rättinivel on vaihdettu 2tkm ja tukilaakeri 3tkm sitte. täytyy varmaa ottaa cv jointti syyniin. hassua vaan ku tuntuis että pelkällä 2. vaihteella kiihdytyttäessä täristää.
E39 automaattiongelmia
Collapse
X
-
Originally posted by poziomka View PostOireet:
- 2200 kierroksen kohdalla vaihteesta riippumatta konepellin alle on ilmestynyt sirkkeli (aika kovaääninen ja hyvin paljon ainakin muistuttaa sirkkeliä mutta vaihtelee hieman päivästä ja tilanteesta riippuen)Last edited by Patriot; 01-11-2012, 21:51.E39 540iA M62TUB44
Comment
-
-
Originally posted by ARDler View Postitsellä semmoista ongelmaa, että 2. vaihteella reippaassa kiihdytyksessä täristää laatikon kohdilla. onko muilla ollu samaa ongelmaa että tietyllä vaihteellaa kiihdytyttäessä täristää? onko momenttimuunnin tullut tiensäpäähän vai saako ruveta kattelemaan jo uutta laatikkoa. ja autohan oli 530d automaatti -01
Comment
-
-
mistähän johtuu semmonen vika kun välillä auto samuu d pykälälle laitettaessa.. useemmin ehkä ilmenee jos auto jonkun aikaa pyörinyt tyhjäkäynnillä..:think ja nyt sitten huomasin kun kelit meni vähän pakkasen puolelle niin ei kertaakaan sammunut n. parin viikon aikana ja tuntui laatikko muutenkin jotenkin "paremmalta" ja d-asentoon laittaessa ei pakkasilla edes nykäissytkään yhtään minkä yleensä tekee silloinkoin jos ei sammu.. nyt kun kelit meni taas plussan puolelle ja ollut tuommosta kosteaa+sateista on sammuilua jonkun kerran ilmennyt... :think mitähän tuohon keksisi korjaukseksi... vikakoodit on luettu ja mitään ei löytynyt... niin ja tarkennuksena että kyseessä vm98 525tds toukka...
Comment
-
-
Kysytäämpäs tässä topicissa mistä voisi johtua automaatin nykäisy kun laatikko on lämmennyt sen verran, että ensimmäisen kerran lukitsee 5. vaihteen? Reippaassa kiihdytyksessä nykäisy on melko voimakas. Tämän ensimmäisen lukituksen jälkeen vaihdot sujuvat normaalisti. Kannattaisiko laatikon muisti nollata? Autona sigun e39 uudemmalla bensa stepillä ja renkaina kesällä 235/40-18 ja talvella 225/55-16.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostKysytäämpäs tässä topicissa mistä voisi johtua automaatin nykäisy kun laatikko on lämmennyt sen verran, että ensimmäisen kerran lukitsee 5. vaihteen? Reippaassa kiihdytyksessä nykäisy on melko voimakas. Tämän ensimmäisen lukituksen jälkeen vaihdot sujuvat normaalisti. Kannattaisiko laatikon muisti nollata? Autona sigun e39 uudemmalla bensa stepillä ja renkaina kesällä 235/40-18 ja talvella 225/55-16.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMulla tekee ihan saman. Kylmänä kun lähtee ja ekan kerran turbiini lukittuu on selvä nykäys. Ilmeisesti solenoidi hieman jumittaa. Öljynvaihto tai nollailu ei ole vaikuttanut asiaan.
Miten muut käyttää automaattilaatikkoa kärryä vetäessä? Joskus olen kuullut, että kärry perässä olisi ajettava sport asennossa, mutta virallista ohjetta tästä en ole nähnyt. Itsellä kärryn veto on jarruttoman kuomukärryn vetoa, mutta silti kulutus on aika järkyttävä jos ajaa pelkästään sport asennossa. Tähän asti olen pitänyt kepin sportilla kun nopeutta on alle 80km/h, mutta matkanopeudessa eli 80-90km/h olen kyllä laittanut D:lle.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostOnko sulla tehnyt pitkään tuota? Omassa tuo alkoi vasta nyt syksyllä ilmojen kylmettyä ja joinakin aamuina nykäisyä ei edes ole. Näyttäisi lämpötilalla olevan vaikutusta asiaan.
Miten muut käyttää automaattilaatikkoa kärryä vetäessä? Joskus olen kuullut, että kärry perässä olisi ajettava sport asennossa, mutta virallista ohjetta tästä en ole nähnyt. Itsellä kärryn veto on jarruttoman kuomukärryn vetoa, mutta silti kulutus on aika järkyttävä jos ajaa pelkästään sport asennossa. Tähän asti olen pitänyt kepin sportilla kun nopeutta on alle 80km/h, mutta matkanopeudessa eli 80-90km/h olen kyllä laittanut D:lle.
Vedän venettä ja kärryä D:llä. Ei ongelmaa.
Comment
-
-
Alkoi tuossa 40km matka-ajon aikana laatikon ratas/huutomerkki palamaan yht.äkkiä kojetaulussa joka on viimeksi syttynyt toissa talvena -20 pakkasessa joka kuiteskin häipyi auton sammutuksella. Nyt oli kuiteskin +4 lämmintä ja pysäytin auton heti ja käänsin virrat pois ja uudestaan käyntiin, niin valo poissa, eikä enää syttynyt ~100km isänpäivä reissun ajon jälkeen.
Mikä tollasta aiheuttaa? Olisiko öljyn tasossa jotain vähenemistä?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostAlkoi tuossa 40km matka-ajon aikana laatikon ratas/huutomerkki palamaan yht.äkkiä kojetaulussa joka on viimeksi syttynyt toissa talvena -20 pakkasessa joka kuiteskin häipyi auton sammutuksella. Nyt oli kuiteskin +4 lämmintä ja pysäytin auton heti ja käänsin virrat pois ja uudestaan käyntiin, niin valo poissa, eikä enää syttynyt ~100km isänpäivä reissun ajon jälkeen.
Mikä tollasta aiheuttaa? Olisiko öljyn tasossa jotain vähenemistä?
or if the message "TRANS. FAILSAFE PROG" appears in the Check Control*, here is a malfunction in the transmission system.
Bring the vehicle to a stop, select the "Park" position, apply the parking brake
and shut the engine off (ignition key position 0). Restart the engine after a few seconds. If the indicator lamp goes out again after a few seconds, the normal transmission functions have been restored. You may continue to drive as usual."
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostIhan normaalia, ei syytä huoleen. Ohjekirjasta: "If the indicator lamp comes on
or if the message "TRANS. FAILSAFE PROG" appears in the Check Control*, here is a malfunction in the transmission system.
Bring the vehicle to a stop, select the "Park" position, apply the parking brake
and shut the engine off (ignition key position 0). Restart the engine after a few seconds. If the indicator lamp goes out again after a few seconds, the normal transmission functions have been restored. You may continue to drive as usual."Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by poziomka View PostIltaa kaikille!
Muita oireita jotka eivät liity tähän välttämättä:
- kuoppasella tiellä kuuluu usein metallinen kilahdusEx:
Maxda 626 -99
Opel Astra GTC -05
NYT:
BMW e39 520i -01
Comment
-
-
Laatikko-ongelmia
Hei!
Auto on 525tds A -97, ja alkoi tänään kesken ajon laatikko räpeltämään omiaan n.50 - 80 km/h vauhdissa. Muuten laatikko toimii, mutta matka ajussa kyseinen ongelma ilmenee.
Kyseisessä vauhdissa kiihdyttäessä laatikko arpoo vaihteita eikä oikein valitse mitään, kunnes kaasun pudottamalla ja varovasti kiihdyttämällä alkaa taas toimia normaalisti kun vauhti mennyt yli 80km/h :think
No sitten. Olin päässyt päämäärään, sammutin auton, ja noin vartin kuluttua lähdin ajamaan eikä enää ongelmia!?
Mistäs kannattaisi mahdollisesti alkaa vikaa purkamaan?
Comment
-
Comment