530D heikko käynnistyminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ilkkam
    Newbiemmer
    • Apr 2011
    • 4
    • Helsinki

    530D heikko käynnistyminen

    Terve,

    Auto tuli juuri huollosta jonka seurauksena meni leimasta läpi heittämällä. Ongelmana kuitenkin ilmennyt heikko käynnistyminen. Välillä starttia joutuu sahaamaan oikein työnteolla kunnes lähtee käyntiin.
    Sellainen kutina, että tämä korustuu kun tankissa on alla 15l naftaa.
    Voiskiko diesel pumppu vetää viimeisiään? Autolla ajettu 330tkm ja mitatut päästöt leimassa olivat erittäin hyvät.
    Auto on -99 mallinen farmari.
  • Fastpiksu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2010
    • 1571
    • Kajaani-Paltamo

    #2
    Tankissa oleva pumppu saattaa vedellä viimeisiään. Laita virrat päälle ja kuuntele surinaa kuskin jalkotilan alta, sekä tankin puolelta.

    Suosittelen noilla kilometreillä vaihtamaan niin tankin pumpun kuin varsinaisen siirtopumpunkin (joka siis auton alla kuskin jalkotilan kohalla).
    Chevrolet Express van
    Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
    E36 325i group F

    Ex:
    e34 525i
    e34 525tds "superturbo"
    e39 530d M-Sport

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8975
      • Kellokoski

      #3
      Ja vielä kun vilkaisee livedataa ja vikakoodit niin saattaa olla viisaampi.
      Myös suuttimissa voi olla sanomista.. Mutta tankin pumpusta on hyvä aloittaa.
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • ilkkam
        Newbiemmer
        • Apr 2011
        • 4
        • Helsinki

        #4
        Vielä sen verran, että kun auto on käynnissä sen käynti on tasaista niin tyhjäkäynnillä kuin ajossa. Mitään nykimisiä ym. ei ole havaittavissa. Myös kulkupuoli on ennallaan mitä nyt ehkä muutama koni kuollut näillä kilometreillä

        Comment

        • Samppae39
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1662
          • Vähäkyrö

          #5
          Mulla keväällä sahuutti muutaman kerran. Joka kerralla tuli vikakoodi nokan asentotunnistimesta. Vikakoodien lukuun, niin tietää onko pumpuissa vai muualla.

          Comment

          • ilkkam
            Newbiemmer
            • Apr 2011
            • 4
            • Helsinki

            #6
            Sitten vielä noviisin kysymys. Missä kannattaisi viivakoodit lukaista ja onko kallista lystiä? Tarkoitus olisi että voisin ajaa kärryllä vielä ensi kesään saakka jonka jälkeen vaihto uudenpaan. Vaikka auto on pelannut lähes tulkoon moitteetta itsellä melkein 150tkm matkan niin hirveitä summia ei viitsisi enään laittaa tuohon. Vaihto tottakai samaan automerkkiin, siitä ei edes puhuta!

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8975
              • Kellokoski

              #7


              Ei se hinnan kiroissa ole
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • puppetmaster
                Bimmer Rookie
                • Oct 2003
                • 74
                • Tampere

                #8
                Jotain tällaista esiintynyt täälläkin.

                Eli silloin tällöin, about kerran viikossa ehkä on starttuuttanut, ja pari kertaa jäänyt nyt käynnistymättäkin. Saattaa hörähtää, mutta sammuu saman tien. Ihan kuin ei saisi polttoainetta tai jotain... Sitten hetken päästä kun menee kokeilemaan uudestaan, lähtee taas kuin sen kuuluisan palmun alta.

                Tankin pumppu vaihdettu sykyllä. Pohjassa pumppu pyörii. Muuten, pitäisikö nämä olla paineohjattuja sillä lailla, että kun virrat kääntää päälle, pumput käyvät kunnes paine on noussut, ja sammuvat sitten? Vai kuuluuko niiden käydä aikas pitkään aina? Korkeapainepumpun suunnalta kuuluu suhinaa sähköpumppujen käydessä, en muista onko aina kuulunut. Puristelin suodattimelta lähtevää letkua, mutta pumput surisivat silti, eli oletettavasti paine nousi, mutteivät lopettaneet. Vai pitäisikö paluuletkua puristella, kun railin painehan tuossa ei tietty nouse.

                Kuitenkin aina kun käynnistyy, toimii OK. Tyhjäkäynti vähän erityisesti kylmänä seilaa, mutta muuten ei mitään.

                Auto on siis vuodelta 2001, ja kilometrejä taulussa reilut 380 tkm.

                Voisiko vika olla korkeapainepumpussa, vaiko jokin anturi?

                Vikakoodit olis tietty kiva lukea, ja livedata olisi toki hirmu hyödyllistä vian ollessa päällä...
                Last edited by puppetmaster; 29-07-2012, 12:34.

                Comment

                • Fastpiksu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2010
                  • 1571
                  • Kajaani-Paltamo

                  #9
                  Muusta en sano mitään, mutta minuutin ajan ne pumput surisee kun virrat on päällä..
                  Chevrolet Express van
                  Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                  E36 325i group F

                  Ex:
                  e34 525i
                  e34 525tds "superturbo"
                  e39 530d M-Sport

                  Comment

                  • puppetmaster
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2003
                    • 74
                    • Tampere

                    #10
                    Vikakoodeistä löytyi varsin monta kertaa esiintynyt engine speed jotainjotain...

                    Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu, toistaiseksi vaikuttaa hyvältä...

                    :think

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by puppetmaster View Post
                      Vikakoodeistä löytyi varsin monta kertaa esiintynyt engine speed jotainjotain...

                      Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu, toistaiseksi vaikuttaa hyvältä...

                      :think
                      Engine speed (RPM) monitoring, joka tosiaan yleensä on nokkatunnistimen aiheuttama. Harvemmin kammentunnistin vikaantuu ja sille on myös erillinen oma vikakoodinsa.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      Working...
                      X