Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d runaway diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #16
    Originally posted by diffas View Post
    Sammuuha se avaimesta kun imuläpät menee kiinni ja ei tuu ilmaa koneseen.
    Ensinnäkin ne läpät on vain toisessa imukanavassa ja toiseksi sammuttaessa kiinni menevä läppä löytyy vasta E6x lähtien.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      #17
      Originally posted by diffas View Post
      No eihä nyt kai kaikkea voi tietääkään. Samallaha ku tota tankoa säätelee, niin laittaa napsun pidemmäksi (ei liikaa), niin siipi aukeais enempi -> vähemmän pakopainetta.

      Tankoa ku säätää lyhyemmäksi, niin siivikko olis enempi 'juntturas' eli herävyys vähä parempi, mut sit taas menee tukkoon herkemmin. Harvoin ihan ekalla kerralla löytyy semmoi hyvä säätö ja mittarit onki imo äärimmäisen tärkeä työkalu tos säätämises.
      Jos joku nyt purkaa ja korjaa ahtimen, niin mihin se siivikön säätö siitä muuttuu, jos tangon pituutta ei muuta? Muutenkaan ne ei miltään tarkkuusosilta näytä, tuollaisia kilin-kolin palikoita...
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • Exami
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 986
        • Hyvinkää, Tuusula

        #18
        Sen ahtimen toiminnan(siipien säädön) huomaa vasta ajossa, siellä on nyt öljyä a) imusarjassa b) ahtoputkistossa + välijäähdyttimessä. Kohdat a ja b puhdistukseen ja uudelleen käyntiin.

        Itse en kunnostettua ahdinta laittaisi, muutenki E39:sin kohdalla se vakion tilalle menee niin kivuttomasti GT2260V joka maksaa samanverran kun uusi alkuperäinen..
        sigpic
        Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

        Comment

        • Raipe72
          Bimmer Rookie
          • Apr 2006
          • 101
          • Noormarkku

          #19
          Foorumilla tulikin jo hyvät vinkit tuohon hommaan ja muutama arvaus siitä välijäähdyttimestä oli oikea. Sinne oli jäänyt öljyä melko tavalla, ilmeisesti sen vanhan turbon rikkoitumisen myötä.

          Otin välijäähdyttimen irti, putsattu huolella, liotettu, putket pesty ja kaikki takaisin paikoillaan. Otin vielä imusarjan irti, oli sielläkin "kuppi" öljyä täynnä. Myös imusarja putsattu uudelleen (tästä otin läpät pois jo aiemmin).

          Onneksi tässä tapauksessa tuo ryntäys oli aikalailla nopea ja auto sammui melko nopeasti. Öljyä katosi n. 3 litraa.

          Auto testattiin eilen ja kaikki pelaa. Ei ylimääräisiä sivuääniä, itse asiassa käy huomattavasti paremmin kuin ennen. Testiajolla turbo sun muut toimivat moitteetta.
          _____________________
          E61 530xd -08, E87 116i, E24 635CSi

          Ex List: E61 530DAT -05, E39 530DAT -02, E39 530DAT -99, E46 318i Touring, E36 325tdA, E39 523i, E34 525ix, E28 520i, E36 325i, E30 318iS, E30 320i, E21 316, E107 700LS Luxus, VW 1300 -70, R35

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #20
            Jepjep. Itelläkin 740d:ssä oli kertyny öljyä välijäähdyttimeen niin että lorisi ulos kun kallisti vaikka toinen turbo ei täysin paskana ollutkaan, hyvin lähellä kuulemma akselin katkeaminen tosin

            Sai aika kauan liotella imusarjaa ja välijäähyäkin että sai kaikki paskat irti.
            Oli ihan korkea aika putsata välijäähy jo ulkoakin kun ei mennyt ilma mistään läpi
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎