Announcement

Collapse
No announcement yet.

Menikö kannentiiviste (e39)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • harossi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 619
    • Haukipudas

    Menikö kannentiiviste (e39)?

    ................
    Last edited by harossi; 17-01-2005, 12:38.
    e39 M5
  • tmth
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 2194
    • Kangasala

    #2
    Re: Menikö kannentiiviste (e39)?

    Originally posted by harossi
    Auto on 523 e39 -97.
    Aluksi nostaa lämmöt normaalisti. Aina välillä lämmöt alkaa nouseen punarajalle (lamppu syttyy), muutaman sekunnin päästä yleensä lämmöt laskee nopeasti takaisin normaaliin. Olisiko autosta mennyt kannentiiviste, jolloin pakokaasuja pääsee veden sekaan ja vesi ei kierrä?
    Samaa ongelmaa oli mullakin tossa m50b20 moottorissa, ja kansihan olikin sitten halki kolmossylinterin toisesta pakoventtiilistä vesikanavaan.
    Kannentiivisteessä ei ollut mitään silminnähtävää vikaa.

    F10 & R55
    ex:
    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

    Comment

    • harossi
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 619
      • Haukipudas

      #3
      .............
      Last edited by harossi; 17-01-2005, 12:39.
      e39 M5

      Comment

      • Jyse
        Newbiemmer
        • May 2004
        • 19
        • Urjala

        #4
        Katso nyt ensin termostaatti.... takertelee.Onko painesäiliössä kova paine?

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          #5
          Vielä voisi olla:
          - termostaatti (33,10e)
          - vesipumppu (79,50e)
          :roll:
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • harossi
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 619
            • Haukipudas

            #6
            .................
            Last edited by harossi; 17-01-2005, 12:39.
            e39 M5

            Comment

            • tmth
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 2194
              • Kangasala

              #7
              Originally posted by harossi
              Originally posted by Jyse
              Katso nyt ensin termostaatti.... takertelee.Onko painesäiliössä kova paine?
              ilmeisesti siellä on painetta reilusti.. niin tuttu ainakin sanoi kun on sillä lainassa. en ole varma.
              Sen voisi viedä myös johonkin pakokaasutesteriin mitattavaksi, sillä voi mitata pakkasnesteestä, että tuleeko sinne pakokaasuja. Omassakaan ei tyhjäkäynnillä tullut, mutta kun antoi kierroksia niin jo tuli. Samalla myös paisuntasäiliöön alkoi tulla painetta ja vesi tulvii yli. Myös lämmön tulo sisälle lakkaa, kun tekee ilmalukkoa jonnekkin.

              Kannen voi hitsata. Omani hitsattiin Viialassa erikoishitsaus ja jäähdytinhuolto Raatikaisella. Maksoi hurjat 40 euroa. Sitten vaan kansi oli koneistettavana, ja ei muutakun uudet tiivisteet ja kasaan. Nyt toimii taas hyvin.

              F10 & R55
              ex:
              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

              Comment

              • jartsa02
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 1131
                • Helsinki

                #8
                Eiköhän ekana kannata tsekata nää tunnetut tyyppivian näistä: termari ja vesipumppu, ennen kuin rupee kantta irrottelee. Motonetissä noi maksaa hurjat 15.50€ termari ja 44€ vesipumppu ..
                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                Comment

                • harossi
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 619
                  • Haukipudas

                  #9
                  ...........
                  Last edited by harossi; 17-01-2005, 12:39.
                  e39 M5

                  Comment

                  • tmth
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 2194
                    • Kangasala

                    #10
                    Originally posted by jartsa02
                    Eiköhän ekana kannata tsekata nää tunnetut tyyppivian näistä: termari ja vesipumppu, ennen kuin rupee kantta irrottelee. Motonetissä noi maksaa hurjat 15.50€ termari ja 44€ vesipumppu ..
                    Ennen kuin niitä alkaa turhaan vaihtelemaan, niin kannattaa ainakin mittauttaa sillä pakokaasutesterillä sieltä paisuntasäiliöstä, josko sinne tulee niitä pakokaasuja.
                    Myös tulpat kannattaa irottaa, ja tarkastella näkyykö niissä eroja väreissä. Usein sen sylinterin tulppa on puhtaampi, johon vesi on päässyt.

                    F10 & R55
                    ex:
                    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                    Comment

                    • jykä
                      Bimmer Rookie
                      • May 2003
                      • 123
                      • Pohojanmaa

                      #11
                      Originally posted by harossi
                      niin jos termari jumittelee niin sehän voisi nostaa lämpöjä. miten tuo vesipumppu siihen vaikuttaa? eikö se leviä kerralla jos se ei toimi vai voiko se aina välillä pätkiä..?
                      Mulla oli aivan samat oireet 325:ssa, vesipumpun muovisiivet irronneet akselilta-->tyhjäkäynnillä ja kevyessä ajossa pelaa, mutta pienessä vedätyksessä lämmöt lähtee nousuun. Tyyppivika näissä muovisiipisissä vesipumpuissa.
                      Ex:325i,328i,523i,528iA,525dA
                      Current: F11 520d M-sport

                      Comment

                      • 730ia
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 1457
                        • pohjois-pohjanmaa, oulu

                        #12
                        jep niin on.
                        F20 118d Aut.
                        ________
                        Volvo S40
                        MB W204
                        e90 320d
                        e46 coupe
                        e32 730ia

                        Comment

                        • buksin-1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 4592
                          • Keski-Pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by harossi
                          niin jos termari jumittelee niin sehän voisi nostaa lämpöjä. miten tuo vesipumppu siihen vaikuttaa? eikö se leviä kerralla jos se ei toimi vai voiko se aina välillä pätkiä..?
                          vesipumppu pitää ääntä mikäli epäkunnossa
                          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                          SISUSTAT modaukset

                          Comment

                          • juppis
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2004
                            • 172

                            #14
                            Ei pidä ääntä välttämättä. Ehdotuksia näköjään tulikin ja joku niistä on varmasti oikea. Autolla ei kylläkään kannattais ajella ennenkö vika on korjattu!

                            Comment

                            • Jacek
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 552
                              • Helsinki

                              #15
                              Oletkohan tarkistanut onko jäähdytysjärjestelmässä kenties ilmaa ?
                              Vaikuttaisi siltä kun ja jos vesi ei kierrä ja äkillinen lämmön putoaminen viittaisi siihen. Perusasiat kannattaa aina ensin tarkistaa ennenkun tilaa puoli autollista uusia osia.

                              Tarkista myös lisääntyykö öljyn määrä ja muodostuuko venttiilikopan korkkiin tai öljytikun putkeen/tikkuun ns kylmälimaa (valkoista vesi/öljymössöä). Jos sitä tulee niin sitten on vedet ja öljyt sekasin.
                              Saman voi todeta siitä jos jäähdytinnesteen joukossa on öljyä.
                              (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                              Osia myytävänä

                              http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎