En löytänyt haulla vastaavanlaista ongelmaa, joten jos joku tunnistaa vian ja muistaa että siitä on keskusteltu aiemmin, niin linkkiä tulemaan. 
Auto siis e39 528iA Touring steptronicilla ja vuosimalli 5/1999. Mittarissa nyt 276 000km.
Tänään huomasin paikallisessa parkkihallissa ikkuna alas veivattuna, että jostain päin autoa kuului metallinen laahaava kilinä. Mietin ensimmäiseksi jarruja, mutta testailujen jälkeen kyseinen ääni ilmenee vain kun laittaa vedon päälle, joko D tai R. Vapaalla tyhjäkäynnillä ääntä ei kuulu. Ääni ei myöskään muutu miksikään kierrosluvun mukana, vaan pysyy samanlaisena oli sitten jarru pohjassa paikallaan ja kierrokset se n. 900, tai liikkeellä 2000 kierroksen pinnassa. Suuremmilla kierroksilla en ole vielä kokeillut, mutta lieköhän tuo asiaan tekee muutosta. Yritin paikallistaa ääntä ja vaikuttaa kuin se kuuluisi jostain etupenkkien kohdilta. Ikkunat ylhäällä ei kuulu mitään, joten ääni ei ole niin voimakas, mutta ulospäin kuuluu selvästi.
Joskus aiemmin omistin S40 Volvon, josta kuului vähän vastaavanlainen ääni kun katalysaattorin helppeet olivat irronneet, mutta ääni muuttui kierrosten mukana. Tässä koneessa niitä katteja ei ilmeisesti ole kuitenkaan pohjan alla?
Vaihteisto vaihtaa hyvin ja sulavasti. Ei paukahtele eikä nykäise millään vaihteella. Tuntuu aika hassulta että aski olisi valmis? Mitään tietoa ei ole vaihteiston puolesta, onko öljyjen kanssa puljailtu vai ei. Tuusulalaisesta autoliikkeestä tämän hain about kuukausi sitten, ja on jo siitä ajasta muutaman viikon maannut pajalla korjauksessa ja osia odotellen. Aika paljon oli heti laitettavaa (piilotettuja kolarivaurioita) "ehjässä pelissä" ja ei taida ihan heti loppua näkyä.
Itsehän olen tällä autolla ajanut kaikki n. 1500km.

Auto siis e39 528iA Touring steptronicilla ja vuosimalli 5/1999. Mittarissa nyt 276 000km.
Tänään huomasin paikallisessa parkkihallissa ikkuna alas veivattuna, että jostain päin autoa kuului metallinen laahaava kilinä. Mietin ensimmäiseksi jarruja, mutta testailujen jälkeen kyseinen ääni ilmenee vain kun laittaa vedon päälle, joko D tai R. Vapaalla tyhjäkäynnillä ääntä ei kuulu. Ääni ei myöskään muutu miksikään kierrosluvun mukana, vaan pysyy samanlaisena oli sitten jarru pohjassa paikallaan ja kierrokset se n. 900, tai liikkeellä 2000 kierroksen pinnassa. Suuremmilla kierroksilla en ole vielä kokeillut, mutta lieköhän tuo asiaan tekee muutosta. Yritin paikallistaa ääntä ja vaikuttaa kuin se kuuluisi jostain etupenkkien kohdilta. Ikkunat ylhäällä ei kuulu mitään, joten ääni ei ole niin voimakas, mutta ulospäin kuuluu selvästi.
Joskus aiemmin omistin S40 Volvon, josta kuului vähän vastaavanlainen ääni kun katalysaattorin helppeet olivat irronneet, mutta ääni muuttui kierrosten mukana. Tässä koneessa niitä katteja ei ilmeisesti ole kuitenkaan pohjan alla?
Vaihteisto vaihtaa hyvin ja sulavasti. Ei paukahtele eikä nykäise millään vaihteella. Tuntuu aika hassulta että aski olisi valmis? Mitään tietoa ei ole vaihteiston puolesta, onko öljyjen kanssa puljailtu vai ei. Tuusulalaisesta autoliikkeestä tämän hain about kuukausi sitten, ja on jo siitä ajasta muutaman viikon maannut pajalla korjauksessa ja osia odotellen. Aika paljon oli heti laitettavaa (piilotettuja kolarivaurioita) "ehjässä pelissä" ja ei taida ihan heti loppua näkyä.

Comment