Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Eberin asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • olvix
    Newbiemmer
    • May 2012
    • 25
    • Helsinki

    E39 Eberin asennus

    Eli kyseessä 528iA -97 ja tarkoitus olisi asentaa siihen Eberi mallia ei-väyläohjattu. Kuskin puolen sisälokarin takaa ilmeisesti löytynee jonkunlainen tila. Entä miten onnistuu kytkentä automaatti-ilmastointiin, kun ei väyläohjattu laite ole kyseessä? Haulla löytyi jotain tietoa ja puhetta jostain asennusoppaasta, olisiko jollakulla antaa linkkiä? Autossa on taukolämpö mutta se auxiliary water pump antaa vikakoodin joten sitä ei voi ainakaan toistaiseksi hyödyntämää.

    Muita vinkkejä / mahdollisia ongelmia asennuksen kanssa?
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Hyvä asennuspaikka on siinä apparin sisäloksun päällä.
    Eberin tuntien saat kuitenkin korjata sitä säännöllisesti joten kannattaa laittaa se helppoon, huoltoystävälliseen paikkaan.

    Kytkentäoheet löytyy kyllä jostan tämän foorumin kätköistä
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #3
      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Hyvä asennuspaikka on siinä apparin sisäloksun päällä.
      Kytkentäoheet löytyy kyllä jostan tämän foorumin kätköistä
      Asennusohjeet E38:iin (sovellettavissa asennuspaikkaa lukuunottamatta myös E39:iin) löytyy mm. FAQ-osiosta. http://www.btcf.fi/forum/showthread....ghlight=eberin

      Omassa E39:ssäni lämmitin on Eberin ohjeiden mukaisesti auton alla suurinpiirtein kaasupolkimen alapuolella vaihteiston vieressä. Johtosarjan vein kabiinin puolelle jarrutehostimen kotelon yläreunasta löytyvästä läpiviennistä. Polttoainepumppu mulla on vasemmassa etupyöränkotelossa sisälokarin takana.

      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Eberin tuntien saat kuitenkin korjata sitä säännöllisesti joten kannattaa laittaa se helppoon, huoltoystävälliseen paikkaan.
      Just.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • Samppae39
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 1597
        • Vähäkyrö

        #4
        Mullaki ex autossa uus Eberi toimi huomattavasti huonommin nykysessä oleva reilun 10v vanha Webasto. Eberiin vaihettiin takuuseen ohjainyksikkö pari kertaa, palopuhallin kerran ja kaukosäädin kolmesti. Webaan tarvinnu vaihtaa vesipumppu ja kerran oon ottanu auki ja putsannu sisältä neljän vuoden aikana.

        Comment

        • olvix
          Newbiemmer
          • May 2012
          • 25
          • Helsinki

          #5
          Kiitoksia vinkeistä. Eberin valinta osui siksi että sellainen lojuu hyllyssä eikä siitä kovin huonoja kokemuksia itsellä ole. Toivottavasti pelaa.

          Comment

          • olvix
            Newbiemmer
            • May 2012
            • 25
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by kaol View Post
            Asennusohjeet E38:iin (sovellettavissa asennuspaikkaa lukuunottamatta myös E39:iin) löytyy mm. FAQ-osiosta. http://www.btcf.fi/forum/showthread....ghlight=eberin

            Omassa E39:ssäni lämmitin on Eberin ohjeiden mukaisesti auton alla suurinpiirtein kaasupolkimen alapuolella vaihteiston vieressä. Johtosarjan vein kabiinin puolelle jarrutehostimen kotelon yläreunasta löytyvästä läpiviennistä. Polttoainepumppu mulla on vasemmassa etupyöränkotelossa sisälokarin takana.
            Eli ainoa johto mikä tarvitsee kytkeä on tuo kelta-vihreä? Päteekö tuo E38:n ohje tuon ilmastointipaneelin suhteen täysin?

            Ja forumilla on ilmeisesti tosiaan pyörinyt jotain virallisia eberi/webasto -asennusohjeita(pdf?) mutta en kyllä haulla löydä niitä tai linkit ovat kuolleet vuosia sitten. Eli sattuuko kenelläkään olemaan moisia tallessa?

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              #7
              Löysin Googlettamalla saksankielisen ohjeen: http://sanzclima.com/files/docs/BMW-520i(E39).PDF
              Tuon saman ohjeen mukaan minä asensin lämmittimen aikoinaan E39:iin.

              Paneelin taakse tulee siis Hydronicilta kolme johtoa.

              - 0,5mm2 pun/valk kytketään ilmastointipaneelin liittimen napaan 24
              - samasta liittimestä löytyvä 0,5mm2 löytyvä vih/kelt johto katkaistaan ja johdon sähkö kierrätetään Hydronicin releen kautta 4mm2 mustan ja mus/vio -johdolla.
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • olvix
                Newbiemmer
                • May 2012
                • 25
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by kaol View Post
                Löysin Googlettamalla saksankielisen ohjeen: http://sanzclima.com/files/docs/BMW-520i(E39).PDF
                Tuon saman ohjeen mukaan minä asensin lämmittimen aikoinaan E39:iin.

                Paneelin taakse tulee siis Hydronicilta kolme johtoa.

                - 0,5mm2 pun/valk kytketään ilmastointipaneelin liittimen napaan 24
                - samasta liittimestä löytyvä 0,5mm2 löytyvä vih/kelt johto katkaistaan ja johdon sähkö kierrätetään Hydronicin releen kautta 4mm2 mustan ja mus/vio -johdolla.
                Kiitos paljon, homma etenee taas toivottavasti.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎