Announcement

Collapse
No announcement yet.

EWS-vastaanottimen vaihto E39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kimmog
    Bimmer Rookie
    • Nov 2011
    • 67
    • Salo

    EWS-vastaanottimen vaihto E39

    Elikkä pitäisi nyt vaihtaa tuo EWS-boksi kun ei keskuslukituksen kauko-ohjaus toimi ja bemarihuollon mukaan tuossa oltava vika, kokeiltu siis vaihtaa salmiakkiavaimen "akku" ja ohjelmoida molempia avaimia uudestaan mutta ei herää!

    Tilasin nyt ebaysta edullisesti käytetyn mutta toimivan boksin, marmoritiskiltä 290e + ohjelmointi ei napannut!

    Kysymys kuuluukin, mitä kaikkea tuossa täytyy ottaa huomioon?

    Täytyykö tuo EWS-vastaanotin ohjelmoida autoon? Jos täytyy, ketään kykenevää tähän hommaan?

    Ja auto siis '02 E39 530i
    Ex
    E60 530d
    E46 330d touring M-sport
    E46 325Ci M-Sport
    E39 530i M-Sport
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    EWS on pelkkä ajonesto, keskuslukituksen kauko-ohjaus on ihan erillinen sekä ohjaimiltaan, antenniltaan että komponenteiltaan. Liittyvät toisiinsa vain siten, että molemmat on fyysisesti samassa kapulassa.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • kimmog
      Bimmer Rookie
      • Nov 2011
      • 67
      • Salo

      #3
      Elikkä siinä samassa boksissa siis kumminkin vastaanotin kauko-ohjaukselle kun lukee se 433mhz tjs.?
      Ainakin varaosamyyjä sanoi että tuosta johtuu ellei toimi ja avain ei rikki.

      Mutta mitä tämän vaihdon jälkeen täytyy tehdä? Ohjelmoida boksi autoon?

      E: Mikä sitten avuksi ellei kauko-ohjaus tuosta korjaannu?
      Ex
      E60 530d
      E46 330d touring M-sport
      E46 325Ci M-Sport
      E39 530i M-Sport

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Kyllä nyt täytyy diagnoosin olla pielessä. Takalasin antennit toimivat myös kauko-ohjauksen signaalilla. Antennivahvistin vastaanottaa signaalin ja lähettää sen väylätietona korimodulille, joka hoitaa keskuslukitusta. KLIK

        Todennäköisin vikapaikka tuossa on korimoduli, (varsinkin, jos myös keskikonsolin lukitusnappi ei toimi oikein).

        Edit: Ellet nyt sitten virheellisesti puhu EWS-boksista, vaikka tarkoitat korimodulia (GM3). Käytettyä EWS-purkkia ei kovin helposti saa toimimaan, koska se sisältää ajoneston koodilistauksen. Osa pitää tilata tehtaalta runkonumeron perusteella valmiiksi ohjelmoituna.
        Last edited by Clavurion; 20-06-2012, 22:57.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • kimmog
          Bimmer Rookie
          • Nov 2011
          • 67
          • Salo

          #5
          Noniiiiiin, hyvä että joku perillä näistä asioista, kiitos!

          Eli sijaitseeko tuo gm3 hansikaslokeron takana, ainakin jostain foorumilta näin luin?

          Kysytään nyt sitten että tarvitseeko tuo gm3 enää omaa ohjelmointia synkkaamaan auton kanssa, vai riittääkö se avaimen koodaus autoon?

          Keskikonsolin nappi kyllä lukittaa ja avaa ovet moitteettomasti, mutta silti vika varmaan tuossa osassa?

          E: Pystyykö käytetyn mutta ehjän boksin vaihtamaan tuohon ettei tarvitse olla autokohtainen?
          Ex
          E60 530d
          E46 330d touring M-sport
          E46 325Ci M-Sport
          E39 530i M-Sport

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9138
            • Oulu

            #6
            Paremmilla diagnostiikkavehkeillä ongelmaa saisi kyllä tarkemmin rajattua. Jos tähän ei ole mahdollisuutta, todennäköisesti kokeilisin toisella (käytetyllä) korimodulilla. Noi ei mahdottomia maksa esim. Saksan ebayssä. Osan hankinnassa täytyy vaan varmistaa, että hommaa GM3 HIGH version (ei LOW), mikäli autossa on servotronic (nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostus). Keskuslukituksen osalta osan vaihtoa voi kokeilla suoraan. Sitten vain avaimien synkkaus. Mikäli käytetty osa asennetaan pysyvästi, se pitää koodata, koska asetukset riippuvat auton varustelusta. Foorumilta löytyy kyllä koodaajia, joilta tuo onnistuu käden käänteessä.
            Varmistetaan nyt vielä, että avainten kauko-ohjauksen synkkausta on kokeiltu oikein. Ohjeistus myös tuossa aiemmassa liinkissä.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • kimmog
              Bimmer Rookie
              • Nov 2011
              • 67
              • Salo

              #7
              Jees, saiskohan ton inpalla selville? Itellä softat levyillä ja kaapeli mutta ei oo tullu asennettua.

              Tuskin tossa mitään servoa on vaikka -02 msportti on, melkeen sen LOW-modulen voisi suoriltaan tilata ja kokeilla.

              Niin ja se moduuli nyt sijaitsi hansikaslokeron takana?
              Ex
              E60 530d
              E46 330d touring M-sport
              E46 325Ci M-Sport
              E39 530i M-Sport

              Comment

              • Ha2
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1786
                • Oulu

                #8
                Kannattaahan se nyt ensin varmistaa, onko sitä servotronicia vai ei. Se GM on siellä hanskalokeron takana.
                E61 525d LCI

                Comment

                • kimmog
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2011
                  • 67
                  • Salo

                  #9
                  Noniin, uudella GM-modulilla kokeiltu, eikä vieläkään herännyt avaimen koodauksessa henkiin...:think

                  Onko tuossa enää mitään mikä voisi olla rikki?

                  Avaimiin vaihdettu "akut" eli avaimissakaan vika tuskin on.
                  Ex
                  E60 530d
                  E46 330d touring M-sport
                  E46 325Ci M-Sport
                  E39 530i M-Sport

                  Comment

                  • Ridermtb79
                    Newbiemmer
                    • Sep 2012
                    • 16
                    • Uusimaa

                    #10
                    Onko tietoa? Liippaa läheltä tuota EWSää

                    Vikakoodit Key 2 not identified, password fault
                    Key 2 not identified, random code fault

                    Eli meneekö avain vaihtoon vai EWS kun auto ei starttaa?

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1964
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Pitäisikö muuten impalla saada yhtey ews boxiin? Kun monesti olen yrittänyt eikä onnistu? Ja jos siihen kuuluis impalla päästä käsiksi niin mikähän neuvoksi nyt kun siihen ei pääse? Boxi rikki, joku sulake, johtosarja? Kun auto lakkasi käynnistymästä, pyörittää kyllä ja kaikki edellytykset kännistymiselle pitäisi olla (riittävä siirto ja rail paine, moottorin pyörimmisnopeus pulssi tulee jne.) Suuttimet ei myöskään vuoda paluupuolelle startissa mitään.
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Kävikö akku tyhjänä tms ennenkuin lakkasi käynnistymästä?

                        Minkä virheilmon inpa heittää kun yrität boksiin? Näetkö yleislistauksesta koodiluvun ews:ltä?
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • joko
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1964
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by Cell View Post
                          Kävikö akku tyhjänä tms ennenkuin lakkasi käynnistymästä?

                          Minkä virheilmon inpa heittää kun yrität boksiin? Näetkö yleislistauksesta koodiluvun ews:ltä?

                          Käsittääkseni ei ole akku tyhjentynyt välillä(mahdollista toki on, mutta ei kukaan ainakaan ole sellaisesta maininnut), auto oli seisonut viikon pihassa ja senjälkeen ei enää käynnistynyt. Kuukausi takaperin sama homma, silloin oli menny korkeapainepumpun regulaattorista o-rengas. Silloin tosin auto sammui ajosta eikä käynnistynyt. En muista tarkalleen mikä virheilmoitus tuli, jotain sen suuntaista vaan että ei voida yhdistää (tarkistetaan seuraavan kerran kun pääsen tuon projektin äärelle). Yleislistauksesta ei mitään hajua, koko ews valkeni itselleni vasta siinävaiheessa kun en päässyt impalla sen sielunelämään kiinni ja alkasin sitä täältä foorumilta lueskelemaan että mikä ko. värkki edes on
                          Hommasin nyt toimivasta autosta mm. kokeapainepumpun täydellisenä ja muuta pisteosaa, vaihtelen ne ja katotaan tilannetta, kuitenkin vahva epäilys on että vika liittynee ajonestoon. Tuskimpa kp pumppu hajoaa paikallaan seistessä viikossa niin ettei enää lähde käyntiin (myös rail paine on startatessa ok)
                          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                          W906 319 sprinter - 14

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #14
                            Originally posted by joko View Post
                            Käsittääkseni ei ole akku tyhjentynyt välillä(mahdollista toki on, mutta ei kukaan ainakaan ole sellaisesta maininnut), auto oli seisonut viikon pihassa ja senjälkeen ei enää käynnistynyt. Kuukausi takaperin sama homma, silloin oli menny korkeapainepumpun regulaattorista o-rengas. Silloin tosin auto sammui ajosta eikä käynnistynyt. En muista tarkalleen mikä virheilmoitus tuli, jotain sen suuntaista vaan että ei voida yhdistää (tarkistetaan seuraavan kerran kun pääsen tuon projektin äärelle). Yleislistauksesta ei mitään hajua, koko ews valkeni itselleni vasta siinävaiheessa kun en päässyt impalla sen sielunelämään kiinni ja alkasin sitä täältä foorumilta lueskelemaan että mikä ko. värkki edes on
                            Hommasin nyt toimivasta autosta mm. kokeapainepumpun täydellisenä ja muuta pisteosaa, vaihtelen ne ja katotaan tilannetta, kuitenkin vahva epäilys on että vika liittynee ajonestoon. Tuskimpa kp pumppu hajoaa paikallaan seistessä viikossa niin ettei enää lähde käyntiin (myös rail paine on startatessa ok)
                            Älä nyt turhaan korkeapainepumppua ala vaihtamaan, se tuossa tuskin rikki on.

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              #15
                              Originally posted by joko View Post
                              Pitäisikö muuten impalla saada yhtey ews boxiin? Kun monesti olen yrittänyt eikä onnistu? Ja jos siihen kuuluis impalla päästä käsiksi niin mikähän neuvoksi nyt kun siihen ei pääse? Boxi rikki, joku sulake, johtosarja? Kun auto lakkasi käynnistymästä, pyörittää kyllä ja kaikki edellytykset kännistymiselle pitäisi olla (riittävä siirto ja rail paine, moottorin pyörimmisnopeus pulssi tulee jne.) Suuttimet ei myöskään vuoda paluupuolelle startissa mitään.
                              Jos kyseessä on signaturen e60 korinen auto ei siellä mitään ews ole vaan cas moduuuli hoitaa nämä hommat.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎