Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voi poistaa, siirreetty toisen otsikon alle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Storoo
    Bimmer Rookie
    • Jul 2012
    • 33
    • Vantaa

    Voi poistaa, siirreetty toisen otsikon alle

    Huomenta bimmeri kansa,

    Elikkäs auton laturi petti (rikkoi ensin 2apulaite hihnaa 20tkm sisään)
    uusi vaihdettu eilen, auto startattu ja vika valot palavat keltaisina,
    ABS-, luistonesto- ja käsijarruvalo kaikki palavat keltaisina.
    Noh tänään aamulla katsoin että helvetti valot eivät enää palaneet.
    n. 5min kuluttua motarilla valot syttyivät ja mieleeni juolahti ensimmäisenä
    puristamo. Noh niistä pahoista aatteista on päästy yli ja yritin tuossa
    googlailla hetken mutta luovutin ja ajattelin kysellä joskos täältäpäin
    löytyisiä tietoa missä vika. Anturi, vai pitäisikö viellä jonkin aikaa ajella
    ja katsoa miten valojen kanssa käy?
    Last edited by Storoo; 31-07-2012, 15:53.
    BMW e39 -01 525iA M-Sport Individual
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    No lataako se oikeasti nyt vai ei? Onko mitattu?
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Storoo
      Bimmer Rookie
      • Jul 2012
      • 33
      • Vantaa

      #3
      Kyllä lataa, on testattu kaverin pajalla ja on mitattu
      BMW e39 -01 525iA M-Sport Individual

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        No sitten lukasemaan abs yksiköltä vikakoodit.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Storoo
          Bimmer Rookie
          • Jul 2012
          • 33
          • Vantaa

          #5
          Sieltä on saatu vikakoodi jonka mukaan oikee taka-anturi rikki, mutta
          silti ihmetyttää että miksi ne ei palaneet taas heti aamusta? ja
          sen verta googlatessa huomasin että noista antureiden vaihdoista
          ei oo koitunu ku lisää ongelmia?
          BMW e39 -01 525iA M-Sport Individual

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #6
            Minkä ikänen auto kyseessä?
            Jos on 98-> niin Boschin 5.7 yksiköllä ja tästähän juttua vaikka kuinka paljon että pätkii anturilinjoja sisäisen vian takia.
            Elää juuri lämpötilan mukaan niin että kylmänä toimii muttakun lämpee niin pätkäsee.
            Saa korjattua.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Storoo
              Bimmer Rookie
              • Jul 2012
              • 33
              • Vantaa

              #7
              Juu sillai vähä jännä homma ku näitä ongelmia ei ollu ennen tota laturin leipomista, mutta ekana uus anturi ja sitte jos ei pelaa nii toi yksikkö?
              Tietoa mitä kustantaa? auton malli 525iA 2001
              BMW e39 -01 525iA M-Sport Individual

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #8
                Tuskin anturissa mitään vikaa jos kerran elää lämpötilan mukaan.
                Saat varmistettua niin että kun vika on päällä ja kone/boksi kuumana niin suihki boksi kylmäksi kylmäsprayllä. Jos lähtee toimimaan niin boksi korjaukseen.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Storoo
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2012
                  • 33
                  • Vantaa

                  #9
                  Ookkei, noh täytyy kokeilla. Kiitos neuvosta! Ilmottelen miten kävi ku kerkiä leikkiä ton ongelman kanssa
                  BMW e39 -01 525iA M-Sport Individual

                  Comment

                  • Storoo
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2012
                    • 33
                    • Vantaa

                    #10
                    Tuli viellä mielee että voiko ton boxin irroittaa ihan "tumpelokin" ilman että hajottaa mitään lisää? Jostai löyty ihan kätevä irroitus ohje ja onko se helppo kanssa laittaa takas et jos tulee jotain ongelmia enkä saiskaan sitä takas paikoilleen nii käynnistyykö auto enää?
                    BMW e39 -01 525iA M-Sport Individual

                    Comment

                    • Rise
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 213
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by Storoo View Post
                      Tuli viellä mielee että voiko ton boxin irroittaa ihan "tumpelokin" ilman että hajottaa mitään lisää? Jostai löyty ihan kätevä irroitus ohje ja onko se helppo kanssa laittaa takas et jos tulee jotain ongelmia enkä saiskaan sitä takas paikoilleen nii käynnistyykö auto enää?
                      http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1230488 Tuosta löytyy 540 ohjeet, samalla paikalla se on 525:kin, sulla taitaa olla enemmän vaan tilaa värkätä. Aika helppo on siis irrotella ja samanlailla pistää takasin. Auto kyllä toimii ilmankin, nopeusmittari, kulutusmittari, absit, luistonesto, ajonvakautus ainakaan ei toimi kun tuo boksi niitä ohjaa. Eli mitään pitkää reissua ei välttämättä ilman boksia kannata ajella
                      Ex
                      F11 530d m-sport
                      E46 325i cabriolet m-sport
                      E39 540iA m-sport
                      E39 523iA
                      E46 316i

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Rise View Post
                        http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1230488 Tuosta löytyy 540 ohjeet, samalla paikalla se on 525:kin, sulla taitaa olla enemmän vaan tilaa värkätä. Aika helppo on siis irrotella ja samanlailla pistää takasin. Auto kyllä toimii ilmankin, nopeusmittari, kulutusmittari, absit, luistonesto, ajonvakautus ainakaan ei toimi kun tuo boksi niitä ohjaa. Eli mitään pitkää reissua ei välttämättä ilman boksia kannata ajella
                        No mä en kyllä ymmärrä miksi autolla ei voisi ajaa ilman noita edellä mainittuja vaikka halki Euroopan? Jos ilman abseja, luistonestoa ja ajonvakautusta ei pysty ajamaan niin varmaan kannattaa jo viedä se kortti konttorille.. Nopeuden nyt tietää kierroksista.. Ellei tiedä niin kyllä varmaan löytyy navigaattori/puhelin, jossa on gps. Sillä sitten vaan katsoo paljon on kierroksia milläkin nopeudella..
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Rise
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 213
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          No mä en kyllä ymmärrä miksi autolla ei voisi ajaa ilman noita edellä mainittuja vaikka halki Euroopan? Jos ilman abseja, luistonestoa ja ajonvakautusta ei pysty ajamaan niin varmaan kannattaa jo viedä se kortti konttorille.. Nopeuden nyt tietää kierroksista.. Ellei tiedä niin kyllä varmaan löytyy navigaattori/puhelin, jossa on gps. Sillä sitten vaan katsoo paljon on kierroksia milläkin nopeudella..
                          No pystyyhän sitä toki ajamaan. Itse kuitenkin ajelisin pidemmät reissut mieluummin noiden varusteiden kanssa eli enpä lähtis menee jos ei ois valmiiks suunnitellu. Eipä sitä ite ainakaan automaatissa niin tarkkaan oo kierroksia tullu seurattua että kympilleen tietää kuinka lujaa mennään ja sitten räpsyy kamerat. Onkohan kellään muuten tietoa tai kokemuksia tykkääkö abs liittimen vastakappale tai hydroyksikkö kyttyrää kun jäävät siihen paikoilleen? Itellä kun oli abs boksi korjauksessa niin tuli ehkä joku 100km sillä välin taitettua ja ei ongelmia.
                          Ex
                          F11 530d m-sport
                          E46 325i cabriolet m-sport
                          E39 540iA m-sport
                          E39 523iA
                          E46 316i

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by Rise View Post
                            No pystyyhän sitä toki ajamaan. Itse kuitenkin ajelisin pidemmät reissut mieluummin noiden varusteiden kanssa eli enpä lähtis menee jos ei ois valmiiks suunnitellu. Eipä sitä ite ainakaan automaatissa niin tarkkaan oo kierroksia tullu seurattua että kympilleen tietää kuinka lujaa mennään ja sitten räpsyy kamerat. Onkohan kellään muuten tietoa tai kokemuksia tykkääkö abs liittimen vastakappale tai hydroyksikkö kyttyrää kun jäävät siihen paikoilleen? Itellä kun oli abs boksi korjauksessa niin tuli ehkä joku 100km sillä välin taitettua ja ei ongelmia.
                            Talvella noista nyt lähinnä on hyötyä kun lisäävät turvallisuutta, mutta eipä niillä kesällä ole oikeastaan mitään merkitystä. Kovalla sateellakin jos ajaa niin kovaa, että saa auton vesiliirtoon ei siinä enää auta mitkään luistonestot. Itse ainakin aloitin ajamisen sellaisella autolla, jossa ei ollut abs/luistonesto/ajonvakautusta niin eipä noiden puuttuminen väliaikaisesti häiritsisi.

                            Laittaa navin päälle sitten niin aina voi siitä tarkistaa nopeuden. Itellä on navigaattori aina pidemmillä reissuilla päällä ihan vaan kameroiden takia. Välttämättä ei edes ole reittiä laitettu naviin, mutta hyvä kun ilmoittaa tolpista niin voi tarkistaa nopeuden. Cruisella tulee ajeltua pidemmät matkat niin eipä sillä nopeus mittarilla ole paljon muuta merkitystä kun vilkasee vaan mihin nopeuteen napsauttaa cruisen.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #15
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              No mä en kyllä ymmärrä miksi autolla ei voisi ajaa ilman noita edellä mainittuja vaikka halki Euroopan? Jos ilman abseja, luistonestoa ja ajonvakautusta ei pysty ajamaan niin varmaan kannattaa jo viedä se kortti konttorille.. Nopeuden nyt tietää kierroksista.. Ellei tiedä niin kyllä varmaan löytyy navigaattori/puhelin, jossa on gps. Sillä sitten vaan katsoo paljon on kierroksia milläkin nopeudella..
                              Ainakin dieseli automaatissa vaihteiston toiminta sekoaa täysin jos auton nopeustietoa ei ole saatavilla, että enkä kyllä itse ajeleisi ilman boksia jos ei ole pakko.

                              Originally posted by Storoo View Post
                              auton malli 525iA 2001
                              EDIT:

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Cruisella tulee ajeltua pidemmät matkat niin eipä sillä nopeus mittarilla ole paljon muuta merkitystä kun vilkasee vaan mihin nopeuteen napsauttaa cruisen.
                              Ei muuten yllättäen toimi se Tom Cruisekaan ja nopeustietoa ei ole saatavilla.
                              Last edited by Rocla; 26-07-2012, 23:11.
                              Olli.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎