e39 polttaa öljyä (Korjattu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roito
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2009
    • 3921
    • Tavastila/Kotka

    e39 polttaa öljyä (Korjattu)

    Elikkä "pelastin" kaverin isältä, tallin pohjalta vm. 96 e39 523iA
    Ajettu 300tkm, käy helvetin nätisti yms alkuperäiskuntoinen ja todella siisti.
    Nahkat, aut.ilm, kahdet vanteet yms yms ja oli kyllä halpa!

    Ongelmakin on, ja se tulee tässä.

    joskus yli vuosi sitten keittänyt ajosta ja sen jälkeen heitetty tallin perukoille.

    Ei nosta lämpöjä ollenkaan yli puolenvälin ja hyttiin tulee kuumaa ja kylmää.

    Mutta, auto polttaa öljyä aika runsaasti, tulee putkesta suht harmaata, haisee öljy ajosta pysähtyessä sisällä ja ulkona. 4.sylinterin tulppa vetää mustaksi.

    Mistä lähteä tätä ongelmaa purkailemaan?

    korjaamolla ongelmaksi tarjoilevat öljynhuohotinta..

    Kiitokset jo etukäteen
    Last edited by Roito; 29-05-2012, 17:24.
    BMW E70 X5 käyttismöhkö
    MB W639 Kummisetä

    Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl
  • Ezra
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 79
    • Imatra

    #2
    Originally posted by turbosukka View Post
    Elikkä "pelastin" kaverin isältä, tallin pohjalta vm. 96 e39 523iA
    Ajettu 300tkm, käy helvetin nätisti yms alkuperäiskuntoinen ja todella siisti.
    Nahkat, aut.ilm, kahdet vanteet yms yms ja oli kyllä halpa!

    Ongelmakin on, ja se tulee tässä.

    joskus yli vuosi sitten keittänyt ajosta ja sen jälkeen heitetty tallin perukoille.

    Ei nosta lämpöjä ollenkaan yli puolenvälin ja hyttiin tulee kuumaa ja kylmää.

    Mutta, auto polttaa öljyä aika runsaasti, tulee putkesta suht harmaata, haisee öljy ajosta pysähtyessä sisällä ja ulkona. 4.sylinterin tulppa vetää mustaksi.

    Mistä lähteä tätä ongelmaa purkailemaan?

    korjaamolla ongelmaksi tarjoilevat öljynhuohotinta..

    Kiitokset jo etukäteen


    Kannattaa ehkä lähteä liikkeelle puristuspaine- ja ohivuotomittauksella. Tämän jälkeen öljyseparaattorin kimppuun. Kokeileppa käynnissä ollessa avata öljykorkkia/vetää öljytikkua ylös, tapahtuuko mitään...


    "Käy helvetin nätisti" = putkesta harmaata ja 4. tulppa vetää mustaksi
    Last edited by Ezra; 14-05-2012, 17:20.
    E39 535i -98

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1845
      • Kotona/Poissa

      #3
      Originally posted by turbosukka View Post
      Elikkä "pelastin" kaverin isältä, tallin pohjalta vm. 96 e39 523iA
      Ajettu 300tkm, käy helvetin nätisti yms alkuperäiskuntoinen ja todella siisti.
      Nahkat, aut.ilm, kahdet vanteet yms yms ja oli kyllä halpa!

      Ongelmakin on, ja se tulee tässä.

      joskus yli vuosi sitten keittänyt ajosta ja sen jälkeen heitetty tallin perukoille.

      Ei nosta lämpöjä ollenkaan yli puolenvälin ja hyttiin tulee kuumaa ja kylmää.

      Mutta, auto polttaa öljyä aika runsaasti, tulee putkesta suht harmaata, haisee öljy ajosta pysähtyessä sisällä ja ulkona. 4.sylinterin tulppa vetää mustaksi.

      Mistä lähteä tätä ongelmaa purkailemaan?

      korjaamolla ongelmaksi tarjoilevat öljynhuohotinta..

      Kiitokset jo etukäteen
      Venttiilinvarren tiivisteiden kovettuminen on yksi mahdollinen syy öljyn polttamiseen, nekään kun ei ole ikuisia. Perinteinen tapa todentaa niiden kunto ei näissä kattikoneissa olekaan niin helppoa, kun katti suodattaa starttaussavutuksista osan pois.

      Yleensä nuo menee kaikki about samoihin aikoihin, joten kaikkein tulppien pitäisi karstoittua melko nopeasti jos kyse on tuosta viasta.
      Last edited by Havis; 14-05-2012, 17:59.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • Roito
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2009
        • 3921
        • Tavastila/Kotka

        #4
        Originally posted by Ezra View Post
        "Käy helvetin nätisti" = putkesta harmaata ja 4. tulppa vetää mustaksi

        Siis käy silleen ilman mitään sivuääniä, tasaisesti ja ei naputtele yhtään
        BMW E70 X5 käyttismöhkö
        MB W639 Kummisetä

        Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

        Comment

        • Roito
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2009
          • 3921
          • Tavastila/Kotka

          #5
          Originally posted by Havis View Post
          Venttiilinvarren tiivisteiden kovettuminen on yksi mahdollinen syy öljyn polttamiseen, nekään kun ei ole ikuisia. Perinteinen tapa todentaa niiden kunto ei näissä kattikoneissa olekaan niin helppoa, kun katti suodattaa starttaussavutuksista osan pois.

          Yleensä nuo menee kaikki about samoihin aikoihin, joten kaikkein tulppien pitäisi karstoittua melko nopeasti jos kyse on tuosta viasta.
          Joo nuo varren kumit käyny kanssa mielessä, mutta korjaamolla sanoivat veikkaavansa melko varmasti siihen huohottimeen.

          Ottivat päästöt ja olivat melko kohdillaan että ei missään ihan metsässä,

          kierroksilla menisi läpi mutta tyhjäkäynti heitti ihan pikkuisen :think
          BMW E70 X5 käyttismöhkö
          MB W639 Kummisetä

          Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

          Comment

          • Roito
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2009
            • 3921
            • Tavastila/Kotka

            #6
            Ratkaisua kehiin:

            Eli Öljynhuohotin meni vaihtoon ja loppuihan se öljynpolttaminen onneksi. Päivän ajon jälkeen päästöt kunnossa

            Kiitokset vinkkejä tarjonneille postaajille.
            BMW E70 X5 käyttismöhkö
            MB W639 Kummisetä

            Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

            Comment

            Working...
            X