Hei,
Olen aloittamassa kansiremonttia otsikon mukaiseen ajoneuvoon. Auto on vuodelta 1996, ja moottorina on M52B28. Ohjeina Alfamerin korjausopas.
Kirjan mukaan työssä tarvitaan BMW erikoistyökaluja. Pitääkö paikkansa? Löysin seuraavat tarvittavat työkalut numerokoodeineen:
113240 nokka-akselin lukitustyökalu
115490 työkalu ketjupyörän kääntöä varten
114220 ruuviholkki ketjukiristin
112300 Miksi tätä nyt kutsuisi?
Mikäli erikoistyökalut tosiaan ovat tarpeellisia, olisin halukas lainaamaan/vuokraamaan niitä, jos niitä joltain sattuu löytymään.
Onko muuten mitään vinkkejä tähän hommaan? Meneekö jokin helposti pieleen? Kannattaako tuossa rempassa uusia jotain muutakin samalla, kun kerran kansi on auki?
Olen tilaamassa pakettina uuden sylinterikannen venttiileinen ja jousineen Saksasta. Pakettiin lisään luonnollisesti myöskin tiivistesarjan ja uudet kannenpultit. Ovatko nuo venttiilit yleensä hiottu/sovitettu sylinterikanteen valmiiksi noissa uusissa?
Olen aloittamassa kansiremonttia otsikon mukaiseen ajoneuvoon. Auto on vuodelta 1996, ja moottorina on M52B28. Ohjeina Alfamerin korjausopas.
Kirjan mukaan työssä tarvitaan BMW erikoistyökaluja. Pitääkö paikkansa? Löysin seuraavat tarvittavat työkalut numerokoodeineen:
113240 nokka-akselin lukitustyökalu
115490 työkalu ketjupyörän kääntöä varten
114220 ruuviholkki ketjukiristin
112300 Miksi tätä nyt kutsuisi?
Mikäli erikoistyökalut tosiaan ovat tarpeellisia, olisin halukas lainaamaan/vuokraamaan niitä, jos niitä joltain sattuu löytymään.
Onko muuten mitään vinkkejä tähän hommaan? Meneekö jokin helposti pieleen? Kannattaako tuossa rempassa uusia jotain muutakin samalla, kun kerran kansi on auki?
Olen tilaamassa pakettina uuden sylinterikannen venttiileinen ja jousineen Saksasta. Pakettiin lisään luonnollisesti myöskin tiivistesarjan ja uudet kannenpultit. Ovatko nuo venttiilit yleensä hiottu/sovitettu sylinterikanteen valmiiksi noissa uusissa?
Comment