memebuy23buy

Etuiskunvaimentimien vaihto, 525i Touring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • slomon
    Bimmer Rookie
    • Nov 2011
    • 97
    • espoo

    Etuiskunvaimentimien vaihto, 525i Touring

    Tarviiko ko. toimenpidettä tehdessä vaihtaa raidetankonpäät uusiin?
    Niitähän ei ilmeisesti saa ehjänä purettua pois, vai saako?
    Tarvitseeko jotain "erikoistyövälineitä" Ja kuinka paljon saa kulumaan aikaa jos ei ole aikaisemmin kyseistä operaatiota tehnyt. Työkalut kyllä pysyy käsissä .
  • tmth
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 2194
    • Kangasala

    #2
    Originally posted by slomon View Post
    Tarviiko ko. toimenpidettä tehdessä vaihtaa raidetankonpäät uusiin?
    Niitähän ei ilmeisesti saa ehjänä purettua pois, vai saako?
    Tarvitseeko jotain "erikoistyövälineitä" Ja kuinka paljon saa kulumaan aikaa jos ei ole aikaisemmin kyseistä operaatiota tehnyt. Työkalut kyllä pysyy käsissä .
    Ei tarvitse, kun ottaa raidetangot sisäpäistä irti.

    F10 & R55
    ex:
    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

    Comment

    • janne1974
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 405
      • Kuopio

      #3
      Ei tarvii irroittaa ollenkaan raidetankoja. Iskarin molemmat päät irti ja kääntää yläpään varovasti kaaren alta ulkopuolelle ja sitten vetää alapään irti..

      -Janne-
      -Janne-

      F10 535iX sedan -11
      ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
      ex. E39 528i touring -99
      ex. E36 325ia coupe -93

      Comment

      • tmth
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 2194
        • Kangasala

        #4
        Originally posted by janne1974 View Post
        Ei tarvii irroittaa ollenkaan raidetankoja. Iskarin molemmat päät irti ja kääntää yläpään varovasti kaaren alta ulkopuolelle ja sitten vetää alapään irti..

        -Janne-
        Ei tarvi, mutta suosittelen. Sen sisäpään ohennetun osan ennen palloa vääntää helposti mutkalle. En itsekkään tuota uskonut, ennenkuin näin mitä olin saanut aikaan painamalla puoliväkisin tolppaa alas, että se mahtuu kaaresta pihalle.

        Tuo sisäpäiden irrotus on niin vaivaton homma, että kannattaa irrottaa.

        F10 & R55
        ex:
        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

        Comment

        • baijeri88
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 958
          • Mikkeli

          #5
          miksei muka sais raidetangonpäätä rikkomatta irti? kyllä itse ainakin onnistuin.. :think
          E36 Cab Atlantisblau
          E92 325i


          eX:
          E39 525i, E36 325i
          E34 Sedan Alpinweiss II
          , 316 -87 & 316i -90

          Comment

          • Jaska.T
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1517
            • TaNpere

            #6
            Ei raidetankoja tarvitse irroittaa. Jarruhilut purkaa pois ja löysää alatukivarren sisäpään niin ei mene pusla paskaksi kun vääntää tolppaa alaspäin että se mahtuu tulemaan lokasuojasta ulos. Helppo homma.

            G30 530e Msport
            -------------------------------------------------
            F30 330e Msport
            E60 525d Msport LCI
            E39 530d Touring
            Ex E46 320i coupé
            Ex AC Schnitzer S5 3.0d
            Ex ALPINA B6
            Ex E34 525i Touring
            Ex E36 328i Coupe
            Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
            Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
            Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
            Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
            Never Drive Faster Than
            Your GuardianAngel Can Fly

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              #7
              Originally posted by baijeri88 View Post
              miksei muka sais raidetangonpäätä rikkomatta irti? kyllä itse ainakin onnistuin.. :think
              Sama...

              Ja ei mulla ainakaan mahdu tulee kaaresta ulos raidetanko paikallaan. Siitä loppuu vara kääntyä alespäin, ennenkö mahtuu iskari ulos kaaresta...

              Mut tosiaan, sisäpään irroittamalla ei saa mitään vahinkoa kait aikaseks, ulkopään jos ottaa, niin eikös se pallonivel voi jotenkin ottaa itteensä siitä? :think
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • baijeri88
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 958
                • Mikkeli

                #8
                Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                Sama...

                Ja ei mulla ainakaan mahdu tulee kaaresta ulos raidetanko paikallaan. Siitä loppuu vara kääntyä alespäin, ennenkö mahtuu iskari ulos kaaresta...

                Mut tosiaan, sisäpään irroittamalla ei saa mitään vahinkoa kait aikaseks, ulkopään jos ottaa, niin eikös se pallonivel voi jotenkin ottaa itteensä siitä? :think
                tuollasesta en oo kuullukkaa.. eikös ne oo samanlaiset päät sisällä ja ulkona :think
                ite käytin palloniveltyökalua ja hyvin lähti irti.
                E36 Cab Atlantisblau
                E92 325i


                eX:
                E39 525i, E36 325i
                E34 Sedan Alpinweiss II
                , 316 -87 & 316i -90

                Comment

                • tmth
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 2194
                  • Kangasala

                  #9
                  Originally posted by baijeri88 View Post
                  tuollasesta en oo kuullukkaa.. eikös ne oo samanlaiset päät sisällä ja ulkona :think
                  ite käytin palloniveltyökalua ja hyvin lähti irti.
                  Ei ole samanlaiset päät sisällä ja ulkona. Sisäpää on kierteillä raidetangossa kiinni. Kuva

                  F10 & R55
                  ex:
                  E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                  Comment

                  • baijeri88
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 958
                    • Mikkeli

                    #10
                    Originally posted by tmth View Post
                    Ei ole samanlaiset päät sisällä ja ulkona. Sisäpää on kierteillä raidetangossa kiinni. Kuva


                    olin olevinani e34 puolelle
                    hyvää päivän jatkoa
                    E36 Cab Atlantisblau
                    E92 325i


                    eX:
                    E39 525i, E36 325i
                    E34 Sedan Alpinweiss II
                    , 316 -87 & 316i -90

                    Comment

                    • jeepster
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2012
                      • 127
                      • uusimaa

                      #11
                      Jos jaksaa kikkailla niin voihan sen iskarin purkaa sielä kaaren sisälläkin, ite kun vaihdoin yläpäät, niin en purkanut iskaria alapäästä irti. Tuntui niin tiukan tuntuisesti olevan sielä kaaren sisällä etten raaskinut ottaa irti naarmuttamaan lokaria.

                      Comment

                      • vexu524tdic
                        BTCF Member
                        • Jan 2004
                        • 783
                        • Gallia = Kinnula

                        #12
                        Vakioalustaisessa pitää ehdottomasti ottaa raidepää irti tai puristaa jousta kasaan pari senttiä. Muuten menee raidetanko sisäpään ohennuksen kohdalta mutkalle, nimimerkillä kokemusta on.

                        Madalletut / M-sportit lyhemmillä iskareilla mahtuu kääntymään rikkomatta mitään, siltikään ei pidä painaa enempää alas kuin on tarvetta.
                        e70 X5 3.0sd -08
                        f30 320i xdrive -16
                        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                        e30 316 -88 2,2TIC M10
                        e21 323i -81 ruostekasa...

                        Comment

                        • slomon
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2011
                          • 97
                          • espoo

                          #13
                          Iskarit vaihtui ilman raidetangon päiden irroitusta. Jos ne nyt otti turpiinsa, niin minkälaista oiretta on odotettavissa?

                          Comment

                          • slomon
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2011
                            • 97
                            • espoo

                            #14
                            No niin. Nyt alkoi kuulua napsahtelua etupäästä kuskinpuolelta. Siis napsahtaa/kolahtaa kun joutuu kääntämään ääriasentoihin. Olisko tämä nyt raidetanko vika

                            Comment

                            • Ha2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1786
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by slomon View Post
                              No niin. Nyt alkoi kuulua napsahtelua etupäästä kuskinpuolelta. Siis napsahtaa/kolahtaa kun joutuu kääntämään ääriasentoihin. Olisko tämä nyt raidetanko vika
                              Minä vaihdoin tuohon allekirjoituksen autoon juuri etuiskarit. En ymmärrä miten olette saaneet tolpan ulos lokarista ilman raidetangon irroitusta. N. 10 cm ois tarttenu yläpään tulla vielä alaspäin, että olisi mahtunut tulemaan ulos. Tai sitte en vaan osaa. Yitin varovasti toiselta puolelta vääntää mutta, kun se näytti täysin mahdottomalta, irroitin suosiolla raidetangon sisäpäät. Vai oletteko puristaneet jousen kasaan lokarin sisällä?

                              Irroitin jarrusatulan, löysäsin alatukivarren sisäpään pultin löysälle ja irroiin raidetangon sisäpäät. Sitten se tolppa tulikin sieltä helposti ja reilusti ulos.
                              E61 525d LCI

                              Comment

                              Working...
                              X