Mulla on n. 10tkm sitten vaihdettu bensansuodatin, mutta voishan sen kokeeksi vaihtaa taas. Jos vaikka pumpun vaihdon yhteydessä on lähtenyt jotain roskaa liikkeelle. Mutta ihmetyttää vaan, että mikä pumpun vaihdossa voi aiheuttaa tuon käynnistyksen vaikeutumisen. :think Aikaisemmin vaati useamman startin vain tietyssä lämpötilassa (muistaakseni KTEMP 16-30 astetta), nyt vaihdon jälkeen vaatii pari starttia aina jos auto on seissyt kauemmin kuin pari minuuttia.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mikä bensapumppu E39 M5:seen?
Collapse
X
-
Ei lähde ekalla vaikka pyörittäis akun tyhjäksi. Ja muillakin joilla tämä ongelma on, auto käyttäytyy käsittääkseni samalla tavalla. M5Boardin threadin oon kahlannut läpi, jollain on auttanut aktiivihiilipöntön vaihto, joillain ei. Inpalla oon tutkinut arvoja startatessa, suuttimet aukee, kammen tunnistin antaa järkevää lukemaa mutta ei vaan käynnisty. Sitten tokalla tai viimeistään kolmannella hörähtää normaalisti.F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74
Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34
Comment
-
-
No niin, tuohon jatkuvaan käynnistysongelmaankin löytyi ihan järki syy. Omaan piikkiin menee, olin laittanut pumpun päähän pykälää liian ison letkuklemmarin, ja se ei kiristänyt letkua tarpeeksi. Pääsi sitten sitä kautta aina bensanpaineet karkuun kun auto seisoi vähän aikaa. Nyt on liitos kireellä ja taas pelaa. Saa nähdä vaikuttaako satunnaiseen toisella käynnistymiseen, vai vieläkö sitä esiintyy. :thinkF11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74
Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34
Comment
-
-
Tuli bensapumppu vaihdettua pari vko sitten ja kerran taisi tehdä ettei lähtenyt käyntiin ensimmäisellä. Nyt kelit hieman viileämmät joten silläkin voi olla vaikutusta.
Charcoal-kanisteri varmasti on syytä vaihedella kun nyt 218tkm mittarissa. Ja letkut+klemmarit tarkistella. Keväällä sittenLast edited by einoleinogron; 05-09-2014, 09:39.Perheen käyttöauto: 2012 F10 535xd M-sport
Entiset: 2008 BMW E61 530d M-sport, 1999 BMW E39 M5, 2006 BMW E91 320 ja 1996 E39 523iA
Comment
-
-
Omasta 2000/09 M5sta ilmeisesti meni kanssa bensapumppu... Pitääkö pumpulla olla koko ajan 10,5 V? Mielestäni ei, mutta näyttää olevan vaikka virrat pois niin voisko olla että pumpun rele ohjannut kokoajan päälle?
Schiedmannilla näyttäisi olevan jotain pumppua tarjolla. Onko tietoa mistä muualta löytyisi nopealla toimituksella?-Sami-
ex E71 X5 SD, ex E39 M5 + ex E61LCI 520d Msport, Ex Nissan Skyline R33 370 RwHp, Ex E61 525d Touring, Ex Golf IV 240 FwHp, Ex E36 328i Touring, Ex E30 325i (+ muutama muukin hairahdus muihin merkkeihin ; )
Comment
-
-
Originally posted by Samiäs View PostOmasta 2000/09 M5sta ilmeisesti meni kanssa bensapumppu... Pitääkö pumpulla olla koko ajan 10,5 V? Mielestäni ei, mutta näyttää olevan vaikka virrat pois niin voisko olla että pumpun rele ohjannut kokoajan päälle?
Kokeile kuitenkin vielä toimiiko pumppu,kun syötät suoraa akulta tai virtakiskolta jännitettä pumpulle.Jos vika olisikin vain releessä.Tai kokeilet toisella releellä.Last edited by Heguli 31; 06-03-2016, 13:04.
Comment
-
-
2001 Le Mans Blue ///M5
Black/Blue sport interior
Titanium Trim
Supersprint X-pipe
Comment
-
-
Pumppukompletti vaihdettu, tilasin maanantaina www.bemariosat.fi ja tänään asennettu. Nyt pelittää
Vanha pumppu oli oikkarissa, liittimistä mitattuna 1,6kohm ja uusi 1,2ohm. Releenkin vaihdoin mutta silti tulee jännite 10,5v... Ja silti kun 2. asentoon vääntää avaimen, niin sitten vasta pumppu hörähtää. Ideoita kellään :think
Suodatin tuli tilattua, mutta auton autolle ei vielä ehtinyt.-Sami-
ex E71 X5 SD, ex E39 M5 + ex E61LCI 520d Msport, Ex Nissan Skyline R33 370 RwHp, Ex E61 525d Touring, Ex Golf IV 240 FwHp, Ex E36 328i Touring, Ex E30 325i (+ muutama muukin hairahdus muihin merkkeihin ; )
Comment
-
-
Originally posted by Samiäs View PostVanha pumppu oli oikkarissa, liittimistä mitattuna 1,6kohm ja uusi 1,2ohm. Releenkin vaihdoin mutta silti tulee jännite 10,5v... Ja silti kun 2. asentoon vääntää avaimen, niin sitten vasta pumppu hörähtää. Ideoita kellään :think
Onko tuo varmasti oikea rele jota tutkit? Sen paikkahan vaihtui jossain vaiheessa (facelift?) kontista hanskalokeroon.
Comment
-
-
Originally posted by Purni View PostKerran oon kuullut et on mennyt johto poikki, hiilethän niistä yleensä kuluu.
Myös nuo bensa-anturin johdot saattaa katkeilla tuolta.Last edited by Heguli 31; 12-03-2016, 08:22.
Comment
-
-
Kiitos vinkeistä teille kaikille. ea_M5:lla tuli hyvä vinkki M5Boardin sivuille samasta aiheesta, mutta ei sieltä nyt oikein selkoa saanut :think miten se pumppu oikeasti toimii (vakio jännitteellä 10,5 V vai kasvaako jännite kuorman kasvaessa).
Rele on varmasti oikea (EKP modul 61.35.-7 892 976). Minulla sijaitsee takakontissa vaikka kyseessä Facelift malli (2000/09). Linkki kommentteihin mitä sain, kun M5Boardille minulle kommentoitiin: http://www.m5board.com/vbulletin/e39...ml#post6525434
En ole vanhaa pumppua vielä avannut, mutta täytyy yrittää ehtiä jossain vaiheessa katsoa mitä syönyt ja sama homma tuon bensafilsun vaihdon kanssa, että ensiviikkoon menee. Vanos remppaankin tarttis ehtiä viemään auto ensvkolla, ilmeisesti Vantaalle lentokentän läheisyyteen-Sami-
ex E71 X5 SD, ex E39 M5 + ex E61LCI 520d Msport, Ex Nissan Skyline R33 370 RwHp, Ex E61 525d Touring, Ex Golf IV 240 FwHp, Ex E36 328i Touring, Ex E30 325i (+ muutama muukin hairahdus muihin merkkeihin ; )
Comment
-
Comment