Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 528 Kansiremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1838
    • Kotona/Poissa

    #16
    Originally posted by Raimo Petäjä View Post
    Olen rajannut aika lailla vaihtoehtoja pois. Vaihdettu on esimerkiksi jäähdytin paisuntasäiliöineen, vesipumppu, termari/kotelo, kiertovesipumppu...

    Auto puskee sylinteripaineita väärälle puolelle. Onhan se kai mahdollista, että pelkkä kansipahvi olisi kärähtänyt. Tämä ilmeisesti näissä aika epätodennäköistä.
    Mikäli kone lämmetessään heittää jäähdytysnesteet ulos paisarin korkin välistä, ei se vielä välttämättä ole merkki järjestelmän ylipaineesta. Näistä kun on joskus hajonnut paisarin korkkeja siten etteivät ne enää pidä juurikaan painetta. Järjestelmässä kun pitäisi olla pieni ylipaine, ja jos korkki on rikki, moottorin saavuttaessa normaalilämmön nesteet tulee ulos.

    Testaa korkin pitävyys niin että korkki on kiinni ja puristelet ylävesiletkua. Yhtään suhinaa ei saa käsivoimin kuulua korkin suunnalta. Mutta jos letku puristuu helposti ja korkista suhisee puristelujen tahdissa, hanki uusi paisarin korkki.

    Uuden korkin vaihdon jälkeen on varmistettava että ongelma poistui.

    Mikäli ongelma ei poistu, kannattaa mitata paisarista, pääseekö jäähdytysnesteen sekaan pakokaasuja. Se varmistaa kyllä pahvin kohtalon.

    Tämä vaan siksi kun omasta E39:sta on yksi korkki hajonnut.

    Kansiremontin voi toki tehdä jos on muutakin laitettavaa, esim. venttiilinvarren tiivisteiden vaihtoa tms.
    Last edited by Havis; 18-04-2012, 10:39.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • Raimo Petäjä
      Newbiemmer
      • Apr 2012
      • 23
      • Helsinki

      #17
      Eipä tuntunut olevan pääkaupunkiseudun merkkikorjaamoilla olevan mielihaluja työkalujen vuokraamiseen. Tämän jälkeen tiedustelin mahdollisuudesta niiden ostamiseen, ja vastaukseksi sain sanat "siinä nyt voi mennä monta kuukautta".

      Tuolla näyttäisi olevan kaikki paitsi 114220, mutta en ole varma kun ei ole samoja tuotekoodeja:



      Tiivistesarjakin maksaa vain 150€, kun Laakkosella hinnaksi ilmoitettiin 450€. Ovatkohan laadultaan vastaavia?

      Last edited by Raimo Petäjä; 18-04-2012, 18:16.

      Comment

      • JD
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1194
        • Espoo

        #18
        Originally posted by Raimo Petäjä View Post
        Eipä tuntunut olevan pääkaupunkiseudun merkkikorjaamoilla olevan mielihaluja työkalujen vuokraamiseen. Tämän jälkeen tiedustelin mahdollisuudesta niiden ostamiseen, ja vastaukseksi sain sanat "siinä nyt voi mennä monta kuukautta".

        Tuolla näyttäisi olevan kaikki paitsi 114220, mutta en ole varma kun ei ole samoja tuotekoodeja:



        Tiivistesarjakin maksaa vain 150€, kun Laakkosella hinnaksi ilmoitettiin 450€. Ovatkohan laadultaan vastaavia?

        http://www.schmiedmann.fi/5_sarja/E3...istesarjat.htm
        Tuo näyttää kerrankin sopivan hintaiselta, vajaa 70€:
        Camshaft alignment tool set for M42/M44/M50/M52/M54/M56/S50US/S52US engines
        Tuotenumero: B-A1033

        Tiivistesarjat on monesti tarvikeliikkeessä jopa saman valmistajan kuin alkuperäistiivisteet,
        ihan Motonetistakin on saanut esim. Victor Reinz:n tiivistesarjaa ja jotenkin muistelen että olisin konetta avatessa törmännyt kannentiivisteeseen jossa luki Victor Reinz ja oli myös BMW logot(?)
        Ihan halvimpiin "merkittömiin" en kuitenkaan luottaisi, materiaalin laatu saattaa olla halvempaa.
        Last edited by JD; 19-04-2012, 11:34.
        Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
        https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

        Comment

        • slickwill
          Bimmer Rookie
          • Aug 2010
          • 39
          • vantaa

          #19
          Korjaamot ei kovin innokkaast inoita vuokraa kun hintaa ainakin bemarin omille taisi kertyä jotain 600-1000€ väliin, joten jos jokin työkalu hajoaa, niin luultavimmin tulisi iso menoerä korjaamolle..
          Kehonsiirtovälineitä: Dodge Ram 2500, '06 busa ja vääräuskoisten iloksi Taunus turboprokkis
          Vikakoodinlukua Vantaan suunnalla, myös pienet korjaukset onnistuu.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by Raimo Petäjä View Post
            Olen rajannut aika lailla vaihtoehtoja pois. Vaihdettu on esimerkiksi jäähdytin paisuntasäiliöineen, vesipumppu, termari/kotelo, kiertovesipumppu...

            Auto puskee sylinteripaineita väärälle puolelle. Onhan se kai mahdollista, että pelkkä kansipahvi olisi kärähtänyt. Tämä ilmeisesti näissä aika epätodennäköistä.
            Onko mahdolliset pakokaasut katsottu jäähdytysnesteestä?
            Entä, kuinka remonttien jälkeen kone on ilmattu?
            Puhaltaako sisälle lämmintä?

            Comment

            • Raimo Petäjä
              Newbiemmer
              • Apr 2012
              • 23
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by Hemi View Post
              Onko mahdolliset pakokaasut katsottu jäähdytysnesteestä?
              Entä, kuinka remonttien jälkeen kone on ilmattu?
              Puhaltaako sisälle lämmintä?
              Korjaamolta sanottiin, että moottori puskee sylinteripaineita väärälle puolelle. Vissiin paineistettu ja testattu, sillä tieto oli varmaa. Luulisi nyt järjestelmän olevan ilmattu hyvin, kun se on näissä niin tärkeä asia. En usko että tämä on aivan ensimmäinen bemari kyseisellä korjaamolla, missä on vastaavia ongelmia.

              Kone puhaltaa sisälle lämmintä nyt kun tuo kiertovesipumppukin vaihdettiin.

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #22
                Voin vuokrata ajotustyökaluja jos tarvetta. Myös momenttiruuvari ketjunkirstimen esikiristykseen löytyy.
                Tuo on yllättävän tarpeellinen oikean ajotuksen suhteen.
                Olen testannut rannemomentilla ja ajoitus heittää jos kiristää liikaa/liian vähän!
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by Raimo Petäjä View Post
                  Korjaamolta sanottiin, että moottori puskee sylinteripaineita väärälle puolelle. Vissiin paineistettu ja testattu, sillä tieto oli varmaa. Luulisi nyt järjestelmän olevan ilmattu hyvin, kun se on näissä niin tärkeä asia. En usko että tämä on aivan ensimmäinen bemari kyseisellä korjaamolla, missä on vastaavia ongelmia.

                  Kone puhaltaa sisälle lämmintä nyt kun tuo kiertovesipumppukin vaihdettiin.
                  Voin luvata että tässä maassa on kymmeniä korjaamoja joille bemarin m52/m52TU/m54 moottorien kansiongelmat ovat "hyvinkin tuttuja"...vaikka näissä oikeasti kansiongelmia on todella harvoin(m52TU/m54 moottoreissa ei käytännössä enään ollenkaan).
                  Sitä ei tietenkään voi tässäkään poissulkea etteikö joku asiasta "hyvin perillä" oleva korjaamo ole vesipumppu tai/ja korkkivian vuoksi avannut kantta ja tehnyt sen väärin, jolloin siitä ei oikein ikinä saa enään pitävää, kun perusongelma on sen jälkeen sylinteriryhmässä/tasossa.
                  Eli, jos nyt kuitenkin sisälle tulee koko ajan lämmintä(minkä siis pitäisi kansivian ollessa kyseessä jossain kohtaa aina loppua, kun puskee ilmaa kiertoon/lukon sisäkennoon), niin mitkä on ne käytännön oireet jotka kansivikaan viittaavat?
                  Siis vesien sisällä pysyminen(onko syylärin korkki vaihdettu?). Paine?

                  Comment

                  • Raimo Petäjä
                    Newbiemmer
                    • Apr 2012
                    • 23
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Voin luvata että tässä maassa on kymmeniä korjaamoja joille bemarin m52/m52TU/m54 moottorien kansiongelmat ovat "hyvinkin tuttuja"...vaikka näissä oikeasti kansiongelmia on todella harvoin(m52TU/m54 moottoreissa ei käytännössä enään ollenkaan).
                    Sitä ei tietenkään voi tässäkään poissulkea etteikö joku asiasta "hyvin perillä" oleva korjaamo ole vesipumppu tai/ja korkkivian vuoksi avannut kantta ja tehnyt sen väärin, jolloin siitä ei oikein ikinä saa enään pitävää, kun perusongelma on sen jälkeen sylinteriryhmässä/tasossa.
                    Eli, jos nyt kuitenkin sisälle tulee koko ajan lämmintä(minkä siis pitäisi kansivian ollessa kyseessä jossain kohtaa aina loppua, kun puskee ilmaa kiertoon/lukon sisäkennoon), niin mitkä on ne käytännön oireet jotka kansivikaan viittaavat?
                    Siis vesien sisällä pysyminen(onko syylärin korkki vaihdettu?). Paine?
                    No eiköhän se korkkikin ole vaihdettu kun vaihdettiin se jäähdytin/paisuntasäiliö-combo. Luulisi korkin tulevan siinä mukana.

                    Mikäköhän autossa sitten voisi vielä olla vikana, ellei kansi? Aluksi vein auton korjaamolle, kun moottorin lämpötilamittari alkoi painumaan oikealle keskiasennosta. Siihen vaihdettiin vesipumppu ja termari/kotelo. Samalla korjaaja huomasi, että kiertovesipumppu on hajalla. Sekin vaihdettiin, ja lämpöä alkoi tulla sisälle.

                    Sitten bemari takaisin ajoon, samalla tarkkaillen hukkaako se jäähdytinnestettä. Hieman se nesteen taso laski siinä pikkuhiljaa parin päivän ajan. Sitten kesken ajon iltapäiväruuhkassa moottorilämpötilamittari ponnahti oikealle todella nopeasti ja kone keitti.

                    Auto hinurilla korjaamolle, jossa viaksi selvisi paineesta täysin kauttaaltaan revennyt paisuntasäiliö. Vaihdettiin jäähdytin ja paisuntasäiliö ja tarkistettiin letkut ym.

                    Minulle sanottiin että sylinteripaineita tulee jäähdytysjärjestelmään, ja edessä on uuden sylinterikannen hankinta. Kansipahvit eivät kuulemma näissä mene, vaan kyseessä on halkeama/särö kannessa. Kannen hitsaaminen tai käytetyn kannen hankinta ei kuulemma ole pitkänäköinen vaihtoehto.

                    Tämän jälkeen en ole autolla pahemmin ajellut. Paineen ilmoitettiin tulevan jostain jäähdytysjärjestelmän osasta ulos mikäli autolla ajelee, enkä halua juuri vaihdettujen uusien osien poksuvan heti.

                    Moni olisi ollut varmasti tässä välissä työntämässä autoa nettipalstalle myyntiin. Minulla ei ole tapana toimia niin. Lisäksi pidän autostani. Tässä siis syy miksi olen aloittamassa kansiremppaa. Korjauskustannusarvio kansiremontille oli osineen ja töineen viiden tonnin luokkaa. Tässä välissä tulee ottaa huomioon auton ikä. Uuden kannen, tiivistesarjan ja pultit saa Saksasta Suomeen lähetettynä luotettavasta liikkeestä alle puolentoista. Erikoistyökalut saan vuokrattua. Siksi teen homman itse.

                    Toki nyt ihan ensin otan sen kannen auki ja tarkastan mikä on meininki sen suhteen.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Originally posted by Raimo Petäjä View Post
                      No eiköhän se korkkikin ole vaihdettu kun vaihdettiin se jäähdytin/paisuntasäiliö-combo. Luulisi korkin tulevan siinä mukana.

                      Mikäköhän autossa sitten voisi vielä olla vikana, ellei kansi? Aluksi vein auton korjaamolle, kun moottorin lämpötilamittari alkoi painumaan oikealle keskiasennosta. Siihen vaihdettiin vesipumppu ja termari/kotelo. Samalla korjaaja huomasi, että kiertovesipumppu on hajalla. Sekin vaihdettiin, ja lämpöä alkoi tulla sisälle.

                      Sitten bemari takaisin ajoon, samalla tarkkaillen hukkaako se jäähdytinnestettä. Hieman se nesteen taso laski siinä pikkuhiljaa parin päivän ajan. Sitten kesken ajon iltapäiväruuhkassa moottorilämpötilamittari ponnahti oikealle todella nopeasti ja kone keitti.

                      Auto hinurilla korjaamolle, jossa viaksi selvisi paineesta täysin kauttaaltaan revennyt paisuntasäiliö. Vaihdettiin jäähdytin ja paisuntasäiliö ja tarkistettiin letkut ym.

                      Minulle sanottiin että sylinteripaineita tulee jäähdytysjärjestelmään, ja edessä on uuden sylinterikannen hankinta. Kansipahvit eivät kuulemma näissä mene, vaan kyseessä on halkeama/särö kannessa. Kannen hitsaaminen tai käytetyn kannen hankinta ei kuulemma ole pitkänäköinen vaihtoehto.

                      Tämän jälkeen en ole autolla pahemmin ajellut. Paineen ilmoitettiin tulevan jostain jäähdytysjärjestelmän osasta ulos mikäli autolla ajelee, enkä halua juuri vaihdettujen uusien osien poksuvan heti.

                      Moni olisi ollut varmasti tässä välissä työntämässä autoa nettipalstalle myyntiin. Minulla ei ole tapana toimia niin. Lisäksi pidän autostani. Tässä siis syy miksi olen aloittamassa kansiremppaa. Korjauskustannusarvio kansiremontille oli osineen ja töineen viiden tonnin luokkaa. Tässä välissä tulee ottaa huomioon auton ikä. Uuden kannen, tiivistesarjan ja pultit saa Saksasta Suomeen lähetettynä luotettavasta liikkeestä alle puolentoista. Erikoistyökalut saan vuokrattua. Siksi teen homman itse.

                      Toki nyt ihan ensin otan sen kannen auki ja tarkastan mikä on meininki sen suhteen.
                      Tässä nyt se koko keissin alkulähde voi olla nimenomaan tuo haljennut paisuntasäiliö.
                      Eli tuo koko ensimmäinen remontti kun oli turha, niin vian täytyi olla muualla ja miksei se voinut olla vuotava paisuntasäiliö....kuten näissä on tapana.
                      Aika erikoista että normaali ajossa yht`äkkiä olisi se kansi/kansipahvi pettänyt kun näillä saa ajaa vesipumpunkin korkatessa lämmöt punaisilla/keitellen melkein maailman tappiin, ennen kuin ongelmia kannen kanssa saa aikaiseksi.
                      Eli kysynkin, miksi koko alkuperäinen ongelma ei voinut johtua viallisesta paisuntasäiliöstä...jos et kerran ole sillä nyt ajanut?

                      Comment

                      • tabasco
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 851
                        • fin

                        #26
                        Originally posted by Raimo Petäjä
                        Vaihdettiin jäähdytin ja paisuntasäiliö ja tarkistettiin letkut ym.

                        Minulle sanottiin että sylinteripaineita tulee jäähdytysjärjestelmään, ja edessä on uuden sylinterikannen hankinta.
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Tässä nyt se koko keissin alkulähde voi olla nimenomaan tuo haljennut paisuntasäiliö.
                        Minä ymmärsin, että palotilan painetta mitattiin jäähdytysjärjestelmästä sen jälkeen, kun syyläri ja paisari oli vaihdettu.

                        Comment

                        • tmth
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 2194
                          • Kangasala

                          #27
                          Originally posted by tabasco View Post
                          Minä ymmärsin, että palotilan painetta mitattiin jäähdytysjärjestelmästä sen jälkeen, kun syyläri ja paisari oli vaihdettu.
                          Miten palotilan painetta voi mitata jäähdytysjärjestelmästä?

                          Pakokaasuja sieltä tässä tapauksessa kyllä kannattaisi mitata.

                          F10 & R55
                          ex:
                          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                          Comment

                          • tabasco
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 851
                            • fin

                            #28
                            Originally posted by tmth View Post
                            Miten palotilan painetta voi mitata jäähdytysjärjestelmästä?

                            Pakokaasuja sieltä tässä tapauksessa kyllä kannattaisi mitata.
                            Ei voikaan, olin epäselvä. Mutta että palotilasta tullutta pakokaasua ilmeisesti havaittu vesikierrossa, johtuen juurikin siitä, että paineet ovat päässeet palotilasta jäähdytysjärjestelmään. Tämä ilmeisesti oli havaittu ja siitä päätelty kannentiivisteen tai kannen olevan viallinen.

                            Mietin vaan että eikö tuo räjähtänyt paisari viittaa siihen, että paine ei ole päässyt korkin kautta ulos? Paukkuuhan ne, vaikka ei kannessa vikaa olisikaan jos korkki on rikki.

                            Comment

                            • Havis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1838
                              • Kotona/Poissa

                              #29
                              Originally posted by Raimo Petäjä View Post
                              No eiköhän se korkkikin ole vaihdettu kun vaihdettiin se jäähdytin/paisuntasäiliö-combo. Luulisi korkin tulevan siinä mukana...
                              Olen aikojen saatossa oppinut ettei kannata luulla mitään, ellei ole tosi tuttu paja. Ainoa tapa varmistaa onko korkki uusittu samalla on katsoa laskun erittelyä, sieltä pitäisi löytyä korkin hinta. Jos laskussa korkkia ei näy, kannattaa mielummin olettaa ettei korkkia ole uusittu.

                              Originally posted by Raimo Petäjä View Post
                              ......Samalla korjaaja huomasi, että kiertovesipumppu on hajalla. Sekin vaihdettiin, ja lämpöä alkoi tulla sisälle.
                              Viallinen kiertovesipumppu rajoittaa lämmöntuloa vain tyhjäkäynnillä jos silloinkaan. Mikäli aikaisemmin lämpöä ei ole lainkaan on vikana todennäköisemmin ollut vajaa nestemäärä. Kun kiertovesipumppu on vaihdettu, on nesteitä lisätty jolloin lämpöä taas piisaa.

                              Omassa E39:ssa kiertovesipumppu toimii milloin sattuu, mutta lämpöä riittää aina paitsi REST jäännöslämpö tilanteissa (mutta se onkin kokonaan toinen juttu)

                              Originally posted by Raimo Petäjä View Post
                              Sitten bemari takaisin ajoon, samalla tarkkaillen hukkaako se jäähdytinnestettä. Hieman se nesteen taso laski siinä pikkuhiljaa parin päivän ajan. Sitten kesken ajon iltapäiväruuhkassa moottorilämpötilamittari ponnahti oikealle todella nopeasti ja kone keitti.

                              Auto hinurilla korjaamolle, jossa viaksi selvisi paineesta täysin kauttaaltaan revennyt paisuntasäiliö. Vaihdettiin jäähdytin ja paisuntasäiliö ja tarkistettiin letkut ym.

                              Minulle sanottiin että sylinteripaineita tulee jäähdytysjärjestelmään, ja edessä on uuden sylinterikannen hankinta. Kansipahvit eivät kuulemma näissä mene, vaan kyseessä on halkeama/särö kannessa. Kannen hitsaaminen tai käytetyn kannen hankinta ei kuulemma ole pitkänäköinen vaihtoehto.

                              Tämän jälkeen en ole autolla pahemmin ajellut. Paineen ilmoitettiin tulevan jostain jäähdytysjärjestelmän osasta ulos mikäli autolla ajelee, enkä halua juuri vaihdettujen uusien osien poksuvan heti.

                              Moni olisi ollut varmasti tässä välissä työntämässä autoa nettipalstalle myyntiin. Minulla ei ole tapana toimia niin. Lisäksi pidän autostani. Tässä siis syy miksi olen aloittamassa kansiremppaa. Korjauskustannusarvio kansiremontille oli osineen ja töineen viiden tonnin luokkaa. Tässä välissä tulee ottaa huomioon auton ikä. Uuden kannen, tiivistesarjan ja pultit saa Saksasta Suomeen lähetettynä luotettavasta liikkeestä alle puolentoista. Erikoistyökalut saan vuokrattua. Siksi teen homman itse.

                              Toki nyt ihan ensin otan sen kannen auki ja tarkastan mikä on meininki sen suhteen.
                              Minusta korjaamon analyysi kuulosta melko hätäisesti tehdyltä. Itse kyllä kokeilisin ennen kannen aukaisua vielä sellaista, että täyttäisin jäähdytysjärjestelmän (kylmässä koneessa MAX merkkiin saakka), katsoisin ettei ilmaa ole ja kone käyntiin. Koneen lämmetessä sitten seuraisin näkyykö vuotoja. Koska sanoit, että nesteitä katoaa, jossain on oltava vuoto.

                              Jos epäilet, että kansipahvi vuotaa, ota sytytystulpat pois ja katso sylinteriin taskulampulla. Jos pytyissä olisi jäähdytysnestettä sen luulisi haistavan tulpanreiästä. Jos männänlaki näyttää kuivalta mutta karstaiselta, on todennäköistä ettei sinne mene nestettä.

                              Jos paisari työntää nesteet yli heti koneen vähänkin lämmetessä, tee se letkun puristelukoe. Korkki ei saa suhista.

                              Jos taas nesteet näyttää pysyvän ja korkki pitää, tee pieni ajolenkki, niin että kone lämpenee kunnolla, ja katso tilanne uudestaan.
                              Last edited by Havis; 19-04-2012, 20:09.
                              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                              E60 523iA -08

                              Comment

                              • BMWFW24
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2003
                                • 276
                                • Jämsä

                                #30
                                Eikös sillä limsapulloilmaus_patentilla näe hyvin jos tulee painetta järjestelmään. Kuplien tulo ei lakkaa vaikka vaikka ilmailee kuinka pitkään.
                                ex. 316i e36 1991
                                ex. 318iS Coupe e36 1992
                                ex. 528iA Touring e39 1997
                                ex 316i e30 1990, vaimon
                                ex. X5 4.4i e53 2001
                                ex 316 e46 2003, vaimon
                                525iX e60 2008
                                Z4 e85 2003, vaimon​

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎