Lisää vetoja e39 530 diisseliin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • harhol
    Newbiemmer
    • May 2012
    • 26
    • viitasaari finland

    Lisää vetoja e39 530 diisseliin?

    Kertokaahan viisaat miten olisi helpoin ja mahdollisesti halvin tapa saada lisää vetoja kyseiseen autoon? Autossa tällä hetkellä muunneltu softa ja arvioitu teho olisi 200+ heppaa ja reilu 500nm vääntöä. Putkiston vaihtoa? kertokaa!
    Last edited by harhol; 08-06-2012, 11:45.
  • ///THe
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 842
    • Espoo

    #2
    Originally posted by harhol View Post
    Kertokaahan viisaat miten olisi helpoin ja mahdollisesti halvin tapa saada lisää vetoja kyseiseen autoon? Autossa tällä hetkellä muunneltu softa ja arvioitu teho olisi 200+ heppaa ja reilu 500nm vääntöä. Putkiston vaihtoa? kertokaa!
    Miljoona postia asiasta, mutta ahdin päivitys ja uudelleenohjelmointi -> päästään luokkaan 250hv/600nm. Putkisto/cooler modauskaan ei tuossa vaiheessa juuri auta, koska suuttimet loppuu kesken... Näillä tehoillakin yleensä alkaa jo laatikko-ongelmat automaatissa ja vauhtipyöräongelmat manuaalissa.

    Tästä eteenpäin alkaakin sitten maksamaan auton hinnan (mm. N2 kansi+nokat ja 535D suuttimet jne. hipostelu).
    X5 F15 ///Msport
    CRX 2gen +25psi

    Comment

    • djs^
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1177
      • Mikkeli

      #3
      Originally posted by harhol View Post
      Kertokaahan viisaat miten olisi helpoin ja mahdollisesti halvin tapa saada lisää vetoja kyseiseen autoon? Autossa tällä hetkellä muunneltu softa ja arvioitu teho olisi 200+ heppaa ja reilu 500nm vääntöä. Putkiston vaihtoa? kertokaa!
      Suutin teho loppuu 250hv! Alota siitä ahtimen vaihdosta ja sen jälkeen isommat suuttimet (535d:n?), ja sen jälkeen välijäähyä. Vie vaikka sitten penkkiin säätämään!!

      Kun nuo olet saanut, niin ala säästämään rahaa laatikko remonttiin! Se tulee eteen jossain vaihdeessa, 100% varma!
      EX :
      -E36 316
      -E36 325
      -E39 523
      -E39 530dA M-Sportx2
      -E60 525dA M-Sport x2
      -E60 545i Matte white
      -E53 x5
      -E91 3xx

      Comment

      • NAL-E
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 249
        • Kiuruvesi

        #4
        Ei kait siitä putkesta haittaakaan oo? Itselläni on tuossa sigun diisselissä n. 240/550 ja jotenkin tuntus että putki/vakiokatit ahistas, saattaa olla hieman tukossa jo nuo katit. Jos ottaa esim 160km/h asti täyskaasuvedon putki on KUUMA ihan takapöntölle ja ulostulolle asti, siis meinaan tosi kuuma, onko tuo ihan normaalia?
        E91 325d -07
        Ex: E39 530daT -00

        Comment

        • Fastpiksu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2010
          • 1571
          • Kajaani-Paltamo

          #5
          Kajjaanin kylällä oli vielä tovi sitten 530d M57 manuska, 304hv penkitetty. Vääntöjä en valitettavasti jaksa muistaa..

          Muutoksina
          -turbo
          -putkisto
          -35d suuttimet
          -ISO cooleri
          -ohjelma
          Ja vahvistamattomana tietona tehokkaampi korkeapainepumppu?? Tai niin ne kylillä puhu..
          Chevrolet Express van
          Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
          E36 325i group F

          Ex:
          e34 525i
          e34 525tds "superturbo"
          e39 530d M-Sport

          Comment

          • ///THe
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 842
            • Espoo

            #6
            Originally posted by NAL-E View Post
            Ei kait siitä putkesta haittaakaan oo? Itselläni on tuossa sigun diisselissä n. 240/550 ja jotenkin tuntus että putki/vakiokatit ahistas, saattaa olla hieman tukossa jo nuo katit. Jos ottaa esim 160km/h asti täyskaasuvedon putki on KUUMA ihan takapöntölle ja ulostulolle asti, siis meinaan tosi kuuma, onko tuo ihan normaalia?
            Ei siitä haittaa oo, mutta paperilla ei suurta merkitystä... Asia tieten erikseen jos katit/vaimentimet tukossa. Katit ois itselläkin tarkoitus tyhjennellä ja samalla uusia uudet haitariputket. Katsotaan tuoko vetoja lisää. Tällä hetkellä 247hv/590Nm ja tähän loppuu siittimet kesken.


            Kyllähän se putkisto tahtoo näissä ahdetuissa lämmentä, kun mennään reippaammin isolla kuormalla.
            X5 F15 ///Msport
            CRX 2gen +25psi

            Comment

            • NAL-E
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 249
              • Kiuruvesi

              #7
              Miten on loota kestänyt noita tehoja, kun automaatti näkyy sinullakin olevan? Annatko paljon kenkää? Saakohan tuota vahvistettua? Manuaalikonversiokin on kyllä pyörinyt mielessä sitten kun tuosta aika jättää..
              E91 325d -07
              Ex: E39 530daT -00

              Comment

              • ///THe
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 842
                • Espoo

                #8
                Originally posted by NAL-E View Post
                Miten on loota kestänyt noita tehoja, kun automaatti näkyy sinullakin olevan? Annatko paljon kenkää? Saakohan tuota vahvistettua? Manuaalikonversiokin on kyllä pyörinyt mielessä sitten kun tuosta aika jättää..
                Alkuperäinen laatikko, 277tkm mittarissa. Laatikkoon vaihdettu oikeat öljyt ja alkuperäinen suodin säännöllisesti (120tkm välein). Tulee kiihdyteltyä ja vedäteltyä reilummin, mutta aina sport/steppiä käyttäen. Kuminpolttoa ei tule harrastettua, mitä nyt joskus vedättäessä hieman savuaa. Laatikko toimii OK. Tuntuu, että voisi lukkiutua hieman herkemmin 4. ja 5. vaihteella. Toiminta ollut kuitenkin samanlainen sen 3 vuotta mitä auto minulla ollut. Ja tuosta ajasta 2 vuotta ja noin 50tkm lastu+turbo+putki+EGR modaukset jne.

                Manuaaliaskin vaihtoa itsekkin miettinyt, jos tuo liukulaatikko päätää antautua... lähinnä uudempi 6-lovinen aski kiinnostas kovasti kiinteällä vauhtipyörällä. Liekkö kukaan toteuttanut näihin e39:siin?
                X5 F15 ///Msport
                CRX 2gen +25psi

                Comment

                • djs^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2009
                  • 1177
                  • Mikkeli

                  #9
                  Originally posted by ///THe View Post
                  Alkuperäinen laatikko, 277tkm mittarissa. Laatikkoon vaihdettu oikeat öljyt ja alkuperäinen suodin säännöllisesti (120tkm välein). Tulee kiihdyteltyä ja vedäteltyä reilummin, mutta aina sport/steppiä käyttäen. Kuminpolttoa ei tule harrastettua, mitä nyt joskus vedättäessä hieman savuaa. Laatikko toimii OK. Tuntuu, että voisi lukkiutua hieman herkemmin 4. ja 5. vaihteella. Toiminta ollut kuitenkin samanlainen sen 3 vuotta mitä auto minulla ollut. Ja tuosta ajasta 2 vuotta ja noin 50tkm lastu+turbo+putki+EGR modaukset jne.

                  Manuaaliaskin vaihtoa itsekkin miettinyt, jos tuo liukulaatikko päätää antautua... lähinnä uudempi 6-lovinen aski kiinnostas kovasti kiinteällä vauhtipyörällä. Liekkö kukaan toteuttanut näihin e39:siin?
                  Kyllä se laatikko remontti tulee varmasti eteen! Vaikka kuinka pyhittäisi ajamisen sportille. Ei noita automaatteja oo tehty kestämään paljoa vakiota kovempia tehoja!
                  EX :
                  -E36 316
                  -E36 325
                  -E39 523
                  -E39 530dA M-Sportx2
                  -E60 525dA M-Sport x2
                  -E60 545i Matte white
                  -E53 x5
                  -E91 3xx

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    #10
                    Originally posted by ///THe View Post
                    Ei siitä haittaa oo, mutta paperilla ei suurta merkitystä... Asia tieten erikseen jos katit/vaimentimet tukossa. Katit ois itselläkin tarkoitus tyhjennellä ja samalla uusia uudet haitariputket. Katsotaan tuoko vetoja lisää. Tällä hetkellä 247hv/590Nm ja tähän loppuu siittimet kesken.


                    Kyllähän se putkisto tahtoo näissä ahdetuissa lämmentä, kun mennään reippaammin isolla kuormalla.
                    Kyllä mä luulen et se putken rakentaminen vapaammaksi, tuo ainakin herkkyyttä lisää heräämiseen (en sillä etteikö nyttekin saattais herää pikaisesti, mut sitte ei ainakaan vastusta). Ei ne ST miehet suotta niitä 4" röörejä käytä.

                    6 lovinen manuska ois kova, katotaa kauanko toi 5 lovinen kestää, pitäisköhän öljyt vaihtaa kohta ensimmäistä kertaa?
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    • ///THe
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 842
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by djs^ View Post
                      Kyllä se laatikko remontti tulee varmasti eteen! Vaikka kuinka pyhittäisi ajamisen sportille. Ei noita automaatteja oo tehty kestämään paljoa vakiota kovempia tehoja!
                      Kyllähän nuita laukeaa vakio tehoillakin... kaikki hajoaa varmasti aikanaan.

                      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                      Kyllä mä luulen et se putken rakentaminen vapaammaksi, tuo ainakin herkkyyttä lisää heräämiseen (en sillä etteikö nyttekin saattais herää pikaisesti, mut sitte ei ainakaan vastusta). Ei ne ST miehet suotta niitä 4" röörejä käytä.

                      6 lovinen manuska ois kova, katotaa kauanko toi 5 lovinen kestää, pitäisköhän öljyt vaihtaa kohta ensimmäistä kertaa?
                      On mullakin 3" putkea loppu ränni, mutta katit vielä tyhjentämättä. Ja 6-lovinen manuska ois magia, mutta taitaa itselläkin koppa vaihtua uudempaan ennen kuin isompaa vaihdelaatikkomodia ehtii tekeen...

                      Kytännyt aina välissä, jos sattuis joku kolaripeli tms. 530D, josta sais kaikki manuaaliksi muuttamissa tarvittavan, mutta harvassa tuntuvat olevan. 6 lovinen laatikko itsestään pitäis löytää E6X tai E9X 3ltr daisarista. Tulee siis maksamaan ainakin samat kuin automaattilaatikon huolto.

                      Saiskohan mitenkään uudempaa 6-lovista automaattia istumaan tuohon e39:siin ohjainlaitteiden/sähköjen puolesta? Anyone? Automaatti vaan istuu jotenkin paremmin mun makuun tollaseen perhewessaan...
                      X5 F15 ///Msport
                      CRX 2gen +25psi

                      Comment

                      • Fastpiksu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2010
                        • 1571
                        • Kajaani-Paltamo

                        #12
                        Tukehtuuko katsuri lie pullaansa jos ne kaks keskimmäistä pönttöä korvaa putkenpätkällä? Vai liekkö viksumpi tyhjentää ja hitsata takasin..
                        Chevrolet Express van
                        Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                        E36 325i group F

                        Ex:
                        e34 525i
                        e34 525tds "superturbo"
                        e39 530d M-Sport

                        Comment

                        • ///THe
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2009
                          • 842
                          • Espoo

                          #13
                          Originally posted by Fastpiksu View Post
                          Tukehtuuko katsuri lie pullaansa jos ne kaks keskimmäistä pönttöä korvaa putkenpätkällä? Vai liekkö viksumpi tyhjentää ja hitsata takasin..
                          Parempi putkittaa nää pöntöt. Silloin ei tuu ainakaan sanomista.

                          edit: lukasin aamusta unisilla silmillä ja olin putkittamassa katteja... Putkiston äänenvaimentimet voit korvaa suorilla putkilla tottakai.
                          Last edited by ///THe; 14-06-2012, 12:36.
                          X5 F15 ///Msport
                          CRX 2gen +25psi

                          Comment

                          • niko-77
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2009
                            • 200
                            • Espoo

                            #14
                            Kyllä ne lootat kestää ihan hyvin jos jos ei poleta olleenkaan paikoiltaan.
                            Töissä noita laatikkoja pajailen ja yleisesti niistä paukkuvat turbiinit, sen palaset menevät laatikkon ja tukkivat paikat.

                            Comment

                            • cook
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2006
                              • 382
                              • Piilossa

                              #15
                              Originally posted by ///THe View Post
                              Parempi putkittaa nää pöntöt. Silloin ei tuu ainakaan sanomista.

                              edit: lukasin aamusta unisilla silmillä ja olin putkittamassa katteja... Putkiston äänenvaimentimet voit korvaa suorilla putkilla tottakai.
                              hmm kateista? eipä tuota tullu sanomista tossa mun entisessäkään... katit puuttui kokonaan, tilalla 3 tuuman rööri

                              Comment

                              Working...
                              X