetaso ovat yleisin syy sylinterikansien halkeamisiin / kansipahvien palamisiin.
          Aivan totta...nyt muistinkin, että (ed. 523iA-97) konepelti ja muut samalla "radalla" olevat paikat oli valkoisilla tahroilla eli jäähdytysneste oli päässyt vuotamaan.
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • Jacek
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 552
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by tmth
            Kannen voi hitsata. Omani hitsattiin Viialassa erikoishitsaus ja jäähdytinhuolto Raatikaisella. Maksoi hurjat 40 euroa. Sitten vaan kansi oli koneistettavana, ja ei muutakun uudet tiivisteet ja kasaan. Nyt toimii taas hyvin.
            Lähes kaikkea voi tehdä mutta läheskään kaikkea ei pitäisi tehdä. Pitkän alumiiniosan hitsaaminen vetää sen kieroksi ja vaikka tason plaanaamalla saakin suoraksi niin esim nokkalinja voi mennä kieroksi. Seurauksena jossain vaiheessa katkeava nokka-akseli ja täystuho. Lisäksi usein käy niin että kansi hetken päästä halkeaa toisesta kohdasta. Arpapeliä.

            40€ on toki niin vähän että sillä rahalla kannattaa ehkä nähdä vaiva koneen kasaamiseksi, maksaa tiivisteet yms ja muiden osien rikkoontumisen riskinkin voi ehkä ottaa mutta ei pitäisi esittää asiaa siinä valossa että kannen hitsaaminen on toimiva ja suositeltava vaihtoehto.

            Se on epätodennäköinen ja paljon riskejä sisältävä vaihtoehto mutta onnistuessaan toki 40€ arvoinen. Luotettavaa sillä ei kumminkaan autosta saa mutta sen merkitys on toki jokaisen itse puntaroitava.
            (M3 + M3) - M5 = M1 ?

            Osia myytävänä

            http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

            Comment

            • Kyytsis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 3472
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by luxor
              Mä en usko et se kannen tiiviste olis menny..Kesällä kun täyty ajaa auto porukoille vaik oli jäähdytys nesteet vähissä ja kun toi jäähdyttimen ilmaus ollu oikein hanskassa.Matkalla porukoille mittari nous varmaan 6 kertaa sille punaselle alueelle sillain et vilkahti oli vähän aikaa siellä eikä mitään tapahtunut.Ei kyl mittari koskaan mennyt aivan tappiin vaan ihan sen punasen alkupuolelle kun osasin tota odottaa..No asian pointti on se et ei mun autolle mitään tapahtunut ja autohan oli e39 528.
              Et ole tosissasi?

              Jopa äitini tajusi sammuttaa auton kun lämmöt alkoivat nousta... Ja tältä taholta löytyy sentään aika legendaarisia kohelluksia auton kanssa.

              Comment

              • overboost
                Bimmer Rookie
                • Oct 2004
                • 181
                • E-Suomi

                #22
                Originally posted by luxor
                Mä en usko et se kannen tiiviste olis menny..Kesällä kun täyty ajaa auto porukoille vaik oli jäähdytys nesteet vähissä ja kun toi jäähdyttimen ilmaus ollu oikein hanskassa.Matkalla porukoille mittari nous varmaan 6 kertaa sille punaselle alueelle sillain et vilkahti oli vähän aikaa siellä eikä mitään tapahtunut.Ei kyl mittari koskaan mennyt aivan tappiin vaan ihan sen punasen alkupuolelle kun osasin tota odottaa..No asian pointti on se et ei mun autolle mitään tapahtunut ja autohan oli e39 528.
                Mulla ei tulis ihan heti mieleen ajaa autoa yhtään metriä. En viitsi maksella koneremppoja tollaisen takia!

                Comment

                • m-power
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 731
                  • TAMPERE

                  #23
                  ja jopa mun muija soittas mulle et mitä tehään.... pieni nyrkki sääntö... kun vaihdatat tai vaihdat jakopään remmin niin kannattaa aina vaihtaa vesipumppu vaik 80tkm välein....
                  sitä saa mitä tilaa

                  http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                  R.I.P. 327i
                  R.I.P. 535i
                  audi a6 2.7 t

                  Comment

                  • Jacek
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 552
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by luxor
                    pointti on se et ei mun autolle mitään tapahtunut ja autohan oli e39 528.
                    Jos auto olisi kaverin oma eikä isin niin miksi sitä pitäisi erikseen tässä korostaa ? Kun ei ole omasta kyse niin mitä väliä sillä on. Mä tekisin kyllä tosta hyvästä pojan perinnöttömäksi :roll:
                    (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                    Osia myytävänä

                    http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                    Comment

                    • luxor
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2003
                      • 96
                      • Hämeenlinna

                      #25
                      No jos oikein tarkkaan luet niin kirjotin ettei toi jäähdyttimen ilmaus ollu hanskassa (nyt kyllä on) ja tänä päivänäkin se auto on ihan kunnossa öljyt on ihan ruskeat ja jäähdytys nesteitä ei katoa.No ehkä parempi et jätän sit jatkossa kirjottelun vähemmälle kun oon selvästikkin sen verran tietämätön.Koitin vain hyvä hyvyyttäni auttaa kaveria joka arvuutteli onko auto kunnossa vai ei omin kokemuksien perusteella.Anteeksi jos pilasin jonkun päivän.
                      -kaunis nainen on ilo silmälle-

                      Comment

                      • tmth
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 2194
                        • Kangasala

                        #26
                        Originally posted by Jacek
                        Originally posted by tmth
                        Kannen voi hitsata. Omani hitsattiin Viialassa erikoishitsaus ja jäähdytinhuolto Raatikaisella. Maksoi hurjat 40 euroa. Sitten vaan kansi oli koneistettavana, ja ei muutakun uudet tiivisteet ja kasaan. Nyt toimii taas hyvin.
                        Lähes kaikkea voi tehdä mutta läheskään kaikkea ei pitäisi tehdä. Pitkän alumiiniosan hitsaaminen vetää sen kieroksi ja vaikka tason plaanaamalla saakin suoraksi niin esim nokkalinja voi mennä kieroksi. Seurauksena jossain vaiheessa katkeava nokka-akseli ja täystuho. Lisäksi usein käy niin että kansi hetken päästä halkeaa toisesta kohdasta. Arpapeliä.

                        40€ on toki niin vähän että sillä rahalla kannattaa ehkä nähdä vaiva koneen kasaamiseksi, maksaa tiivisteet yms ja muiden osien rikkoontumisen riskinkin voi ehkä ottaa mutta ei pitäisi esittää asiaa siinä valossa että kannen hitsaaminen on toimiva ja suositeltava vaihtoehto.

                        Se on epätodennäköinen ja paljon riskejä sisältävä vaihtoehto mutta onnistuessaan toki 40€ arvoinen. Luotettavaa sillä ei kumminkaan autosta saa mutta sen merkitys on toki jokaisen itse puntaroitava.
                        Paskat se mihkään kieroks jää, kun se on uunissa pidetty ennen ja jälkeen hitsausta.
                        Tietty jos sitä alkaa itse hitsaamaan tai joku, joka ei asiasta mitään tiedä.

                        Voihan sitä tietysti sijoittaa euronsa uuteen kanteen, joka maksaa m50 moottoriin varmasti ihan perkeleesti, mutta onko se taas järkevää esim. 15 vuotta vanhaan autoon? Käytettyä kantta ostaessa ei taas tiedä mitä saa...

                        F10 & R55
                        ex:
                        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎