Kertokaahan viisaat miten olisi helpoin ja mahdollisesti halvin tapa saada lisää vetoja kyseiseen autoon? Autossa tällä hetkellä muunneltu softa ja arvioitu teho olisi 200+ heppaa ja reilu 500nm vääntöä. Putkiston vaihtoa? kertokaa!
Kertokaahan viisaat miten olisi helpoin ja mahdollisesti halvin tapa saada lisää vetoja kyseiseen autoon? Autossa tällä hetkellä muunneltu softa ja arvioitu teho olisi 200+ heppaa ja reilu 500nm vääntöä. Putkiston vaihtoa? kertokaa!
Miljoona postia asiasta, mutta ahdin päivitys ja uudelleenohjelmointi -> päästään luokkaan 250hv/600nm. Putkisto/cooler modauskaan ei tuossa vaiheessa juuri auta, koska suuttimet loppuu kesken... Näillä tehoillakin yleensä alkaa jo laatikko-ongelmat automaatissa ja vauhtipyöräongelmat manuaalissa.
Tästä eteenpäin alkaakin sitten maksamaan auton hinnan (mm. N2 kansi+nokat ja 535D suuttimet jne. hipostelu).
Kertokaahan viisaat miten olisi helpoin ja mahdollisesti halvin tapa saada lisää vetoja kyseiseen autoon? Autossa tällä hetkellä muunneltu softa ja arvioitu teho olisi 200+ heppaa ja reilu 500nm vääntöä. Putkiston vaihtoa? kertokaa!
Suutin teho loppuu 250hv! Alota siitä ahtimen vaihdosta ja sen jälkeen isommat suuttimet (535d:n?), ja sen jälkeen välijäähyä. Vie vaikka sitten penkkiin säätämään!!
Kun nuo olet saanut, niin ala säästämään rahaa laatikko remonttiin! Se tulee eteen jossain vaihdeessa, 100% varma!
Ei kait siitä putkesta haittaakaan oo? Itselläni on tuossa sigun diisselissä n. 240/550 ja jotenkin tuntus että putki/vakiokatit ahistas, saattaa olla hieman tukossa jo nuo katit. Jos ottaa esim 160km/h asti täyskaasuvedon putki on KUUMA ihan takapöntölle ja ulostulolle asti, siis meinaan tosi kuuma, onko tuo ihan normaalia?
Kajjaanin kylällä oli vielä tovi sitten 530d M57 manuska, 304hv penkitetty. Vääntöjä en valitettavasti jaksa muistaa..
Muutoksina
-turbo
-putkisto
-35d suuttimet
-ISO cooleri
-ohjelma
Ja vahvistamattomana tietona tehokkaampi korkeapainepumppu?? Tai niin ne kylillä puhu..
Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ei kait siitä putkesta haittaakaan oo? Itselläni on tuossa sigun diisselissä n. 240/550 ja jotenkin tuntus että putki/vakiokatit ahistas, saattaa olla hieman tukossa jo nuo katit. Jos ottaa esim 160km/h asti täyskaasuvedon putki on KUUMA ihan takapöntölle ja ulostulolle asti, siis meinaan tosi kuuma, onko tuo ihan normaalia?
Ei siitä haittaa oo, mutta paperilla ei suurta merkitystä... Asia tieten erikseen jos katit/vaimentimet tukossa. Katit ois itselläkin tarkoitus tyhjennellä ja samalla uusia uudet haitariputket. Katsotaan tuoko vetoja lisää. Tällä hetkellä 247hv/590Nm ja tähän loppuu siittimet kesken.
Kyllähän se putkisto tahtoo näissä ahdetuissa lämmentä, kun mennään reippaammin isolla kuormalla.
Miten on loota kestänyt noita tehoja, kun automaatti näkyy sinullakin olevan? Annatko paljon kenkää? Saakohan tuota vahvistettua? Manuaalikonversiokin on kyllä pyörinyt mielessä sitten kun tuosta aika jättää..
Miten on loota kestänyt noita tehoja, kun automaatti näkyy sinullakin olevan? Annatko paljon kenkää? Saakohan tuota vahvistettua? Manuaalikonversiokin on kyllä pyörinyt mielessä sitten kun tuosta aika jättää..
Alkuperäinen laatikko, 277tkm mittarissa. Laatikkoon vaihdettu oikeat öljyt ja alkuperäinen suodin säännöllisesti (120tkm välein). Tulee kiihdyteltyä ja vedäteltyä reilummin, mutta aina sport/steppiä käyttäen. Kuminpolttoa ei tule harrastettua, mitä nyt joskus vedättäessä hieman savuaa. Laatikko toimii OK. Tuntuu, että voisi lukkiutua hieman herkemmin 4. ja 5. vaihteella. Toiminta ollut kuitenkin samanlainen sen 3 vuotta mitä auto minulla ollut. Ja tuosta ajasta 2 vuotta ja noin 50tkm lastu+turbo+putki+EGR modaukset jne.
Manuaaliaskin vaihtoa itsekkin miettinyt, jos tuo liukulaatikko päätää antautua... lähinnä uudempi 6-lovinen aski kiinnostas kovasti kiinteällä vauhtipyörällä. Liekkö kukaan toteuttanut näihin e39:siin?
Alkuperäinen laatikko, 277tkm mittarissa. Laatikkoon vaihdettu oikeat öljyt ja alkuperäinen suodin säännöllisesti (120tkm välein). Tulee kiihdyteltyä ja vedäteltyä reilummin, mutta aina sport/steppiä käyttäen. Kuminpolttoa ei tule harrastettua, mitä nyt joskus vedättäessä hieman savuaa. Laatikko toimii OK. Tuntuu, että voisi lukkiutua hieman herkemmin 4. ja 5. vaihteella. Toiminta ollut kuitenkin samanlainen sen 3 vuotta mitä auto minulla ollut. Ja tuosta ajasta 2 vuotta ja noin 50tkm lastu+turbo+putki+EGR modaukset jne.
Manuaaliaskin vaihtoa itsekkin miettinyt, jos tuo liukulaatikko päätää antautua... lähinnä uudempi 6-lovinen aski kiinnostas kovasti kiinteällä vauhtipyörällä. Liekkö kukaan toteuttanut näihin e39:siin?
Kyllä se laatikko remontti tulee varmasti eteen! Vaikka kuinka pyhittäisi ajamisen sportille. Ei noita automaatteja oo tehty kestämään paljoa vakiota kovempia tehoja!
Ei siitä haittaa oo, mutta paperilla ei suurta merkitystä... Asia tieten erikseen jos katit/vaimentimet tukossa. Katit ois itselläkin tarkoitus tyhjennellä ja samalla uusia uudet haitariputket. Katsotaan tuoko vetoja lisää. Tällä hetkellä 247hv/590Nm ja tähän loppuu siittimet kesken.
Kyllähän se putkisto tahtoo näissä ahdetuissa lämmentä, kun mennään reippaammin isolla kuormalla.
Kyllä mä luulen et se putken rakentaminen vapaammaksi, tuo ainakin herkkyyttä lisää heräämiseen (en sillä etteikö nyttekin saattais herää pikaisesti, mut sitte ei ainakaan vastusta). Ei ne ST miehet suotta niitä 4" röörejä käytä.
6 lovinen manuska ois kova, katotaa kauanko toi 5 lovinen kestää, pitäisköhän öljyt vaihtaa kohta ensimmäistä kertaa?
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Kyllä se laatikko remontti tulee varmasti eteen! Vaikka kuinka pyhittäisi ajamisen sportille. Ei noita automaatteja oo tehty kestämään paljoa vakiota kovempia tehoja!
Kyllähän nuita laukeaa vakio tehoillakin... kaikki hajoaa varmasti aikanaan.
Kyllä mä luulen et se putken rakentaminen vapaammaksi, tuo ainakin herkkyyttä lisää heräämiseen (en sillä etteikö nyttekin saattais herää pikaisesti, mut sitte ei ainakaan vastusta). Ei ne ST miehet suotta niitä 4" röörejä käytä.
6 lovinen manuska ois kova, katotaa kauanko toi 5 lovinen kestää, pitäisköhän öljyt vaihtaa kohta ensimmäistä kertaa?
On mullakin 3" putkea loppu ränni, mutta katit vielä tyhjentämättä. Ja 6-lovinen manuska ois magia, mutta taitaa itselläkin koppa vaihtua uudempaan ennen kuin isompaa vaihdelaatikkomodia ehtii tekeen...
Kytännyt aina välissä, jos sattuis joku kolaripeli tms. 530D, josta sais kaikki manuaaliksi muuttamissa tarvittavan, mutta harvassa tuntuvat olevan. 6 lovinen laatikko itsestään pitäis löytää E6X tai E9X 3ltr daisarista. Tulee siis maksamaan ainakin samat kuin automaattilaatikon huolto.
Saiskohan mitenkään uudempaa 6-lovista automaattia istumaan tuohon e39:siin ohjainlaitteiden/sähköjen puolesta? Anyone? Automaatti vaan istuu jotenkin paremmin mun makuun tollaseen perhewessaan...
Kyllä ne lootat kestää ihan hyvin jos jos ei poleta olleenkaan paikoiltaan.
Töissä noita laatikkoja pajailen ja yleisesti niistä paukkuvat turbiinit, sen palaset menevät laatikkon ja tukkivat paikat.
Comment