Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voi poistaa, siirreetty toisen otsikon alle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by Rocla View Post
    Ainakin dieseli automaatissa vaihteiston toiminta sekoaa täysin jos auton nopeustietoa ei ole saatavilla, että enkä kyllä itse ajeleisi ilman boksia jos ei ole pakko.
    No jos laatikon toiminta sekoaa niin sitten kyllä en hirveästi ajelisi.

    Originally posted by Rocla View Post
    Ei muuten yllättäen toimi se Tom Cruisekaan ja nopeustietoa ei ole saatavilla.
    No ei tietenkää toimi cruise kun ei ole nopeus tietoa. Lähinnä nyt vain tarkoitin, että sitä nopeutta tulee lähinnä katseltua vain kun kiihdyttää matkavauhtiin. Vilkaisee sitten vaan navista sen todellisen nopeuden. Yleensä enimmäkseen katselen tietä/tien pientareita (hirvet jne.) enkä sitä nopeusmittaria. Aika hyvin se nopeus pysyy vaikka ei sitä mittaria koko aikaa nyt kyyläisikään ilman cruisea ajellessa. Tolppien kohdalla sitten vilkaisee nopeutta, muuten en sitä nopeutta kokoajan kyttäile. Läheskään aina ei pysty ajamaan cruisella kun edessä on näitä jotka pumppaa sitä nopeutta kokoajan +-5-10km. Navigaattorin puuttuessa nopeuden kyllä näkee kierroksista. Tässä nyt kuitenkin puhutaan tilapäisestä tilanteesta, joten itseäni ei nyt niin haittaisi. Nuo nyt ei kuitenkaan juuri turvallisuuteen vaikuta kesällä. Säännöllisesti tulee kuitenkin ajeltua autoilla, jossa ei ole luistonesto/ajonvakautusta/cruisea.

    On toki niitäkin ihmisiä olemassa, joita pelottaa jos autosta ei löydy ASC/DSC/ESP:tä tms. Tälläisten ihmisten en kyllä itse soisi tuolla tiellä ajelevan.. Jokainen tehköön ihan miten ite haluaa, mutta itse en kyllä kuulu niihin, jotka ajattelee ajonvakautuksen aina korjaavan kuskin virheet.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Storoo
      Bimmer Rookie
      • Jul 2012
      • 33
      • Vantaa

      #17
      Noniin, nyt on oikea takapään anturi vaihdettu. Valot sammuivat
      mutta seuraavat ongelmat esiintyvät ->
      kun EI paina kaasua ajossa luistonestonvalo alkaa vilkkua ja auto tökkii
      noh luistoneston kun ottaa pois käytöstä auto toimii "normaalisti"
      jarruttaessa oli vauhtia 10km/h tai 120km/h ihan kevytkin jarrutus
      saa ABS hakkamaan, onko sitten ideoita mitä kannattaisi tehdä?
      Hankkia uus boxi vai kö?

      Vanha anturi jouduttiin hakkaamaan irtu talttapäällä + porakoneelle oli käyttö ja tietenkin muutamma ärräpäälle, oli niin kireästi paikoillaan, kun vanha irtosi räkleaniä perään ja paineilmalla viellä lopullinen puhdistus, sen jälkeen uusianturi paikoilleen.

      Lisätään nyt viellä sellainen tieto että kun jarruttaa ja ABS hakkaa niin ABS valo ei kyllä vilku, paitsi sitten kun lyö esim 60km/h ja jarrun pohjaan niin silloin vilkkuu...
      Last edited by Storoo; 30-07-2012, 11:38.
      BMW e39 -01 525iA M-Sport Individual

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #18
        Eihän hammaskehä vaurioitunut vanhaa irroitettaessa? Onko aikaisemmin mainittua kylmäsprayta kokeiltu?
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Storoo
          Bimmer Rookie
          • Jul 2012
          • 33
          • Vantaa

          #19
          Originally posted by HTK12 View Post
          Eihän hammaskehä vaurioitunut vanhaa irroitettaessa? Onko aikaisemmin mainittua kylmäsprayta kokeiltu?
          En kyllä osaa sanoa vaurioituiko, ei kyllä pitänyt mitään ihmeellistä ääntä tai muuta, ei sitä hammaskehää kyllä oikein nähnyt mistään kulmasta. Kylmäsprayta ei ole kokeiltu mutta
          tuskin siitä enää on mitään iloa, kun eiväthän nuo valot enää pala niin
          vaikea todeta onko siitä enään hyötyä? Itselle tuli mieleen hammaskehä, abs boksin vika, tai uusi anturiin, tuli laitettua aika reippaasti WD "liukastetta" että sen sai sisälle, mutta tuskin se ainakaan tuosta liukasteesta johtuu...
          BMW e39 -01 525iA M-Sport Individual

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎