Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Muffler Flap

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    E39 Muffler Flap

    Eli... Antoi tuollasesta vikakoodin. On ilmeisesti äänenvaimentimessa joku vastapaine läppä?
    Mutta mitä merkitystä tuolla on?:think Vaikuttaako se jotenkin ala-vääntöihin?
    Bmw 316 E30 -88
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    #2
    Löytyi jo tietoa kun käytti vähä suomenkieltä....

    Saa poistaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Toni 325i
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 209
      • Raisio

      #3
      Sama vikakoodi täälläkin.

      E39 523 -97 ja kesken ajon alkoi meno hyytymään ja kotona koodit lukuun bmw scannerilla ja näytti että 3 ja 4 sylinteri pimeänä (ignition cylinder 3 & 4 ja fuel trim limit bank2). Tulpat ui öljyssä joten vaihtoon meni venttiilikopan tiiviste ja uudet tulpat.

      Auto käyntiin niin moottori tärisee edelleen voimakkaasti ja ainoa koodi mitä tuli niin muffler flap. Mitäköhän se meinaa?
      Autolla tuli noin 15-20km ajettua kotiin sen jälkeen kun kone alkoi pätkimään? Kaikki neuvot olis tarpeen..

      Comment

      • 523i
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 319
        • Iisalmi

        #4
        Puolat kannattaa tuon ikäiseen vaihtaa, omassa oli myös vikaa tuossa DME kasetissa mikä ohjaa sytytystä. Nuissahan ei tuota muffler flappiä taida edes olla?

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          #5
          Mufler flap on vain harha mitä inpa ja muut näyttää. Tietääkseni e39:ssä ei ole tuota alipaineella toimivaa (ei ainakaan 523:ssa) läppää takapöntössä joka aukee tietyillä kierroksilla.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • Toni 325i
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 209
            • Raisio

            #6
            Originally posted by janke View Post
            Mufler flap on vain harha mitä inpa ja muut näyttää. Tietääkseni e39:ssä ei ole tuota alipaineella toimivaa (ei ainakaan 523:ssa) läppää takapöntössä joka aukee tietyillä kierroksilla.
            Joo ei löydy koko läppää autosta. Voiko sama vikakoodi olla seuraus jostain muusta? Mites katalysaattori, voiko ottaa kipeetä jo tuolla ajomäärällä kun oli pari pyttyä pimeenä?

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              #7
              Originally posted by Toni 325i View Post
              Joo ei löydy koko läppää autosta. Voiko sama vikakoodi olla seuraus jostain muusta? Mites katalysaattori, voiko ottaa kipeetä jo tuolla ajomäärällä kun oli pari pyttyä pimeenä?
              Ei vaikuta katti tms. tuohon koodiin. Se on vain joku "illuusio" mihin itsekkin etsiin joskus syytä.Edelleen ei muita koodeja tule, muuta kun tuo muffler flap, vaiikka kaikki on kunnossa.
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • 523i
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2009
                • 319
                • Iisalmi

                #8
                Eikös se inpan vikakoodikin sano että "Ignition cylinder 4 with fuel cutoff"? Eli e39:n pitäisi osata katkaista polttoaineen syöttö sille sylinterille mikä ei syty, eli ei pitäisi katalysaattori heti särkyä.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #9
                  Eiköhän tuo M52 katkaisi polttoaineen syötön kuten M62tu. Ajelin omalla 540:llä 500 kilsaa sen jälkeen kun yksi puola kärähti. Ei ollut hirveästi vaihtoehtoja kun olin 500 kilsan päässä kotoa sunnuntaina ja seuraavaksi päiväksi taas velvollisuudet kutsui. Lukaisin kyllä vikakoodit kun moottorin vikavalo syttyi ja totesin, että jatketaan sitten seitsemällä. Hyvin kuljetti vielä seitsemällä ja kattikaan ei tuosta itseensä ottanut. Olen katsastanut auton jo pari kertaa tuon jälkeen. Toki tyhjäkäynti oli "hieman" epätasainen, mutta muuten ei juuri menoa haitannut.
                  Last edited by HTK12; 19-03-2016, 11:55.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • 523i
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2009
                    • 319
                    • Iisalmi

                    #10
                    6 sylinterinen alkaa täristämään niin paljon momentinlukitsemisen jälkeen jos käy 5:llä että ei voi ajaa, sportilla vielä onnistuu.

                    Comment

                    • Toni 325i
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 209
                      • Raisio

                      #11
                      Originally posted by 523i View Post
                      6 sylinterinen alkaa täristämään niin paljon momentinlukitsemisen jälkeen jos käy 5:llä että ei voi ajaa, sportilla vielä onnistuu.
                      Oma auto on manuaali ja ainoastaan käytetty hetken aikaa pihassa. Hyvä tietää tuo polttoaineen katkaisu niin pitäisi kattikin olla kunnossa vielä.

                      Tänään laivalle ja alkuviikosta yritän ehtiä tutkimaan lisää. Täytyy tsekata vielä tulpat ja puolat uudelleen ja imuvuotoja sekä vikakoodit lukaista uudelleen. Saako inpalla tarkempaa tietoa verrattuna BMW scanneriin? Inpaa ikinä käyttänyt enkä omistakaan..

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Toni 325i View Post
                        Oma auto on manuaali ja ainoastaan käytetty hetken aikaa pihassa. Hyvä tietää tuo polttoaineen katkaisu niin pitäisi kattikin olla kunnossa vielä.

                        Tänään laivalle ja alkuviikosta yritän ehtiä tutkimaan lisää. Täytyy tsekata vielä tulpat ja puolat uudelleen ja imuvuotoja sekä vikakoodit lukaista uudelleen. Saako inpalla tarkempaa tietoa verrattuna BMW scanneriin? Inpaa ikinä käyttänyt enkä omistakaan..
                        No osa vikakoodeista on mielestäni selkeämpiä INPA:lla, mutta kyllä sillä BMW scannerillakin ne koodit lukee. Kyllä scannerillakin pitäisi saada kaikki moottorinohjaukseen liittyvät vikakoodit ulos. Live-dataa jne sitten INPA on parempi, varsinkin kun lataa vielä teston, niin saa jo kaikki mahdolliset käppyrät.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • 523i
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2009
                          • 319
                          • Iisalmi

                          #13
                          Helpoin tapa on testata ne tulpat ja puolat että otat jonku johdon ja laitat rungon ja tulpan väliin ja toinen starttaa, näkee selvästi tuleeko kipinä. Se voi antaa myös heikkoa kipinää, mutta se ei aina riitä.

                          Comment

                          • 523i
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2009
                            • 319
                            • Iisalmi

                            #14
                            Helpoin tapa on testata ne tulpat ja puolat että otat jonku johdon ja laitat rungon ja tulpan väliin ja toinen starttaa, näkee selvästi tuleeko kipinä. Se voi antaa myös heikkoa kipinää, mutta se ei aina riitä. (Tietysti tulppa ja puola pitää olla irti kolosta)

                            Comment

                            • Toni 325i
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 209
                              • Raisio

                              #15
                              Koodit nollattu uudelleen, ennen nollausta herjasi muffler flapin lisäksi ASC/MSR/EML interface not ok. Tämä koodi ei enää tullut uudestaan nollauksen jälkeen.

                              Aluksi oli 1 ja 3 sylinteri pimeänä kun puolan johtoja otin irti yksitellen. Tämän jälkeen 1 ja 3 vaihdettu tulpat ja puolat 5 ja 6 sylinteristä. Auto uudelleen käymään niin edelleen 1 ja 3 pimeänä ja 5 ja 6 toimii kun johtoja otin irti. Eli tulpat ja puolat kunnossa näiltä osin ja vika pysyy kokoajan 1 ja 3:ssa.

                              Puolien johdot voisi olla mutta tarvisi saada kokeilla toisilla johdoilla tai sitten koneessa jotain muuta vikaa?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎