Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Monitoimiratti ja vakionopeudensäädin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JIK57
    Newbiemmer
    • Sep 2011
    • 4
    • Joensuu

    E39 Monitoimiratti ja vakionopeudensäädin

    E39 -97 523i automaatti. Kojetaulussa ja ratissa on molemmissa kierroslukumittarinkuva-nappula. Ratissa on 0-nappula sekä +/- napit. Kojetaulun napista syttyy mittaritauluun kierroslukumittarin kuva, ratista ei vahingossakaan. Miten ja missä järjestyksessä niitä pitäisi painaa, että vakkarin saa päälle.

    Ratin viiksessä oleva tuulilasin pyyhkijöiden tihkukytkin ei myöskään säädy eri asennoissa. Ratin vasemmalla puolella olevat audiolaitteen nappulat toimii.
  • Samppae39
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1640
    • Vähäkyrö

    #2
    Koitappa painaa kojetaulun napista se merkkivalo päälle ja sen jälkeen ratin plussa halutussa nopeudessa. Ratin "O" napista saa vakkarin vain pois päältä. Kojetulun napista päälle. Uudemmissa saa ratista sekä päälle, että pois.

    Tihkusta en osaa sanoa muuta, ku että siitä viiksen kyljessä olevasta ylös-alas liikkuvasta lipareesta se tihku pitäis säätyä. Voihan se olla rikkikin se tihkun säätö siinä viiksessä.

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      Ratissa olevasta mittarinapista palautuu edellinen nopeus.

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1838
        • Kotona/Poissa

        #4
        Originally posted by JIK57 View Post
        E39 -97 523i automaatti. Kojetaulussa ja ratissa on molemmissa kierroslukumittarinkuva-nappula. Ratissa on 0-nappula sekä +/- napit. Kojetaulun napista syttyy mittaritauluun kierroslukumittarin kuva, ratista ei vahingossakaan. Miten ja missä järjestyksessä niitä pitäisi painaa, että vakkarin saa päälle.

        Ratin viiksessä oleva tuulilasin pyyhkijöiden tihkukytkin ei myöskään säädy eri asennoissa. Ratin vasemmalla puolella olevat audiolaitteen nappulat toimii.
        Helpoiten asiat aukeais ohjekirjasta, mutta jos sellainen on kadonnut, niin.

        1. Vakionopeussäädin.

        Näissä vanhemmissa E39:ssa vakkarin 'päävirtakytkin' on siinä kojelaudan koristelistassa ratin takana. Sillä laitetaan se merkkivalo kojelautaan päälle/pois kun nopeutta on yli 30 km/h.

        Vasta kun merkkivalo palaa, on ratin vakkarinappulat toiminnassa.

        +-näppäin:
        - Auton senhetkisen nopeuden asettaminen vakkarin asetusarvoksi
        - Asetusnopeuden nostaminen n. 1 km/h / painallus
        - jatkuva pohjassa pitäminen kiihdyttää nopeutta niin kauan kun nappia painetaan

        - näppäin
        - Asetusnopeuden pienentäminen n. 1 km/h / painallus
        - jatkuva pohjassa pitäminen hidastaa nopeutta niin kauan kun nappia painetaan

        0-näppäin:

        - tiputtaa vakkarin 'odotustilaan'. Siis sama vaikutus kuin jarrun tai kytkimen painamisella.


        Palautus näppäin (nopeusmittarin symboli napissa)

        - lopettaa odotustilan ja palaa viimeksi asetettuun nopeuteen.



        Sadetunnistimen säätö

        Koska lähes kaikissa E39:eissa on sadetunnistin, oletan että sinunkin autossa sellainen on. Pyyhkijäviiksen rulla säätää sadetunnistimen herkkyyttä. Sen vaikutusta ei näe ennen kuin ulkona sataa ja sadetunnistin aktivoituu.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎