Iltaa kaikille!
Pari vuotta bemarin ihanaa kyytiä nauttineena ei ole ihan niin ihanaa enää ...
Olen koittanut selata kaikkia posteja tähän asiaan liittyen, mutta en ihan vastaavaa löytänyt.
Auto siis 2003 E39 520iA Touring 2.2 bensakoneella ja automaatilla. Renkaat uudet uniroyalit 15 tuuman vanteilla. Viime vuonna oireet alkoivat, silloin huonot renkaat ja ilmanpaineetkin epätasaiset kunnes huomasin.
Oireet:
- 2200 kierroksen kohdalla vaihteesta riippumatta konepellin alle on ilmestynyt sirkkeli (aika kovaääninen ja hyvin paljon ainakin muistuttaa sirkkeliä mutta vaihtelee hieman päivästä ja tilanteesta riippuen)
- ylämäissä usein jyrisee/tärisee
- 100 nopeuksissa kierrokset 2050 rpm mutta usein ei pääse siihen vaan esim joutuu helppaamalla nopeasti kaasusta ja sitten vasta tiputtaa kierrokset siihen
- 40-50 ja 60-70 kmh välissä usein tuntuu että yrittää "vaihtaa isommalle" muttei sitten osaa päättääkään vaan jyrisee/tärisee/kolahtaa ees taas
- "manuaalisesti" vaihtaa kohtuu hyvin, tosin myös manuaalilla joskus ongelmia eikä pidä vaihdetta vaan vaihtaa pienemmälle tai kierrokset nousevat herkästi kaasua painettaessa
- usein auto hieman tärisee ihan tasaisellakin tasaisessa vauhdissa, oletin että tiestä johtuu mutta ilmeisesti tärinä tyyppivika, vai johtuuko tästä?
Muita oireita jotka eivät liity tähän välttämättä:
- kuoppasella tiellä kuuluu usein metallinen kilahdus
- etujarrulevyt kieroutuvat suhteellisen nopeasti
Eli sen verran olen tutkinut foorumeja, että taitaa ainakin olla turbiini sökö? Ja tuhatlappusia pitää kaivaa useampi taskusta?
Pari vuotta bemarin ihanaa kyytiä nauttineena ei ole ihan niin ihanaa enää ...
Olen koittanut selata kaikkia posteja tähän asiaan liittyen, mutta en ihan vastaavaa löytänyt.
Auto siis 2003 E39 520iA Touring 2.2 bensakoneella ja automaatilla. Renkaat uudet uniroyalit 15 tuuman vanteilla. Viime vuonna oireet alkoivat, silloin huonot renkaat ja ilmanpaineetkin epätasaiset kunnes huomasin.
Oireet:
- 2200 kierroksen kohdalla vaihteesta riippumatta konepellin alle on ilmestynyt sirkkeli (aika kovaääninen ja hyvin paljon ainakin muistuttaa sirkkeliä mutta vaihtelee hieman päivästä ja tilanteesta riippuen)
- ylämäissä usein jyrisee/tärisee
- 100 nopeuksissa kierrokset 2050 rpm mutta usein ei pääse siihen vaan esim joutuu helppaamalla nopeasti kaasusta ja sitten vasta tiputtaa kierrokset siihen
- 40-50 ja 60-70 kmh välissä usein tuntuu että yrittää "vaihtaa isommalle" muttei sitten osaa päättääkään vaan jyrisee/tärisee/kolahtaa ees taas
- "manuaalisesti" vaihtaa kohtuu hyvin, tosin myös manuaalilla joskus ongelmia eikä pidä vaihdetta vaan vaihtaa pienemmälle tai kierrokset nousevat herkästi kaasua painettaessa
- usein auto hieman tärisee ihan tasaisellakin tasaisessa vauhdissa, oletin että tiestä johtuu mutta ilmeisesti tärinä tyyppivika, vai johtuuko tästä?
Muita oireita jotka eivät liity tähän välttämättä:
- kuoppasella tiellä kuuluu usein metallinen kilahdus
- etujarrulevyt kieroutuvat suhteellisen nopeasti
Eli sen verran olen tutkinut foorumeja, että taitaa ainakin olla turbiini sökö? Ja tuhatlappusia pitää kaivaa useampi taskusta?
Comment