Etuiskunvaimentimien vaihto, 525i Touring

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • slomon
    Bimmer Rookie
    • Nov 2011
    • 100
    • espoo

    #16
    Originally posted by Ha2 View Post
    Minä vaihdoin tuohon allekirjoituksen autoon juuri etuiskarit. En ymmärrä miten olette saaneet tolpan ulos lokarista ilman raidetangon irroitusta. N. 10 cm ois tarttenu yläpään tulla vielä alaspäin, että olisi mahtunut tulemaan ulos. Tai sitte en vaan osaa. Yitin varovasti toiselta puolelta vääntää mutta, kun se näytti täysin mahdottomalta, irroitin suosiolla raidetangon sisäpäät. Vai oletteko puristaneet jousen kasaan lokarin sisällä?

    Irroitin jarrusatulan, löysäsin alatukivarren sisäpään pultin löysälle ja irroiin raidetangon sisäpäät. Sitten se tolppa tulikin sieltä helposti ja reilusti ulos.
    Jousipuristimilla jousi kasaa niin ihan hyvin mahtui tulemaan

    Comment

    • Ha2
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1786
      • Oulu

      #17
      No sitä minäkin, että ei ne tolpat sieltä jousta puristamatta tule. No vaihdettua ne iskarit kuitenkin tuli. Toki samalla yläpäät, pohjaanlyöntikumit ja pölysuojat.
      E61 525d LCI

      Comment

      • janne1974
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 405
        • Kuopio

        #18
        Itse olen vaihtanut jo useammatkin etuiskarit e39iin ja kaikki on saanu pois kaaren alta, ihan ilman isompia temppuiluja. Ensimmäisillä kerroilla oli vakio korkuiset jouset paikoillaan... ja jopa asensin uudet vakiokorkuiset jouset, nekin ilman kiukkuiluja. Nykyiset onkin jo ihan eriluokkaa...

        -Janne-
        -Janne-

        F10 535iX sedan -11
        ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
        ex. E39 528i touring -99
        ex. E36 325ia coupe -93

        Comment

        Working...
        X