Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Ovi ei aukea

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • betsku
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 50
    • Joensuu

    E39 Ovi ei aukea

    Kertokaapas miten saa e39 apukuskin oven auki, kun ei aukea avaimella, eikä keskikonsolissa olevasta ovenaukasu napista. Kokeiltu on myös akku irti/kiinni kikkaa, sekä sulake tarkastettu. Kaikki muut ovet aukeavat napista mutta apparin ovi ei.. Saako ovipahvia mitenkään irti hajottamatta mitään oven ollessa kiinni? Tai miten oven saisi auki ylipäätään..?

    Pikaisia vastauksia kiitos!
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Originally posted by betsku View Post
    Kertokaapas miten saa e39 apukuskin oven auki, kun ei aukea avaimella, eikä keskikonsolissa olevasta ovenaukasu napista. Kokeiltu on myös akku irti/kiinni kikkaa, sekä sulake tarkastettu. Kaikki muut ovet aukeavat napista mutta apparin ovi ei.. Saako ovipahvia mitenkään irti hajottamatta mitään oven ollessa kiinni? Tai miten oven saisi auki ylipäätään..?

    Pikaisia vastauksia kiitos!
    Väkivallalla saa ovipahvin irti, se saattaa tosin kärsiä aika pahasti. Myös joku kertoi, että kun takaoven ottaa kokonaan pois niin pääsee etuoven lukkoá robaamaan.

    Comment

    • opTA
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2011
      • 924
      • Suomi

      #3
      Näistä linkeistä löytyy apua kun selailee...
      Ovipahvi asiaa: http://www.btcf.fi/forum/search.php?searchid=2517172
      Oven lukko asiaa: http://www.btcf.fi/forum/search.php?searchid=2517178

      Comment

      • Night-Wind
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1534
        • 02

        #4
        Mitään ei tapahdu, jos kahvoista kokeilee?
        ex: BMW E38 735iA -97
        ex: MB W211 E200CDI -03
        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
        ex: BMW E39 528iA -96
        ex: MB W126 300SE -89
        ex: BMW E34 525iAT -95
        ex: BMW E36 316iA -91

        Comment

        • betsku
          Bimmer Rookie
          • May 2012
          • 50
          • Joensuu

          #5
          Ulkokahva lyö vain tyhjää, mutta sisäkahvasta vetäsee niin nappi nousee ylöspäin mutta ei jää sitten yläasentoon..

          Jos jollain olisi vinkkejä/ohjeita miten oven saisi auki ilman mitään hajottamatta niin kertokaa..

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Originally posted by betsku View Post
            Ulkokahva lyö vain tyhjää, mutta sisäkahvasta vetäsee niin nappi nousee ylöspäin mutta ei jää sitten yläasentoon..

            Jos jollain olisi vinkkejä/ohjeita miten oven saisi auki ilman mitään hajottamatta niin kertokaa..
            Siellä keskuslukonmoottori lumittaa ja vetää nuppia kokoajan sisään. Kokeile renkuttaa auki-lukkoon ja kokeile kokoajan jos vaikka aukeaa. Jos aukeaa niin keskuslukonmoottori irti ettei jumita uudelleen.

            Comment

            • betsku
              Bimmer Rookie
              • May 2012
              • 50
              • Joensuu

              #7
              Jeps, niin se voi olla.. Onko tuota mahdollista mitenkään purkaa ettei hajota mitään?

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14523
                • Oulu

                #8
                BMW Master jo sulle vaihtoehdot oikeastaan kertoi. Ovipahvi ei oikeen ehjänä lähde irti kun ovi on kiinni. Takaoven pois ottamalla tosiaan kuulemma pääsee käsiksi etuoven lukkoon ja sitä kautta sen auki voisi saada mitään hajottamatta enempää (olikohan tästä ihan oma topikkinsa E39 puolella).
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • jpalvima
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2008
                  • 52
                  • Hämeenkyrö City

                  #9
                  Joo

                  Originally posted by betsku View Post
                  Jeps, niin se voi olla.. Onko tuota mahdollista mitenkään purkaa ettei hajota mitään?
                  On mahdollista, omasta sedanista levähti keskuslukon servo juurikin em tavalla eli hajoamishetkellä oli oven avaus meneillään jolloin lukkokoneisto jäi puoliväliin....soittelin Metro-Autoon ja he ehdottivat ovipahvin rikkomista mutta ei oikein kiinnostanut. Jostain löytyi ohjeet miten ovi avataan, tämän jälkeen vaan oviverhoilut irti as-usual ja lukkokoneiston boksi irti.

                  Oven-avaus-lukon-ollessa-p*skana menee siten että...
                  1) Oik keskitolpan alempi verhous pois paikaltaan, varovasti tottakai
                  2) Näkyviin tulee iso reikä josta näkee tolpan sisälle
                  3) Ylhäällä näkyy kaksi kpl pultinpäitä ja lukon "vastakappaleen" kiinnitys
                  4) Otetaan esiin varta vasten Biltsusta haettu paineilma-karasmirgeli ja siihen hankittu pieni lieriömäinen jyrsinterä, sekä orientoidutaan siihen että vastakappaleen kiinnitys koneistetaan irti tolpan sisältä niin että lopulta ovi aukeaa vastakappale mukanaan. Viimeistään tässä vaiheessa tulee havaita että akti vaatii paineilmaa. Biltsun pikkukompuran tuotto piisaa kyllä
                  5) asettaudutaan erittäin epämukavaan työasentoon takapenkin / takajalkotilan tienoille ja annetaan smirgelin ulvoa! huom...tässä lentelee kaikenkokoisia erittäin teräviä metallinpaloja-->KUNNON SUOJALASIT
                  6) Otetaan olutta sen kunniaksi että kulut olivat muutama hr työtä, 19 Eur smirgeli ja 10 Eur terä, ja taputellaan itseä selkään koska ei ole oltu uusavuttomia ongelman edessä Verrattuna M-A:n tarjoukseen rahaa on säästetty 1000Eur
                  7) Muisti ei yllä siihen asti mitä/miten poppakonsteilla irroitettu lukon vastakappale kiinnitetttin uudelleen, ilmeisesti ei ollut mikään amerikantemppu...saattoipa olla mallia irtomutterit? No oli miten oli niin hyvin on kiinni pysynyt pari vuotta

                  Oven avaamisen jälkeen ei ollut sen kummempia pulmia. Kannattaa irroittaa akku kun ropeloi sitä oven sisustaa....meinas tulla entiset sormet kun ikkunahissi käynnistyi käsien ollessa kyynärpäätä myöten sisällä ( ovipahvin katkaisija osui johonkin) mutta onneksi oli reaktioaika nopeampi kuin Lucky Lukella

                  Kysyttävää? Toimikaa!

                  By the laituri...en oikein hahmota miten ihmeessä takaoven irroittaminen muuttaa tilannetta eli sieltä kautta ei ratkaisu tähän löydy
                  Last edited by jpalvima; 24-06-2012, 18:27. Reason: typos

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    Originally posted by jpalvima View Post
                    On mahdollista, omasta sedanista levähti keskuslukon servo juurikin em tavalla eli hajoamishetkellä oli oven avaus meneillään jolloin lukkokoneisto jäi puoliväliin....soittelin Metro-Autoon ja he ehdottivat ovipahvin rikkomista mutta ei oikein kiinnostanut. Jostain löytyi ohjeet miten ovi avataan, tämän jälkeen vaan oviverhoilut irti as-usual ja lukkokoneiston boksi irti.

                    Oven-avaus-lukon-ollessa-p*skana menee siten että...
                    1) Oik keskitolpan alempi verhous pois paikaltaan, varovasti tottakai
                    2) Näkyviin tulee iso reikä josta näkee tolpan sisälle
                    3) Ylhäällä näkyy kaksi kpl pultinpäitä ja lukon "vastakappaleen" kiinnitys
                    4) Otetaan esiin varta vasten Biltsusta haettu paineilma-karasmirgeli ja siihen hankittu pieni lieriömäinen jyrsinterä, sekä orientoidutaan siihen että vastakappaleen kiinnitys koneistetaan irti tolpan sisältä niin että lopulta ovi aukeaa vastakappale mukanaan. Viimeistään tässä vaiheessa tulee havaita että akti vaatii paineilmaa. Biltsun pikkukompuran tuotto piisaa kyllä
                    5) asettaudutaan erittäin epämukavaan työasentoon takapenkin / takajalkotilan tienoille ja annetaan smirgelin ulvoa! huom...tässä lentelee kaikenkokoisia erittäin teräviä metallinpaloja-->KUNNON SUOJALASIT
                    6) Otetaan olutta sen kunniaksi että kulut olivat muutama hr työtä, 19 Eur smirgeli ja 10 Eur terä, ja taputellaan itseä selkään koska ei ole oltu uusavuttomia ongelman edessä Verrattuna M-A:n tarjoukseen rahaa on säästetty 1000Eur
                    7) Muisti ei yllä siihen asti mitä/miten poppakonsteilla irroitettu lukon vastakappale kiinnitetttin uudelleen, ilmeisesti ei ollut mikään amerikantemppu...saattoipa olla mallia irtomutterit? No oli miten oli niin hyvin on kiinni pysynyt pari vuotta

                    Oven avaamisen jälkeen ei ollut sen kummempia pulmia. Kannattaa irroittaa akku kun ropeloi sitä oven sisustaa....meinas tulla entiset sormet kun ikkunahissi käynnistyi käsien ollessa kyynärpäätä myöten sisällä ( ovipahvin katkaisija osui johonkin) mutta onneksi oli reaktioaika nopeampi kuin Lucky Lukella

                    Kysyttävää? Toimikaa!

                    By the laituri...en oikein hahmota miten ihmeessä takaoven irroittaminen muuttaa tilannetta eli sieltä kautta ei ratkaisu tähän löydy
                    Loistavaa! Tämä FAQiin! Ja jokainen tulostakoon käyttöohjekirjaan lisäsivun.

                    Comment

                    • Night-Wind
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 1534
                      • 02

                      #11
                      ^ Ennemmin jo rikkoisin ovipahvin, jos ei ole erikoinen sisusta. Siis että vastaavan pahvin saa helposti ja edullisesti.
                      ex: BMW E38 735iA -97
                      ex: MB W211 E200CDI -03
                      ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                      ex: BMW E39 528iA -96
                      ex: MB W126 300SE -89
                      ex: BMW E34 525iAT -95
                      ex: BMW E36 316iA -91

                      Comment

                      • jpalvima
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2008
                        • 52
                        • Hämeenkyrö City

                        #12
                        Originally posted by Night-Wind View Post
                        ^ Ennemmin jo rikkoisin ovipahvin, jos ei ole erikoinen sisusta. Siis että vastaavan pahvin saa helposti ja edullisesti.

                        No vaikka näinkin mutta tämäkään ei ole mikään minuuttivalssi...melkein tekisin niin että irrottaisin kuskin oven paneelin selvittääkseni mistä aletaan murtautumaan ja mitkä ovat työskenteluasennot sen jälkeen kun ovipahvi on rikottu. Ettei lopputulos ole sellainen ( sen jälkeen kun pahvi on jo paskana) että auton penkiltä operoidessa ainoa hahmo joka mahtuu tekemään hommia on puutarhatonttu jolla on kolme voimakasta kättä ja seitsemän silmää...ja tämän jälkeen palataan suunnitelmaan A

                        Meinaan vaan että oven suunnittelussa on otettu lähtökohdaksi se että ko. autoon ei ole kovin helppoa murtautua millään stanan paperiliittimellä --> se lukkohökötys on sangen hankalassa paikassa ylhäällä ja sen käpisteleminen tapahtuu alaviistosta. Ja jos keskuslukon servomokkula on levinnyt kesken liikeradan, se koko paketti pitää saada pois ts sitä ei saa millään vaihdettua niin että varsinainen lukkolaite on ovessa ja pelkkä servo vaihdetaan

                        Comment

                        • Henksu-
                          Newbiemmer
                          • May 2015
                          • 13
                          • Tuusula

                          #13
                          Oven saa auki rikkomatta mitään.
                          1. Oviverhoilussa selvä airbagin "luukku". Talttapäällä luukun yläreunasta ja sivuilta varovasti käännetään verhoilupala irti. Alareunasta jää roikkumaan epämääräisen kankaan varaan. Katso kuva.
                          2. Luukun alta löytyy yllättäen airbagi. Ruuvit irti 10mm avaimella. 2kpl ylhäällä ja yksi alhaalla. Muista irroittaa myös keltainen liitin. Ahdasta on.
                          3. Otetaan bägi pois jokseenkin ahtaasta reiästä. Itse taiteilin murikan ensin oikeaan yläreunaan ja sitten alareunasta vääntämällä pois.
                          4. Revitään äänieristys vaahtomuovia pois oikeasta reunasta, lukon vierestä. Nyt pitäisi näkyä lukkomekanismi. Jousen vieressä, pientä hahloa ruuvarilla painamalla !KLIK! oven takalukitus aukeaa.
                          Attached Files

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎