Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d sammuu ajosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hannuli
    Newbiemmer
    • Apr 2010
    • 18
    • hamburg

    #31
    Hyvä homma, tuo tieto auttaa minuakin päättämään mitä annan autolle seuraavaksi tehdä.Josko se vika sittenkin olisi siinä pumpussa....

    Comment

    • BreeZi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 2371
      • Jyväskylä

      #32
      Originally posted by Clavurion View Post
      Hieno homma!
      Ja Clavurionille pitää tästä tosiaan antaa isosti kiitosta, kun auttoi miestä mäessä
      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
      - E- ja F- sarjan avaimet.
      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
      .

      Finmodi oy
      050-3063926
      [email protected]

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #33
        Originally posted by BreeZi View Post
        Ja Clavurionille pitää tästä tosiaan antaa isosti kiitosta, kun auttoi miestä mäessä
        Eipä mitään. Pitää välillä ojentaa, kun meinataan hötkyillä. Voit laittaa sen leilin tulemaan.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • hannuli
          Newbiemmer
          • Apr 2010
          • 18
          • hamburg

          #34
          Jos taas spekuloisin hieman....Sain sellaisen vinkin että tyhjäkäynti (leerlaufregler) värkki saattaisi sammuttaa moottorin myös ajosta!? Mutta ei kai se voi aiheuttaa sitä että ei lähde vaihteella käyntiin vaan pitää sammuttaa virrat ja sitten lähtee taas moitteetta sekä vaihteella että starttaamalla käyntiin?Kertokaa mielipiteenne jotka tästä enemmä n ymmärtävät.Kiitos

          Comment

          • hannuli
            Newbiemmer
            • Apr 2010
            • 18
            • hamburg

            #35
            Originally posted by hannuli View Post
            Jos taas spekuloisin hieman....Sain sellaisen vinkin että tyhjäkäynti (leerlaufregler) värkki saattaisi sammuttaa moottorin myös ajosta!? Mutta ei kai se voi aiheuttaa sitä että ei lähde vaihteella käyntiin vaan pitää sammuttaa virrat ja sitten lähtee taas moitteetta sekä vaihteella että starttaamalla käyntiin?Kertokaa mielipiteenne jotka tästä enemmä n ymmärtävät.Kiitos
            Vastaanpa itse itselleni; Pienen googletuksen jälkeen selvisi että tuo tyhjäkäyntivärkki onkin vaan bensamoottoreissa, onkohan asia näin??

            Comment

            • Ackbar
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 253
              • Espoo

              #36
              Mutuilua, mutta kumpi asentotunnistin tässä vaihettiin. Eikös niitä kuitenkin ole kaksi? Imu ja pakopuolen.

              Comment

              • Malini
                Newbiemmer
                • Nov 2010
                • 6
                • Somero

                #37
                Originally posted by hannuli View Post
                Hello, kirjoitellaanpa nyt tännekkin näistä murheista.Eli otsikon mukainen laite sammuu epäsäännöllisesti, mutta varmasti, ajosta kuin veitsellä leikaten.Aivan sama mikä kierrosalue, lämmin tai kylmä, veto päällä tai tasakaasu se sammuu aina jossain kohti.Ei lähde käyntiin vaihteella käynnistäen käyntiin mutta kun ottaa virrat pois ja starttaa niin käynnistyy välittömasti.Saattaa tehdä tuon 1-8 kertaa ihan peräkkäin ja välillä mennään 100km ilman mitään ongelmaa.Polttoainepumppu ( siis siellä kuskin satulan alla) vaihdettu, boxi testattu ( tosin oli pirun epäillyttävä paikka mihin se meni, tiedä sitten olivatko testanneet siitä mitään) ja pitäisi olla ihan iskussa.En tiedä voiko mitenkään liittyä tähän vikaan mutta radio mykistyy aina välillä (valo siinä virtanupin vieressä palaa ja näytössä näkyy kanava ) ja alkaa soitella taas ihan omiin nimiin.Nämä oireet eivät esiinny mitenkään käsi kädessä samaan aikaan.Akunnavat on kiillotettu moneen otteeseen, eli kontaktit ok.JA vielä tiedot:BMW 530d 11/98 135kw ajettu 180tkm.Jos jollain olisi vaan ollut samaa vaivaa niin kiitollisuudella ottaisin tietoja/veikkauksia vastaan.
                Itsellä ihan sama ongelma, sammumisen kanssa. Kaikki suuttimet vaihettu. Korkeapainepumppu vaihduttu (käytettyy). Paineanturi vaihdettu. Itse nyt epäilen tota käytettyä korkeapainepumppua. Jollain kokemuksia?

                Comment

                • Malini
                  Newbiemmer
                  • Nov 2010
                  • 6
                  • Somero

                  #38
                  Jatkoa

                  Auto jää myös käymään pariksi sekunniksi, kun sen sammuttaa!? Mihin tuo vika mahtaisi viitata?

                  Comment

                  • Hezman
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2012
                    • 708
                    • Jyväskylä

                    #39
                    Originally posted by Malini View Post
                    Auto jää myös käymään pariksi sekunniksi, kun sen sammuttaa!? Mihin tuo vika mahtaisi viitata?
                    Minä mitään mistään tiiä mutta kuulostaa siltä et sähköpuolelta löytyy vika. Kuullut olen myös sellaisen et jos mystisiä sähköpuolen vikoja alkaa ilmeneen niin laturi kannattas tsekata ihan ekaksi.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #40
                      Originally posted by Malini View Post
                      Itsellä ihan sama ongelma, sammumisen kanssa. Kaikki suuttimet vaihettu. Korkeapainepumppu vaihduttu (käytettyy). Paineanturi vaihdettu. Itse nyt epäilen tota käytettyä korkeapainepumppua. Jollain kokemuksia?
                      Onko rail ja siirtopaineet tarkistettu? Kaikki letkut varmasti ehjiä?
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Malini
                        Newbiemmer
                        • Nov 2010
                        • 6
                        • Somero

                        #41
                        Vika korjattu

                        Joo elikkä vika oli korkepainepumpun paineen säätimessä Bosch 0 281 002 480
                        Toivottavasti auttaa muita ihmisiä jatkossa.

                        Comment

                        • tonnizi
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2007
                          • 1501
                          • Mäntsälä

                          #42
                          Täällä vika sellainen että toi injectio fuel error tuli näyttöön kun kiihdytti 120 km/h ja auto sammu, sen jälkeen ei kylmänä eikä lämpimänä käymään.

                          Korkeapaine pumppu, siirto pumppu ja tankin pumppu vaihettu, suodatin vaihettu, eikä mitään, olisiko vika tossa jako tukin päässä olevassa anturissa, ainakin yks vikakoodi viitaa sinne fuel puolella.

                          vai jossain muualla?

                          Ainetta tulee suodatimelle, ja siitä eteenpäin, että olisko se siis tossa jako tukin paineen säädin anturissa tai nokka-akselin asentotunnistimessa?
                          Last edited by tonnizi; 16-06-2016, 01:35.
                          Social Media:
                          - Twitter
                          - Instagram
                          - Twitch

                          - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                          Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                          Nykyinen:
                          E61 530d -04
                          Ex:
                          E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎