Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ja standalone ecu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmerman88
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 117
    • Tämä profiili poistettu käytöstä

    E39 ja standalone ecu?

    Eli tarkoituksena on tulevaisuuden suunnitelmien valossa hankkia joku ecu ''hestec, tatech, haltech yms.''

    Kuinka tälläisen asennus onnistuu e39:iin?
    Vakio ecu varmaan pitää jättää paikalleen ja tuoda sille antureilta dataa että mittaristot yms. pelaa?

    Olisiko kenelläkään tietoa asiasta?
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Mikä vm ja kone?

    Vakioecu kuikkaan joka tapauksessa, luopuu kulutusmittarista suosiolla.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Bimmerman88
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 117
      • Tämä profiili poistettu käytöstä

      #3
      vm. 96- 523i

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Helppo homma, ei tartte mitään ecun toimintoja. Ei sen kummempi homma kuin E36. Otat vaan semmosen ecun ettei tartte tehdä koko koneen johtosarjaa ja anturikiekkoja uusiksi...
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Parempi nämä asiat on jakaa julkisesti, ei mitään salaisuuksia

          EWS toimii ihan normaalisti edelleen, tosin sen toiminta rajoittuu starttauksen estämiseen, sillä kipinä/ruiskutuskatko on ecun ominaisuus joskin EWS:n vapauttama alunperin.

          Abs ym. ei ole yhteydessä ecuun varsinaisesti ollenkaan, ecu saa nopeussignaalin abs:ltä muttei muuta. Koodienluvut toimii normaalisti, koska ne menee mittariston kautta auton järjestelmään. ASC/DSC ei tietenkään toimi jos sellainen löytyy, ainakaan heittämällä, syytä koodata pois ettei vikavalot pala. EGS=tomaatti ei pelitä.

          Korjauksia voi esittää jos on tullut aivopieruja Tuo pre-9/98 E39 on vielä simppeli homma, moottoripuoli kun on sähköineen vielä E36 aikakautta.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4927
            • Kotka

            #6
            Originally posted by Cell View Post
            Parempi nämä asiat on jakaa julkisesti, ei mitään salaisuuksia

            EWS toimii ihan normaalisti edelleen, tosin sen toiminta rajoittuu starttauksen estämiseen, sillä kipinä/ruiskutuskatko on ecun ominaisuus joskin EWS:n vapauttama alunperin.

            Abs ym. ei ole yhteydessä ecuun varsinaisesti ollenkaan, ecu saa nopeussignaalin abs:ltä muttei muuta. Koodienluvut toimii normaalisti, koska ne menee mittariston kautta auton järjestelmään. ASC/DSC ei tietenkään toimi jos sellainen löytyy, ainakaan heittämällä, syytä koodata pois ettei vikavalot pala. EGS=tomaatti ei pelitä.

            Korjauksia voi esittää jos on tullut aivopieruja Tuo pre-9/98 E39 on vielä simppeli homma, moottoripuoli kun on sähköineen vielä E36 aikakautta.
            Juurikin näin
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Slazha
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2284
              • Joensuu/Syvyys

              #7
              Ei lisättävää Cell:in postaukseen
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              E36 318is class II, e30 turpo

              Comment

              • Bimmerman88
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 117
                • Tämä profiili poistettu käytöstä

                #8
                Kiitokset vastauksesta! Todellakin auto on manuaali ja suomiautossa, ei ylimääräisiä sähköisiä lisävarusteita haittana ole.
                Last edited by Bimmerman88; 01-02-2015, 14:17.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎