Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 m5 starttimoottori

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • keeke
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 674
    • https://t.me/pump_upp

    e39 m5 starttimoottori

    viime viikolla on ollut ongelmaa m5 käynnistämisen kanssa.On vaan klikannut kun on yritetty starttaa,2 tai 3 yrityksellä on lähtenyt käyntiin.Äsken kun tulin pellolta pajalle niin koko autotalli oli täynnä savua.Viimeksi ajannut sen kanssa aamulla ja klo 8 illalla ei ollut mitään savua vielä.Nytt ei edes klikkaa kun avainta kääntää.

    Mitäköhän siitä on kärähtänyt?Startti?Voiko se noin vaan kärähtää?Haju tuli mun mielestä konehuonen vasemmalta puolelta edestä katsottuna.
    Last edited by keeke; 05-08-2013, 22:57.
    https://t.me/pump_upp
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11686
    • Kouvola

    #2
    Onko se savu kitkerän hajuista metallista? Startin naksahtamiseen perinteinen syy on, että virta ei riitä akussa startin pyörittämiseen. Eli akku kannattaa ladata ja sen jälkeen kuormitusmitata, että onko vaihdon tarpeessa.

    Comment

    • keeke
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 674
      • https://t.me/pump_upp

      #3
      akku on vaihdettu varmuuden vuoksi uuteen 3 päivää sitten,vaikka vanhassa ei ollut mitään vikaa..Palanneelta sähköltä haisi...Kaikki sulakkeet ehjät.
      Last edited by keeke; 05-08-2013, 23:04.
      https://t.me/pump_upp

      Comment

      • djs^
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2009
        • 1177
        • Mikkeli

        #4
        Originally posted by keeke View Post
        akku on vaihdettu varmuuden vuoksi uuteen uuteen 3 päivää sitten,vaikka nahassa ei ollut mitään vikaa..Palanneelta sähköltä haisi...Kaikki sulakkeet ehjät.
        EIhän avaimet jää starttaus asentoon, ja pyöritä starttia koko aika käynnistyksen jälkeen?
        EX :
        -E36 316
        -E36 325
        -E39 523
        -E39 530dA M-Sportx2
        -E60 525dA M-Sport x2
        -E60 545i Matte white
        -E53 x5
        -E91 3xx

        Comment

        • keeke
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2002
          • 674
          • https://t.me/pump_upp

          #5
          Originally posted by djs^ View Post
          EIhän avaimet jää starttaus asentoon, ja pyöritä starttia koko aika käynnistyksen jälkeen?
          Ei..Pääseekö startti moottoriin hyvin käsiks vai joutuuko paljon purkaamaan alta pois?
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • keeke
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2002
            • 674
            • https://t.me/pump_upp

            #6
            Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


            Eli solenoidi ihan palannut/sulannut.onneksi startti moottorin päällä on suojapelti,muuten olis tuhot varmaan isommat..
            Last edited by keeke; 05-08-2013, 22:58.
            https://t.me/pump_upp

            Comment

            • keeke
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2002
              • 674
              • https://t.me/pump_upp

              #7
              Tänään varmaan sama ongelma ilmeni taas,tällä kertaa olin paikanpäällä.Startti hirtti kiinni ja jauhas tyhjää vaikka avain ei ollut lukossa.Sammui vasta kun otti akunkengän irti ja ja rupee jauhamaan heti kun pistää kengän takaisin.Autoon siis vaihdettiin noin vuosi sitten uusi starttimoottori ja startattu 100-200 kertaa sen kanssa..

              Mistä aloittais vianhaku?Voisko olla virtalukonpohja?
              https://t.me/pump_upp

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10037
                • KVLA

                #8
                Virtalukon pohja ehkä,tai kiinni hirttänyt starttimoottori (solenoidi?).Vaihdettiinko koko startti vai pelkkä solenoidi?Koko startti vaan vaihtoon,jos pelkkä solkku on vaihdettu.

                Itse kyllä tsekkaisin vielä ne startille tulevat sähköjohdot ja kaapelin huolella,jos siellä osien sulamisiakin on tullut.
                Last edited by Heguli 31; 06-08-2013, 09:27.

                Comment

                • keeke
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2002
                  • 674
                  • https://t.me/pump_upp

                  #9
                  Koko starttimoottori vaihdettiin ja sulanneet kaapelit vaihdettiin uusiin.Otin kaapelit irti lukonpohjasta mutta ei vaikutusta,startti pyöri itsekseen.Kaikki kaapelit oli ok starttimoottorissa(eivät ottaneet kiinni mihinkään ym,otin ne kuitenkin irti ja mittailin=kaikki ok...Kaapelit uudestaan kiinni ja vika oli poissa.Mutta miten kauan?Vika ilmeni tällä kertaa siten että starttasin auton,pyöri niinkuin piti muttei käynnistynyt ja startti jäi pyörimään.Voisko akku olla syyllinen?
                  https://t.me/pump_upp

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    #10
                    Kyllä mun mielestä kaikki viittaa solenoidiin, se jotenkin jumitti startti asentoon. :think
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎