Elikkäs bmw e39 530da -01 sammui ajosta eikä lähtenyt enää käyntiin, sitä ennen nyki kiihdyttäessä muutamaan otteseen elikkäs oli huonot vedot. näyttöön tuli saksankielinen teksti (pikseleitä pimenänä) einsxxxxxxxxe ja kesälomalla ollaan kalajoen suunnalla...:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw e39 530da -01 sammui ajosta
Collapse
X
-
Laita virrat päälle, niin että sähköpumput menee päälle. Meneehän? About kuskin paikan alla pohjassa on yksi, sen kuulee. Toinen on tankissa, vaikeampi kuulla...
No, jos pumput pyörii, niin katsomaan pellin alle. Meneekö polttoaineputkissa naftan lisäksi ilmaa?
Itselläni kun hyytyi vastaavalla lailla, lorotti putkessa puolet dieseliä ja puolet ilmaa. Vika oli hyytynyt tankin sisässä oleva polttoainepumppu.
-
-
Originally posted by Meba View PostElikkäs bmw e39 530da -01 sammui ajosta eikä lähtenyt enää käyntiin, sitä ennen nyki kiihdyttäessä muutamaan otteseen elikkäs oli huonot vedot. näyttöön tuli saksankielinen teksti (pikseleitä pimenänä) einsxxxxxxxxe ja kesälomalla ollaan kalajoen suunnalla...:think
1. kampiakelin asentotunnistin
2. nokka akselin asentotunnistin
3. pa siirtopumppu (kuljettajan alla aslustassa pohjapanssarin suojissa
4. tankin siirtopumppu on kaput
5. noiden pumppujen rele on loppu
6. joku tai jotkin ruiskusuuttimet vuotaa
7. korkeapainepumppu on sökö
yleisimpiä lienee nuo asentotunnistimet. ja se se joka on 1.sylinterin kohdalla muovien alla (nokka-akselin asentotunnistin).
monesti tuo on lämpövikainen eli kun jäähtyy niin toimii. kylmäspray auttaa silloin hetkeksi.
pa pumppuihin on muutama tarkistus.
kun panee virrat päälle niin ääntääkö kuskin alla oleva pumppu? sen kyllä kuulee.
tankissa olevaan pumppuun kysymys kuuluu, onko kuplia suodattimelta lähtevässä kirkkaasa letkussa (konepellin alla kuskin puolella)? ja onko tankissa alle 1/4 löpöä?
jos on kuplia ja vajaa tankki niin ei muuta kuin pika-apuna lisää löpöä tankkiin.
noista voine aloittaa ja muut foorumilaiset jatkaa-Kokemus on kouluksi kallis, mutta hölmöt ei muualla opi-
Comment
-
-
Originally posted by kallelam View PostJos foorumeja luke niin monta voi olla syytä
1. kampiakelin asentotunnistin
2. nokka akselin asentotunnistin
3. pa siirtopumppu (kuljettajan alla aslustassa pohjapanssarin suojissa
4. tankin siirtopumppu on kaput
5. noiden pumppujen rele on loppu
6. joku tai jotkin ruiskusuuttimet vuotaa
7. korkeapainepumppu on sökö
yleisimpiä lienee nuo asentotunnistimet. ja se se joka on 1.sylinterin kohdalla muovien alla (nokka-akselin asentotunnistin).
monesti tuo on lämpövikainen eli kun jäähtyy niin toimii. kylmäspray auttaa silloin hetkeksi.
pa pumppuihin on muutama tarkistus.
kun panee virrat päälle niin ääntääkö kuskin alla oleva pumppu? sen kyllä kuulee.
tankissa olevaan pumppuun kysymys kuuluu, onko kuplia suodattimelta lähtevässä kirkkaasa letkussa (konepellin alla kuskin puolella)? ja onko tankissa alle 1/4 löpöä?
jos on kuplia ja vajaa tankki niin ei muuta kuin pika-apuna lisää löpöä tankkiin.
noista voine aloittaa ja muut foorumilaiset jatkaa
nokka-akselin tunnistin vaihdettu keväällä samoin kampi-akselin tunnistin, poltto-ainetta tankissa oli varttitankki ja siinä tupakoidessa tuli mieleen että käyttö-ohje kirja kotona mistä olisi voinut saada apua tuohon saksankieliseen sanaan... pitää kattoa päivän näöllä se ns. läpinäkyvä polttoaine putki sieltä moottorin puolelta... (ja se läppäri missä inpa sattuu olemaan on kotona torniossa prkl...)
Comment
-
-
Originally posted by puppetmaster View PostLaita virrat päälle, niin että sähköpumput menee päälle. Meneehän? About kuskin paikan alla pohjassa on yksi, sen kuulee. Toinen on tankissa, vaikeampi kuulla...
No, jos pumput pyörii, niin katsomaan pellin alle. Meneekö polttoaineputkissa naftan lisäksi ilmaa?
Itselläni kun hyytyi vastaavalla lailla, lorotti putkessa puolet dieseliä ja puolet ilmaa. Vika oli hyytynyt tankin sisässä oleva polttoainepumppu.
siitä pohjassa olevasta pumpusta ei ole kuulunut oikein mitään ääntä koko aikana mitä auto on ollut n.3v (aika hiljainen):think
Comment
-
-
"EINSPRITZANLAGE" = ruiskutusjärjestelmä. Jos konehuoneen PA-letkussa näkyy ilmaa, niin todennäköisesti tankin pumppu korkannut. Lisäämällä polttoainetta tankkiin, "korjaantuu" väliaikaisesti.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View Post"EINSPRITZANLAGE" = ruiskutusjärjestelmä. Jos konehuoneen PA-letkussa näkyy ilmaa, niin todennäköisesti tankin pumppu korkannut. Lisäämällä polttoainetta tankkiin, "korjaantuu" väliaikaisesti.
minkälainen homma vaihtaa tuo tankinpumppu jos sattuisi vika olemaan siinä?:think
Comment
-
-
Originally posted by Meba View Postminkälainen homma vaihtaa tuo tankinpumppu jos sattuisi vika olemaan siinä?:thinkVikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Originally posted by Meba View Postminkälainen homma vaihtaa tuo tankinpumppu jos sattuisi vika olemaan siinä?:thinkMutta sen voi ottaa siinä vaiheessa taisteltavaksi pöydälle, eli autossa suoritettavat vaiheet on helpon puoleisia. Homma onnistuu siis ihan kenttäolosuhteissakin tarpeenollen.
Vaihda samalla sen tankin luukun tiiviste, vanha tuskin pitää enää avaamisen jälkeen. Niin ja varo rikkomasta Webaston letkun karaa, kun irrottelet sitä. Katkeaa aika helpoisti...
Comment
-
-
Originally posted by puppetmaster View PostEi paha, kovin homma on saada se vanha pumppu irti siitä muovisesta kiinnityshäkkyrästä.Mutta sen voi ottaa siinä vaiheessa taisteltavaksi pöydälle, eli autossa suoritettavat vaiheet on helpon puoleisia. Homma onnistuu siis ihan kenttäolosuhteissakin tarpeenollen.
Vaihda samalla sen tankin luukun tiiviste, vanha tuskin pitää enää avaamisen jälkeen. Niin ja varo rikkomasta Webaston letkun karaa, kun irrottelet sitä. Katkeaa aika helpoisti...
Comment
-
-
Originally posted by Meba View Postpitää varmaan tilata samalla tiivisteet ja sen webaston karan jos sen saa irtona...
Kyllä sen varmasti ehjänäkin saa irti, kunhan ei väännä yhtään sivulle päin. Itsehän sain sen poikki kun jupusin letkua irti, ja tuli jotenkin käännettyä sivulle sitä. Se kun on aika ohutta muovia, niin ei ihmeitä kestä. Itse pelastin tilanteen hakemalla Motonetistä messinkisen jatkoliittimen, jonka sulatin siihen muovitötteröön kiinni uudeksi letkukaraksi.
Comment
-
-
Originally posted by Meba View PostElikkäs bmw e39 530da -01 sammui ajosta eikä lähtenyt enää käyntiin, sitä ennen nyki kiihdyttäessä muutamaan otteseen elikkäs oli huonot vedot. näyttöön tuli saksankielinen teksti (pikseleitä pimenänä) einsxxxxxxxxe ja kesälomalla ollaan kalajoen suunnalla...:think... elikkäs huomenna soitto kl:ään ja uusi pumppu tankkiin... KIITOKSIA kaikille keskusteluun osallistujille...
Comment
-
Comment