Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530dA Sedan M-sport...Vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kilofasu
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 127

    e39 530dA Sedan M-sport...Vetokoukku?

    Vetokoukkukeskusteluja löytyy lukemattomia, mutta ei jaksa lähteä kahlaamaan kaikkia. Suurin osa niistä koskee ei M-sportteja. Kertokaa nyt mikä muu kuin orkkis vetokoukku tuohon istuu hyvin!

    - Mieluiten kiinteä, mutta irrotettavakin käy
    - En halua loveta puskuria tai diffuusoria, vaan kiinteän koukun pitäisi tulla niiden alta.
    - Irrotettavan koukun pitäisi olla mallia helppo ja toimiva.
    - Sähköt on jo asennettu.
    Kalusto:
    e39 530dA -02 M-Sport
    e46 320ciA -00
    Yamaha FZS1000 Fazer -03
    Opel Ascona B 2.0S -80
    Tunturi Automat

    "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

    Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
    Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.
  • Samppae39
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1590
    • Vähäkyrö

    #2
    Miksi joku haluaa välttämättä kiinteän koukun?

    Kaveri laitto vakiopuskurilliseen Kovilin koukun, tais olla irrotettava. Se tuli puskurin alta.

    Comment

    • kilofasu
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 127

      #3
      Originally posted by Samppae39 View Post
      Miksi joku haluaa välttämättä kiinteän koukun?

      Kaveri laitto vakiopuskurilliseen Kovilin koukun, tais olla irrotettava. Se tuli puskurin alta.
      No vaikka siksi, että 1 huoltokohde vähemmän, jos ei rasvaa säännöllisesti niin jää jumiin, vähemmän vaivaa kun ei tarvitse ottaa sitä koskaan irti, joku idioottihan voi varastaa koukun, maksaa enemmän, ulkonäkötekijällä ei mitään merkitystä, pitää ottaa irti katsastukseen, ja jos on katsastuksessa kiinni eikä siinä tilanteessa irtoa niin hylätään, poliisi voi antaa jopa sakot jos on koukku kiinni ilman kärryä = liikenteen vaarantaminen.

      Vakiopuskurillisen koukut eivät ilmeisesti oikein istu hyvin M-sporttiin, koska monet valmistajat varoittavat tästä asiasta erikseen. Joten kaipaisin kommentteja niistä tapauksista missä M-sporttiin on asennettu koukku hyvällä lopputuloksella.
      Last edited by kilofasu; 20-08-2012, 13:51.
      Kalusto:
      e39 530dA -02 M-Sport
      e46 320ciA -00
      Yamaha FZS1000 Fazer -03
      Opel Ascona B 2.0S -80
      Tunturi Automat

      "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

      Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
      Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.

      Comment

      • Samppae39
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 1590
        • Vähäkyrö

        #4
        Originally posted by kilofasu View Post
        No vaikka siksi, että 1 huoltokohde vähemmän, jos ei rasvaa säännöllisesti niin jää jumiin, vähemmän vaivaa kun ei tarvitse ottaa sitä koskaan irti, joku idioottihan voi varastaa koukun, maksaa enemmän, ulkonäkötekijällä ei mitään merkitystä, pitää ottaa irti katsastukseen, ja jos on katsastuksessa kiinni eikä siinä tilanteessa irtoa niin hylätään, poliisi voi antaa jopa sakot jos on koukku kiinni ilman kärryä = liikenteen vaarantaminen.

        Vakiopuskurillisen koukut eivät ilmeisesti oikein istu hyvin M-sporttiin, koska monet valmistajat varoittavat tästä asiasta erikseen. Joten kaipaisin kommentteja niistä tapauksista missä M-sporttiin on asennettu koukku hyvällä lopputuloksella.
        Sitä ajoin takaa, että se tuli ainakin vakiopuskurin alta, en osaa sitte sanoa paljonko alemmas msportin diffu tulee vakiopuskurin reunaan verrattuna. Jos ei ulkonäöllä ole väliä, niin mikset sitten tee puskuriin koloa? Semmosia ainakin luulis löytyvän, mikä tarvii sen kolon puskuriin. :think Ebaysta ei tosin äkkivilasulla löytyny yhtään sedan/m-sport sopivaa koukkua.

        Realoem ei tosin erittele koukkuja m-sportille/ei m-sportille. Vain puskurin aukon luukku on eritelty.. Touringissa on eri koukku m-sportille. Mielenkiintoista.
        Last edited by Samppae39; 20-08-2012, 14:55.

        Comment

        • jumbo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 6603
          • Lappeenranta

          #5
          Siihen M-sport puskuriin saa diffuusorin jossa irroitettava pala että koukku mahtuu olemaan paikallaan.

          Ja jos joku tietää että mistä saa festfalian pelkkää koukkua e39:siin niin saa kertoa
          M550d

          Comment

          • Samppae39
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1590
            • Vähäkyrö

            #6
            Originally posted by jumbo View Post
            Siihen M-sport puskuriin saa diffuusorin jossa irroitettava pala että koukku mahtuu olemaan paikallaan.

            Ja jos joku tietää että mistä saa festfalian pelkkää koukkua e39:siin niin saa kertoa

            Comment

            • kilofasu
              Bimmer Rookie
              • Jun 2008
              • 127

              #7
              Originally posted by Samppae39 View Post
              Sitä ajoin takaa, että se tuli ainakin vakiopuskurin alta, en osaa sitte sanoa paljonko alemmas msportin diffu tulee vakiopuskurin reunaan verrattuna. Jos ei ulkonäöllä ole väliä, niin mikset sitten tee puskuriin koloa? Semmosia ainakin luulis löytyvän, mikä tarvii sen kolon puskuriin. :think Ebaysta ei tosin äkkivilasulla löytyny yhtään sedan/m-sport sopivaa koukkua.
              Täytyy myöntää että sen verran ulkonäöllä on merkitystä etten sahaa diffuusoria tai puskuria. Koukun ulkonäkö ei häiritse.

              Autossa on nyt irrotettava koukku, mutta joutuisi sahaamaan. Diffuusori (läppämalli) on irti kokonaan koska se ei istu paikalleen. Eli ostan istuvamman koukun ja myyn tuon koukun pois. Sähkösarjanhan voi jättää paikalleen. Ellei sitten tuota koko koukkuhässäkkää saisi pudotettua muutaman sentin alemmas, että koukku osuu diffuusorin läpän kohtaan. Silloinkin saattaa käydä niin että koukun pidike tulee liian taakse ja läppä törmää pidikkeeseen.
              Kalusto:
              e39 530dA -02 M-Sport
              e46 320ciA -00
              Yamaha FZS1000 Fazer -03
              Opel Ascona B 2.0S -80
              Tunturi Automat

              "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

              Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
              Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.

              Comment

              • jumbo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 6603
                • Lappeenranta

                #8
                pitäisi olla 303127, juurikin tuo 303095 ei käy kaverin autoon.
                M550d

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7398
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by kilofasu View Post
                  joku idioottihan voi varastaa koukun
                  Irrotettavissa on lukko, ainakin mulla.

                  Originally posted by kilofasu View Post
                  pitää ottaa irti katsastukseen, ja jos on katsastuksessa kiinni eikä siinä tilanteessa irtoa niin hylätään
                  Nyt en ymmärrä miksi pitäisi irrottaa katsastukseen?

                  Originally posted by kilofasu View Post
                  poliisi voi antaa jopa sakot jos on koukku kiinni ilman kärryä = liikenteen vaarantaminen.
                  Enkä tätäkään ymmärrä.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7398
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by jumbo View Post
                    pitäisi olla 303127, juurikin tuo 303095 ei käy kaverin autoon.
                    Miksi 303095 ei käy? Mulla on omassa M Sport sedanissa juurikin tuolla numerolla koukku joka on ihan tehtaalta tullut. Eli tämä: http://bmwfans.info/parts/catalog/71601182544/

                    EDIT: Sori, olit ilmeisesti etsimässä koukkua jollekin muulle kuin tämän ketjun aloittajalle.
                    Last edited by Petri.Kekkonen; 20-08-2012, 16:57.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • jumbo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 6603
                      • Lappeenranta

                      #11
                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Miksi 303095 ei käy? Mulla on omassa M Sport sedanissa juurikin tuolla numerolla koukku. Eli tämä: http://bmwfans.info/parts/catalog/71601182544/
                      Koska siinä on nyt sellainen koukku ja se ei ole sopiva, lukittuu kyllä mutta jää heilumaan koska koukunvarren lukituskuulat ja sivuissa olevat "kiilat" eivät ole oikeissa kohdissa. Auto 530da M-sport touring, alkup. suomiauto ja -01 vuosimallia.
                      M550d

                      Comment

                      • kilofasu
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2008
                        • 127

                        #12
                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Irrotettavissa on lukko, ainakin mulla.


                        Nyt en ymmärrä miksi pitäisi irrottaa katsastukseen?


                        Enkä tätäkään ymmärrä.

                        Mitään järkeähän tässä ei olekaan. Ilmeisesti Suomen tieliikennelain mukaan irrotettavan koukun tulee olla irti, kun se ei ole käytössä. Tiedän tapauksen missä autossa on ollut irrotettava koukku kiinni ja inssi oli ensin huomauttanut asiasta. Asiakas oli yrittänyt irrottaa koukun, mutta se oli ollut ruostunut kiinni. Auto oli pompannut katsastuksesta,
                        Kalusto:
                        e39 530dA -02 M-Sport
                        e46 320ciA -00
                        Yamaha FZS1000 Fazer -03
                        Opel Ascona B 2.0S -80
                        Tunturi Automat

                        "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

                        Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
                        Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.

                        Comment

                        • kilofasu
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2008
                          • 127

                          #13
                          Palatakseni tähän alkuperäiseen kysymykseen...

                          Tietääkö kukaan mistä löytyisi kiinteä (tai irrotettava) koukku e39 sedan M-sporttiin, mikä tulee diffuusorin alta?
                          Last edited by kilofasu; 21-08-2012, 08:35.
                          Kalusto:
                          e39 530dA -02 M-Sport
                          e46 320ciA -00
                          Yamaha FZS1000 Fazer -03
                          Opel Ascona B 2.0S -80
                          Tunturi Automat

                          "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

                          Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
                          Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.

                          Comment

                          • kyf
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2004
                            • 204
                            • Kangasala

                            #14
                            Sama täällä,laitoin kovilin irroitettavan,ei tarvii mitään peite luukkuja.





                            Originally posted by Samppae39 View Post
                            Miksi joku haluaa välttämättä kiinteän koukun?

                            Kaveri laitto vakiopuskurilliseen Kovilin koukun, tais olla irrotettava. Se tuli puskurin alta.

                            Comment

                            • kilofasu
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2008
                              • 127

                              #15
                              Originally posted by kyf View Post
                              Sama täällä,laitoin kovilin irroitettavan,ei tarvii mitään peite luukkuja.
                              Sedan ja M-sport?
                              Kalusto:
                              e39 530dA -02 M-Sport
                              e46 320ciA -00
                              Yamaha FZS1000 Fazer -03
                              Opel Ascona B 2.0S -80
                              Tunturi Automat

                              "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

                              Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
                              Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎