Announcement

Collapse
No announcement yet.

D-vaihde jäi päälle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJanne
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 73
    • Riihimäki

    D-vaihde jäi päälle

    Kaupasta kotiin matkalla ilmeni yhtäkkiä latausvalo päälle, no pihaan päästyä sammutin auton ja kokeilin käynnistää uudelleen -> virrat päälle mutta ei starttaa, no tässä huomasin että D-vaihde palaa mittaristossa vaikka keppi oli kuitenkin P-asennossa??

    Mistä tuo mittaristo katsoo kepin asennon? ilmeisesti eri paikasta kun kepin juuresta? kepissä palaa valo siinä kohtaan missä keppi on millonkin...

    Akussa on virtaa 12.3V joten ei pitäisi kai olla siinä vika... kokeilin toisella akulla eikä mitään.

    Auto on 528i steptronicilla vm.97
    EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Vaijeri irronnut vaihteiston päästä. Laatikko D:llä mutta keppi P:llä.

    Comment

    • JJanne
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 73
      • Riihimäki

      #3
      Linkityksen pitäisi olla kunnossa koska kokeilin vaihtaa P -> N ja auto alkoi valumaan ja takaisin P niin auto pysyi paikallaa ellei nämä nyt ole jotenkin erillailla toteutettu?
      EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        Vaihdetieto tulee mittaristolle laatikon ohjausboksilta (EGS). Tarkistapa ensin hanskalokeron sulakkeet (EGS:n ja laatikon kyljessä olevan asentotunnistimen jännitesyötöt).
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • JJanne
          Bimmer Rookie
          • Feb 2008
          • 73
          • Riihimäki

          #5
          Jees lähti toimimaan, sulake nro.15 oli palanut ja kun vaihdoin uuden niin palo heti toinen perään(pelkät virrat päällä), kolmas sulake pysy sitten ehjänä ja autokin lähti käyntiin ja vaihteet pelas.

          Mikähän moisen mahto aiheuttaa? onkohan laturi menossa?
          EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.

          Comment

          • JJanne
            Bimmer Rookie
            • Feb 2008
            • 73
            • Riihimäki

            #6
            taisin löytääkkin tähän sulakkeen palamiseen ratkaisun: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=132852

            eli vissiin öljy-anturi käräyttää tuon sulakkeen jos on viallinen...
            EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #7
              Tuolta sulakkeelta tulee syöttö öljyn tasoanturille, vaihteiston asentotunnistimelle ja laturin magnetoinnille. E-boxissa on jakorima (X6836), jolta kaikki nuo lähtevät, johtoväri kaikissa vihreä/valkoinen. Siitä jakorimalta pääsee mittaamaan nuo kaikki, jos on oikosulussa.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎