Taas yksi ilmastointi-topic, kun ei aikasemmistakaan ole pahemmin ollut apua. Eli -01 530i:stä ei toimi aut. ilmastointi. INPA:lla luin vikakoodit lämppäriltä, mutta ei mitään. Livedatalla kaikki arvot on "asteikoilla" eli mikään ei ole poissa kokonaan tai tapissa. INPA:lla saa ilmastoinnin kyllä käynnistettyä ja alkaa heti puskemaan kylmää. Ilmastointi on juuri täytetty eli vika ei ole vähissä mehuissakaan. 9 ja 20 sulakkeet on ehjät. Ilmastoinnin tuuletin tuossa on ilmeisesti rikki, mutta pitäisihän tuon ilmastoinnin ainakin ajossa toimia vaikka tuuletin onkin rikki. Ei oikein tiedä mitä kokeilisi seuraavaksi..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ilmastointi ei toimi *korjattu*
Collapse
X
-
Originally posted by Esko View PostTaas yksi ilmastointi-topic, kun ei aikasemmistakaan ole pahemmin ollut apua. Eli -01 530i:stä ei toimi aut. ilmastointi. INPA:lla luin vikakoodit lämppäriltä, mutta ei mitään. Livedatalla kaikki arvot on "asteikoilla" eli mikään ei ole poissa kokonaan tai tapissa. INPA:lla saa ilmastoinnin kyllä käynnistettyä ja alkaa heti puskemaan kylmää. Ilmastointi on juuri täytetty eli vika ei ole vähissä mehuissakaan. 9 ja 20 sulakkeet on ehjät. Ilmastoinnin tuuletin tuossa on ilmeisesti rikki, mutta pitäisihän tuon ilmastoinnin ainakin ajossa toimia vaikka tuuletin onkin rikki. Ei oikein tiedä mitä kokeilisi seuraavaksi..
jos ei niin kannattanee koittaa toisella paneelilla :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Originally posted by Esko View PostMitään käryä kellään? Onko noissa livedatan arvoissa jotain hälyyttävän korkeita arvoja mistä vois epäillä vikaa johonkin suuntaan?
Epovator sensor B14
anturi sökö ja luulee että kenno jäässä :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by juster View PostJos sähköflekti on rikki, ei ilmastointi toimi. Olen kahdesti aikoinaan flektin vaihtanut. Autosta pitää iroittaa mm. puskuri, joten vaihtamisessa on jonkin verran näpräämistä."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostMinulla on asiasta päinvastaista kokemusta. Ennen flektin korjaamista ennätin ajella autollani useamman vuoden, ja aina tuli helteellä viileää sisälle ihan samoin kuin uusitulla flektilläkin. Näin siis ainakin -96 mallissa.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Jep, omassakin on tuo flekti rikki ja kyllä ilmastointi toimii, vähän turhankin hyvin ku tahtoo välillä tulla kylmä vaikka IHKA säädetty 21c. :thinkLast edited by zener; 15-07-2012, 17:50.
Comment
-
-
Näitä on kahdella eri systeemillä. Vanhemmissa flektin nopeutta ohjataan vastuksilla ja silloin ilmastointi lähtee päälle vaikka flekti ei toimisi.
Uudemmassa systeemissä on PWM -ohjattu flekti, millä kaikki 530 i:t ovat varustettu. Nopeuden säätö on toteutettu paineen anturilla. Paine anturin antama jännite on alueella 1,4-2,4V. Puhallin alkaa toimimaan 1,5-1,6V kohdalla. Eli flekti ei välttämättä pyöri, vaikka systeemissä ei ole mitään vikaa.Last edited by juster; 15-07-2012, 19:08.
Comment
-
-
Tännehän on tullut mukavasti juttua. Flekti ei tosiaan toimi ja se tuli jo tossa tilattua. Mietitytti vaan se ku porukalla on kompura kuitenkin käynnistyny vaikka flekti on ollu rikki. Mut jos näissä faceliftistä eteenpäin systeemi on sitte erilainen niin asia toinen. Flektin liitin on kolme napainen. Etupuskuri on jo valmiiksi irti ku vaihdettiin uudet pdc-anturit kiinni eli eipä tossa enää liiemmin purkamista, että saa flektin vaihdettua.
Toista paneelia en kyllä oikein ole enkä viittisi alkaa noista parista muusta E39:stä purkamaan ettei riko muitakin autoja samalla. Täytyy vielä kattoa toi paineanturi vaihtoehtokin. Verrattiin INPA:lla noita Ihka:n arvoja toimivaan ilmastointiin, eikä ne anturiarvot liiemmin poikennut. Toki jos toi paineanturin jännite on josta muutamasta kymmenyksestä kiinni, niin ei tollaisia eroja ole osannut huomioida vakavana poikkeamana.
Comment
-
Comment