Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 39 kesäseisonnassa, miten toimin akun kanssa?

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbil
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 230
    • Varsinais-Suomi

    E 39 kesäseisonnassa, miten toimin akun kanssa?

    Otin kesäautoni Corveten liikenteeseen ja laitoin E 39:n seisontaan. En tiedä miten toimisin Bmw:n akun kanssa:think
    Ongelma on nimittäin se, että jos otan akun kengän irti, en saa autoa lukittua manuaalisesti. Keskuslukitus tarvitsee virran toimiakseen.
    En siis voi tehdä sitä, että lukitsisin auton ovet keskuslukituksella, pitäisin takalaatikon sen aikaa auki, irrottaisin akunkengän ja löisin takalaatikon kiinni. Silloin en saisi autonovia auki kun seuraavan kerran käynnistelisin sitä.
    Corveten kanssa se käy helposti. Akunkenkä irti, ja ovet saa lukkoon tai avattua avaimesta kääntämällä. Tähän saakka olen Bmw:n ollessa seisonnassa pitänyt sen akunkengät kiinni. Onko näissä autoissa akun oltava toiminnassa seisonnankin aikana? :think
    Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.

    Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)

    Now: Lamborghini Gallardo 2006
    Bmw E39 520 i M5 look (98)

  • Hebbu ///M3
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 1627
    • Dallas

    #2
    Kai siinä kontin kannessa on lukkopesä, siitä saat avaimella kontin auki ja akun kengän paikalleen.
    Sotkamo Connection

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #3
      Jos kyseessä on sedan, takakontin saa mekaanisesti auki vääntämällä lukkopesästä vastapäivään. Kannattaa herkistellä ja testata toiminta ennen kuin iskee kontin kiinni ilman akkua.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1838
        • Kotona/Poissa

        #4
        Yksi 2-pyörä puolella käytetty tapa on kytkeä akkuun älykäs ylläpitolaturi, esim. Ctek tms. ja antaa sen olla siellä koko seisonnan ajan lataamassa.

        Kyllähä ovet ja takakontin voi lukita/avata ilman sähköjäkin, jos lukkopesät vaan toimii eivätkä ole jumiutuneet
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • bmwbil
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 230
          • Varsinais-Suomi

          #5
          Originally posted by Havis View Post
          Yksi 2-pyörä puolella käytetty tapa on kytkeä akkuun älykäs ylläpitolaturi, esim. Ctek tms. ja antaa sen olla siellä koko seisonnan ajan lataamassa.

          Kyllähä ovet ja takakontin voi lukita/avata ilman sähköjäkin, jos lukkopesät vaan toimii eivätkä ole jumiutuneet

          Tuota takakontin lukitsemista/avaamista voisi koittaa ilman sähköjä. Probleema tulee sitten, jos kontti ei aukeakaan. :think Miten sitten autoon.
          Takapenkin kautta ei taida olla pääsyä takakontin puolelle, jos vaikka jättäisi ikkunan varmuuden vuoksi auki, ja menisi siitä sisälle josko ongelmia ilmenisi.
          Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.

          Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)

          Now: Lamborghini Gallardo 2006
          Bmw E39 520 i M5 look (98)

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by bmwbil View Post
            Tuota takakontin lukitsemista/avaamista voisi koittaa ilman sähköjä. Probleema tulee sitten, jos kontti ei aukeakaan. :think Miten sitten autoon.
            Takapenkin kautta ei taida olla pääsyä takakontin puolelle, jos vaikka jättäisi ikkunan varmuuden vuoksi auki, ja menisi siitä sisälle josko ongelmia ilmenisi.
            jättää konepellin tuulihakaan niin saa syötettyä konehuoneen kautta sähköä ja lukot sähkösesti auki
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #7
              Originally posted by peto2 View Post
              jättää konepellin tuulihakaan niin saa syötettyä konehuoneen kautta sähköä ja lukot sähkösesti auki
              Tai nostaa auton ilmaan niin saa annettua virtaa auton alla olevasta liittimestä

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1838
                • Kotona/Poissa

                #8
                Originally posted by bmwbil View Post
                Tuota takakontin lukitsemista/avaamista voisi koittaa ilman sähköjä. Probleema tulee sitten, jos kontti ei aukeakaan. :think Miten sitten autoon.
                Takapenkin kautta ei taida olla pääsyä takakontin puolelle, jos vaikka jättäisi ikkunan varmuuden vuoksi auki, ja menisi siitä sisälle josko ongelmia ilmenisi.
                Kyllähän lukkopesän toiminnan voi selvittää jo sähköt päälläkin. Jos avain kääntyy vastapäivään n.90 astetta ja lukko aukeaa mekaanisesti, sen kyllä huomaa.
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • bmwbil
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 230
                  • Varsinais-Suomi

                  #9
                  Kiitos antamistanne neuvoista . Pitää kokeilla
                  Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.

                  Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)

                  Now: Lamborghini Gallardo 2006
                  Bmw E39 520 i M5 look (98)

                  Comment

                  Working...
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎