memebuy23buy

e39 nykii ja sammuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lutkamies
    Newbiemmer
    • Feb 2011
    • 8
    • tuusula

    e39 nykii ja sammuilee

    moroo..
    olis sitte semmonen ongelma, että tasaista kaasua ajellessa auto saattaa nykästä ja joskus jopa sammua ajon aikana...

    tänään sitte huomasin sellasen ongelman motarilla ajellessa, että pienen nykäisyn jälkeen tuntuu siltä, että tehoja häviää... menohaluja tuntuis kyllä olevan mutta moottori vaan huutaa eikä kulje niinkuin aijemmin...
    mutta kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin taas on niinku ei mitään..!!??:think

    ite aattelin, että kampiakselin asentotunnistin ois menossa sököksi mut eikös ne yleensä hajoa kerta laakista??
    ja toinen juttu vois olla pensapumppu tai puola/t mutta mistä näitä tietää..

    oisko kellään mitään vastaavia kokemuksia auto on siis e39 528i vm-96
  • hai nokka
    Newbiemmer
    • Jul 2012
    • 25
    • Sohvalla

    #2
    Mulla oli vastaava ongelma aikoinaa e28..Nyki, tehot hävis ja sammui välillä. Meni päivä päivältä vaan huonommaksi.. Ongelma löytyi silloin bensa pumpusta. 124 Mersu teki taas semmosta et kerran päivässä sammui (välillä laakista ja välillä parilla nykäsyllä) kesken ajon ja hetken odottelun jälkeen mentiin taas normaalisti, tuon vian poisti uusi puola.

    Comment

    • lutkamies
      Newbiemmer
      • Feb 2011
      • 8
      • tuusula

      #3
      Originally posted by hai nokka View Post
      Mulla oli vastaava ongelma aikoinaa e28..Nyki, tehot hävis ja sammui välillä. Meni päivä päivältä vaan huonommaksi.. Ongelma löytyi silloin bensa pumpusta. 124 Mersu teki taas semmosta et kerran päivässä sammui (välillä laakista ja välillä parilla nykäsyllä) kesken ajon ja hetken odottelun jälkeen mentiin taas normaalisti, tuon vian poisti uusi puola.

      auttoko sulla silloin e28:ssa se, että sammutti ja starttasi uudestaan??

      Comment

      • LordHamwich
        BTCF Member
        • Feb 2011
        • 436
        • Kuopio-Kuhmo

        #4
        Itselläni teki E36 sellaista että saattoi sammua ajossa, syyksi paljastui viallinen nokka-akselin asentotunnistin. Kyllä se oikeastaan koko ajan normaalisti pelasi, mutta välillä sitten haukkasi paskaa aina erilaisin seurauksin. Vikakoodit lukemallahan sitä kostuisi kaikista eniten.
        1997 E39 523i Cosmosschwartz
        sigpic

        Gone with the wind:
        1994 VW Passat 2.0
        1995 E36 323i

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1845
          • Kotona/Poissa

          #5
          Omassa E39 523i -96:ssa samaa oiretta jokunen vuosi sitten. Useaa syytä epäiltiin, ja montaa korjausta kokeiltiin. Toimivaksi operaatioksi osoittautui lopulta tulpanhattujen uusiminen. Olivat menneet ajan kanssa sen verran väljiksi, että kontakti sytytystulppiin pätki satunnaisesti.

          Oireen syitä voi toki olla muitakin. Tämän vian voi testata ottamalla tulpat irti. Jos tulpanhattu/puola irtoaa tulpasta silleen tiukanoloisesti plopsahtamalla, vika on tod.näk. muualla. Mutta jos tulppa irtoaa helposti, hattu on väljä ja uusimiskunnossa.

          Tulpanhattuja saa erikseen, ei tartte ostaa puolia. Tai ainakin vielä sillon sai kun minä niitä tarvitsin.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • hai nokka
            Newbiemmer
            • Jul 2012
            • 25
            • Sohvalla

            #6
            Originally posted by lutkamies View Post
            auttoko sulla silloin e28:ssa se, että sammutti ja starttasi uudestaan??
            joo.. 2-10 min piti odottaa ja sit matka jatku.

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #7
              Tarkista myös bensapumpun releen kunto. Tuo relehän aukeaa ja ottaa uuden kontaktin kun sammutat/käynnistät auton. Minulla kärjet (releen sisällä) olivat kuluneet niin ettei niiden välillä ollut juuri lainkaan jousivoimaa eli kontakti oli hyvin heikko. Auto sammui pari kertaa, mutta molemmat tapahtui pysähdyksissä ollessa.
              E39 528iA

              Comment

              • lutkamies
                Newbiemmer
                • Feb 2011
                • 8
                • tuusula

                #8
                Originally posted by TJJ View Post
                Tarkista myös bensapumpun releen kunto. Tuo relehän aukeaa ja ottaa uuden kontaktin kun sammutat/käynnistät auton. Minulla kärjet (releen sisällä) olivat kuluneet niin ettei niiden välillä ollut juuri lainkaan jousivoimaa eli kontakti oli hyvin heikko. Auto sammui pari kertaa, mutta molemmat tapahtui pysähdyksissä ollessa.

                no joo eipä tullut mieleen..missähän toi rele mahtaa olla???

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by lutkamies View Post
                  no joo eipä tullut mieleen..missähän toi rele mahtaa olla???
                  Akun yläpuolella, jos autosi on sedan, niin tuolla tuo 2. kuva:
                  E39 528iA

                  Comment

                  • lutkamies
                    Newbiemmer
                    • Feb 2011
                    • 8
                    • tuusula

                    #10
                    Originally posted by TJJ View Post
                    Akun yläpuolella, jos autosi on sedan, niin tuolla tuo 2. kuva:
                    https://wiki.bentleypublishers.com/d...elay+locations

                    no sieltähän ne löyty...oli päällisinpuolin melko hapettuneen näköset...täytyy vielä avata ja ihmetellä mutta kiitos tiedosta...

                    Comment

                    • lutkamies
                      Newbiemmer
                      • Feb 2011
                      • 8
                      • tuusula

                      #11
                      Originally posted by TJJ View Post
                      Tarkista myös bensapumpun releen kunto. Tuo relehän aukeaa ja ottaa uuden kontaktin kun sammutat/käynnistät auton. Minulla kärjet (releen sisällä) olivat kuluneet niin ettei niiden välillä ollut juuri lainkaan jousivoimaa eli kontakti oli hyvin heikko. Auto sammui pari kertaa, mutta molemmat tapahtui pysähdyksissä ollessa.

                      no nyt näyttäis siltä, että se rele on ihan kondiksessa...
                      täytyy varmaan se pensapumppu vaihtaa..

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by lutkamies View Post
                        no nyt näyttäis siltä, että se rele on ihan kondiksessa...
                        täytyy varmaan se pensapumppu vaihtaa..
                        Vika voi olla myös bensapumpun johdoissa. Säiliön sisällä kannesta pumpulle lähtevät sähköjohdot haurastuu kannen alapuolelta. Vikakoodit kannattaisi nyt kuitenkin lukea ensin.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • lutkamies
                          Newbiemmer
                          • Feb 2011
                          • 8
                          • tuusula

                          #13
                          Originally posted by TJJ View Post
                          Vika voi olla myös bensapumpun johdoissa. Säiliön sisällä kannesta pumpulle lähtevät sähköjohdot haurastuu kannen alapuolelta. Vikakoodit kannattaisi nyt kuitenkin lukea ensin.

                          antaako vikakoodin jos siinä pumpussa on jotain häikkää???

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by lutkamies View Post
                            antaako vikakoodin jos siinä pumpussa on jotain häikkää???
                            Ei ainakaan suoraa pumppuun liittyvää koodia. Mutta eihän ole varmaa, että vika on pumpussa.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • mikkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1901
                              • Vantaa

                              #15
                              VIKAKOODEJEN lukuun nyt aivan ensin!!! Asentotunnistin siellä temppuilee oireista päätellen suht selkeesti :think

                              Comment

                              Working...
                              X