Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä bensapumppu E39 M5:seen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tume
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 250
    • Helsinki

    #16
    Mulla on n. 10tkm sitten vaihdettu bensansuodatin, mutta voishan sen kokeeksi vaihtaa taas. Jos vaikka pumpun vaihdon yhteydessä on lähtenyt jotain roskaa liikkeelle. Mutta ihmetyttää vaan, että mikä pumpun vaihdossa voi aiheuttaa tuon käynnistyksen vaikeutumisen. :think Aikaisemmin vaati useamman startin vain tietyssä lämpötilassa (muistaakseni KTEMP 16-30 astetta), nyt vaihdon jälkeen vaatii pari starttia aina jos auto on seissyt kauemmin kuin pari minuuttia.
    F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

    Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

    Comment

    • herja
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1649

      #17
      Ekalla ei lähde vaikka sahaisi pitempäänkin?
      Retard Member

      Comment

      • BMW_Harrastaja
        BTCF Member
        • Dec 2012
        • 819
        • Oulu area

        #18
        Täältä saattaa löytyä jotain infoa, mutta en ole kokonaan lukenut:

        BMW driver and owner since 2000.

        Comment

        • Tume
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 250
          • Helsinki

          #19
          Ei lähde ekalla vaikka pyörittäis akun tyhjäksi. Ja muillakin joilla tämä ongelma on, auto käyttäytyy käsittääkseni samalla tavalla. M5Boardin threadin oon kahlannut läpi, jollain on auttanut aktiivihiilipöntön vaihto, joillain ei. Inpalla oon tutkinut arvoja startatessa, suuttimet aukee, kammen tunnistin antaa järkevää lukemaa mutta ei vaan käynnisty. Sitten tokalla tai viimeistään kolmannella hörähtää normaalisti.
          F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

          Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

          Comment

          • Tume
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 250
            • Helsinki

            #20
            No niin, tuohon jatkuvaan käynnistysongelmaankin löytyi ihan järki syy. Omaan piikkiin menee, olin laittanut pumpun päähän pykälää liian ison letkuklemmarin, ja se ei kiristänyt letkua tarpeeksi. Pääsi sitten sitä kautta aina bensanpaineet karkuun kun auto seisoi vähän aikaa. Nyt on liitos kireellä ja taas pelaa. Saa nähdä vaikuttaako satunnaiseen toisella käynnistymiseen, vai vieläkö sitä esiintyy. :think
            F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

            Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

            Comment

            • einoleinogron
              Bimmer Rookie
              • May 2011
              • 34
              • Kotka

              #21
              Tuli bensapumppu vaihdettua pari vko sitten ja kerran taisi tehdä ettei lähtenyt käyntiin ensimmäisellä. Nyt kelit hieman viileämmät joten silläkin voi olla vaikutusta.

              Charcoal-kanisteri varmasti on syytä vaihedella kun nyt 218tkm mittarissa. Ja letkut+klemmarit tarkistella. Keväällä sitten
              Last edited by einoleinogron; 05-09-2014, 09:39.
              Perheen käyttöauto: 2012 F10 535xd M-sport
              Entiset: 2008 BMW E61 530d M-sport, 1999 BMW E39 M5, 2006 BMW E91 320 ja 1996 E39 523iA

              Comment

              • Samiäs
                Bimmer Rookie
                • Jun 2004
                • 58
                • Rauma

                #22
                Omasta 2000/09 M5sta ilmeisesti meni kanssa bensapumppu... Pitääkö pumpulla olla koko ajan 10,5 V? Mielestäni ei, mutta näyttää olevan vaikka virrat pois niin voisko olla että pumpun rele ohjannut kokoajan päälle?

                Schiedmannilla näyttäisi olevan jotain pumppua tarjolla. Onko tietoa mistä muualta löytyisi nopealla toimituksella?
                -Sami-

                ex E71 X5 SD, ex E39 M5 + ex E61LCI 520d Msport, Ex Nissan Skyline R33 370 RwHp, Ex E61 525d Touring, Ex Golf IV 240 FwHp, Ex E36 328i Touring, Ex E30 325i (+ muutama muukin hairahdus muihin merkkeihin ; )

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10094
                  • KVLA

                  #23
                  Originally posted by Samiäs View Post
                  Omasta 2000/09 M5sta ilmeisesti meni kanssa bensapumppu... Pitääkö pumpulla olla koko ajan 10,5 V? Mielestäni ei, mutta näyttää olevan vaikka virrat pois niin voisko olla että pumpun rele ohjannut kokoajan päälle?
                  Releen ei kuulu syöttää virtaa pumpulle,kun ainoastaan sytytysvirta kytkettynä.(Siis avain 2-asennossa).Kertomasi perusteella haiskahtaisi juurikin "hitsanneelle relleelle",joka on mahdollisesti särkenyt (jo iäkkään) bensapumpun.

                  Kokeile kuitenkin vielä toimiiko pumppu,kun syötät suoraa akulta tai virtakiskolta jännitettä pumpulle.Jos vika olisikin vain releessä.Tai kokeilet toisella releellä.
                  Last edited by Heguli 31; 06-03-2016, 13:04.

                  Comment

                  • ea_M5
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2013
                    • 205
                    • Finland - Espoo/Turku

                    #24
                    Muutamia hyödyllisiä linkkejä:




                    OEM-pumppu on Pierburgin valmistama tarvikeosanumerolla "7.22013.61.0". BMW:n numeroita löytyy 16142228808 ja 16146752369. Tuossa 369-loppuisessa tulee käsittääkseni mukana tiiviste ja telineosa.

                    Kyllä toimitukseen 4...5 arkipäivää taitaa mennä ulkomailta tilatessa.

                    2001 Le Mans Blue ///M5
                    Black/Blue sport interior
                    Titanium Trim
                    Supersprint X-pipe

                    Comment

                    • Purni
                      BTCF Member
                      • May 2007
                      • 915
                      • Vantaa

                      #25
                      Vaihda samalla bensasuodatin!
                      Kerro sitten et oliko vielä alkuperäinen tehdassuodatin auton alla
                      Kesämiina: E39 M5 S/C
                      Talvimiina: E70 X5 530sd

                      Comment

                      • Samiäs
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2004
                        • 58
                        • Rauma

                        #26
                        Pumppukompletti vaihdettu, tilasin maanantaina www.bemariosat.fi ja tänään asennettu. Nyt pelittää

                        Vanha pumppu oli oikkarissa, liittimistä mitattuna 1,6kohm ja uusi 1,2ohm. Releenkin vaihdoin mutta silti tulee jännite 10,5v... Ja silti kun 2. asentoon vääntää avaimen, niin sitten vasta pumppu hörähtää. Ideoita kellään :think

                        Suodatin tuli tilattua, mutta auton autolle ei vielä ehtinyt.
                        -Sami-

                        ex E71 X5 SD, ex E39 M5 + ex E61LCI 520d Msport, Ex Nissan Skyline R33 370 RwHp, Ex E61 525d Touring, Ex Golf IV 240 FwHp, Ex E36 328i Touring, Ex E30 325i (+ muutama muukin hairahdus muihin merkkeihin ; )

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Originally posted by Samiäs View Post
                          Vanha pumppu oli oikkarissa, liittimistä mitattuna 1,6kohm ja uusi 1,2ohm. Releenkin vaihdoin mutta silti tulee jännite 10,5v... Ja silti kun 2. asentoon vääntää avaimen, niin sitten vasta pumppu hörähtää. Ideoita kellään :think
                          Ei tuo ole oikosulku vaan katkos. Olikohan vanhasta vain johto poikki, sehän on tyyppivika. Tosin eipä se 1,6Kohmia näyttäisi vaan vielä suurempaa arvoa.
                          Onko tuo varmasti oikea rele jota tutkit? Sen paikkahan vaihtui jossain vaiheessa (facelift?) kontista hanskalokeroon.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Purni
                            BTCF Member
                            • May 2007
                            • 915
                            • Vantaa

                            #28
                            Kerran oon kuullut et on mennyt johto poikki, hiilethän niistä yleensä kuluu.
                            Kesämiina: E39 M5 S/C
                            Talvimiina: E70 X5 530sd

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10094
                              • KVLA

                              #29
                              Originally posted by Purni View Post
                              Kerran oon kuullut et on mennyt johto poikki, hiilethän niistä yleensä kuluu.
                              E39:n "tyyppivika" on tuo virtajohtojen katkeaminen sieltä tankin sisältä siitä pistokkeen/pinnien juuresta.Johto saattaa näyttää ehjälle,mutta se johdin on poikki osittain tai kokonaan siellä kuoren sisällä.Itselläkin ollut ex. E39 540:ssä ja E39 M5:ssa molemmissa sama vika.Tuolla niistä tarinaa kuvan kanssa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=130359

                              Myös nuo bensa-anturin johdot saattaa katkeilla tuolta.
                              Last edited by Heguli 31; 12-03-2016, 08:22.

                              Comment

                              • Samiäs
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2004
                                • 58
                                • Rauma

                                #30
                                Kiitos vinkeistä teille kaikille. ea_M5:lla tuli hyvä vinkki M5Boardin sivuille samasta aiheesta, mutta ei sieltä nyt oikein selkoa saanut :think miten se pumppu oikeasti toimii (vakio jännitteellä 10,5 V vai kasvaako jännite kuorman kasvaessa).

                                Rele on varmasti oikea (EKP modul 61.35.-7 892 976). Minulla sijaitsee takakontissa vaikka kyseessä Facelift malli (2000/09). Linkki kommentteihin mitä sain, kun M5Boardille minulle kommentoitiin: http://www.m5board.com/vbulletin/e39...ml#post6525434

                                En ole vanhaa pumppua vielä avannut, mutta täytyy yrittää ehtiä jossain vaiheessa katsoa mitä syönyt ja sama homma tuon bensafilsun vaihdon kanssa, että ensiviikkoon menee. Vanos remppaankin tarttis ehtiä viemään auto ensvkolla, ilmeisesti Vantaalle lentokentän läheisyyteen
                                -Sami-

                                ex E71 X5 SD, ex E39 M5 + ex E61LCI 520d Msport, Ex Nissan Skyline R33 370 RwHp, Ex E61 525d Touring, Ex Golf IV 240 FwHp, Ex E36 328i Touring, Ex E30 325i (+ muutama muukin hairahdus muihin merkkeihin ; )

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎