Kyseinen sigun potilas siis kärsii raskaasta tyhjäkäynnistä sekä pienestä nykimisestä tasakaasulla kiihdyttäessä. Välillä matka-ajossa kulutus putoaa sinne 6.5l / 100km kun taas yhtäkkiä meno muuttuu raskaaksi ja tasasellakin pyrkii tuonne ~8l / 100km. Joskus myös tuntuu että äkkinäisessä kiihdytyksessä polkaistaessa pedaali pohjaan, ei tapahdu "juuri" mitään kunnes alkaa löysäämään kaasua hiljalleen jolloin yhtäkkiä kone herääkin henkiin ja alkaa tempoa.
Autoon vaihdettu tyypillisiä osia kuten: venakopan tiivisteet, tulpat, haitariputket, separaattori, letkuja jne. Suuttimet puhdistettu ja tarkastettu viime kesänä. Paikallaan alkuperäinen Siemensin nokka-akselin asentotunnistin.
Vikakoodeja auto ei siis missään vaiheessa ole jättänyt tai antanut. Pelkästään korvakuulolla kuitenkin tyhjäkäynti on raskasta ja hieman ravistavaa. Myös katsastuksessa HC arvo oli juuri ja juuri rajamailla tyhjäkäynnillä, kierroksilla korjaantui kuitenkin. INPAn antamat live arvotkin kielivät siitä ettei kaikki ole kohdallaan. Ei oikein kuitenkaan tiedä miten ja mistä ongelmaa lähtisi selvittämään kun ei selvää vikaa kuitenkaan ole.
Seuraavat Inpasta kaapatut kuvat kertovat lienee enemmän(selitykset kuvien alapuolella):
Arvot tyhjäkäynnillä
Arvot kierroksilla
Oxygen sensor voltage 1 & 2 heittelehtivät koko ajan niin pitkään kunnes IMM piuhan irroitti(moottorin lämmöt ei vielä tosin ollut normaalissa kun ei tuossa paikallaan ollessa kerennyt nousta.)
IMM johto irti
Autoon vaihdettu tyypillisiä osia kuten: venakopan tiivisteet, tulpat, haitariputket, separaattori, letkuja jne. Suuttimet puhdistettu ja tarkastettu viime kesänä. Paikallaan alkuperäinen Siemensin nokka-akselin asentotunnistin.
Vikakoodeja auto ei siis missään vaiheessa ole jättänyt tai antanut. Pelkästään korvakuulolla kuitenkin tyhjäkäynti on raskasta ja hieman ravistavaa. Myös katsastuksessa HC arvo oli juuri ja juuri rajamailla tyhjäkäynnillä, kierroksilla korjaantui kuitenkin. INPAn antamat live arvotkin kielivät siitä ettei kaikki ole kohdallaan. Ei oikein kuitenkaan tiedä miten ja mistä ongelmaa lähtisi selvittämään kun ei selvää vikaa kuitenkaan ole.
Seuraavat Inpasta kaapatut kuvat kertovat lienee enemmän(selitykset kuvien alapuolella):
Arvot tyhjäkäynnillä
Arvot kierroksilla
Oxygen sensor voltage 1 & 2 heittelehtivät koko ajan niin pitkään kunnes IMM piuhan irroitti(moottorin lämmöt ei vielä tosin ollut normaalissa kun ei tuossa paikallaan ollessa kerennyt nousta.)
IMM johto irti
Comment