Announcement

Collapse
No announcement yet.

523 -97 kansivika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juke80
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 100
    • Joensuu

    523 -97 kansivika?

    kansivikaa vai jotain muuta? nesteet tuli ajossa pihalle, lämmöt kävi melkein punaisella.
    vesipumppu ok, visko oli huono sen vaihdoin...
    seuraavax epäilin termostaattia ettei se aukea ollenkaa tms...
    tein termariin muutaman reiäin ja auto toimii ok, mitä nyt lämmöt nousee hitaasti ja jää
    alas.. ostin alkuperäisen termostaatin ja taas tulee painetta? ilmatessa keittää/kuplii
    pihalle.. en usko että uusi termostaatti olis rikki???
  • Fastpiksu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2010
    • 1571
    • Kajaani-Paltamo

    #2
    Kannattaa kokeilla hakua. Kannattaa myös kokeilla sitä että ilmaat sen auton huolellisesti tältä foorumilta löytyvien ohjeiden mukaan, ja haet marmorilta uuden alkuperäisen paisuntasäiliön korkin..
    Chevrolet Express van
    Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
    E36 325i group F

    Ex:
    e34 525i
    e34 525tds "superturbo"
    e39 530d M-Sport

    Comment

    • juke80
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 100
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by Fastpiksu View Post
      Kannattaa kokeilla hakua. Kannattaa myös kokeilla sitä että ilmaat sen auton huolellisesti tältä foorumilta löytyvien ohjeiden mukaan, ja haet marmorilta uuden alkuperäisen paisuntasäiliön korkin..
      joo oon mä jonkun verran näitä ilmaillu, omia ja vieraiden et en usko et siinä mitään, ja kun nimenomaan ilmatessa alkaa sitä painetta kehittää/keittää...
      ja kun toisella termostaatilla mihin tein reikiä vesikierron parantamiseksi ei mitään
      ongelmaa ole.... kiitos kuitenkin jo vastauksesta!!

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by juke80 View Post
        kansivikaa vai jotain muuta? nesteet tuli ajossa pihalle, lämmöt kävi melkein punaisella.
        vesipumppu ok, visko oli huono sen vaihdoin...
        seuraavax epäilin termostaattia ettei se aukea ollenkaa tms...
        tein termariin muutaman reiäin ja auto toimii ok, mitä nyt lämmöt nousee hitaasti ja jää
        alas.. ostin alkuperäisen termostaatin ja taas tulee painetta? ilmatessa keittää/kuplii
        pihalle.. en usko että uusi termostaatti olis rikki???
        Mistä ne nesteet tuli pihalle? Vuoto jossain? Miten sä sait sen keittämään ilmatessa? Käytät lämpimäks korkki auki? Painetta siellä kuuluukin olla, että ei keitä. Noissa I6 koneissa on matalammat käyntilämmöt ja paineet kun V8:ssa, mutta ainakin V8 (m62tu) on pakko ilmata kylmänä kun muuten keittää..

        Kansi vian nyt saa aika helposti selville kun menee jonnekkin korjaamolle testauttamaan onko pakokaasuja jäähdytysnesteessä.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Tome
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 548
          • Joensuu

          #5
          Joo muakin kiinnostais tietää miten toi on ilmattu..? Kannattas ilmata sen TIS:n mukaan.

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            #6
            Originally posted by juke80 View Post
            joo oon mä jonkun verran näitä ilmaillu, omia ja vieraiden et en usko et siinä mitään, ja kun nimenomaan ilmatessa alkaa sitä painetta kehittää/keittää...
            ja kun toisella termostaatilla mihin tein reikiä vesikierron parantamiseksi ei mitään
            ongelmaa ole.... kiitos kuitenkin jo vastauksesta!!


            Hemin hyvä ohje!!! Toimii.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • juke80
              Bimmer Rookie
              • Jun 2008
              • 100
              • Joensuu

              #7
              joo siis ilmatessa alko tulee painetta.. ilmausruuvi auki ja pepsipullo paisarissa,
              alavesiletkun puristelua ja kierrosta oli jotain 2-3tuhatta...
              eli hemin ohjeen mukaan tyhjäkäynnillä ja ei ilmausruuvia auki....???
              pitänee kokeilla vielä sillä.. kiitoksia!!

              Originally posted by HTK12 View Post
              Mistä ne nesteet tuli pihalle? Vuoto jossain? Miten sä sait sen keittämään ilmatessa? Käytät lämpimäks korkki auki? Painetta siellä kuuluukin olla, että ei keitä. Noissa I6 koneissa on matalammat käyntilämmöt ja paineet kun V8:ssa, mutta ainakin V8 (m62tu) on pakko ilmata kylmänä kun muuten keittää..

              Kansi vian nyt saa aika helposti selville kun menee jonnekkin korjaamolle testauttamaan onko pakokaasuja jäähdytysnesteessä.

              Comment

              • juke80
                Bimmer Rookie
                • Jun 2008
                • 100
                • Joensuu

                #8
                jonkin verran eritavalla ilmasin itse, et pitänee tehdä se vielä tuolla
                Hemin ohjeella.. eli ei kierroksia eikä ilmaruuvia auki jos oikein ymmärsin!!
                kiitokset!!!


                Originally posted by janke View Post

                Comment

                • Tome
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 548
                  • Joensuu

                  #9
                  m52 konetta ei tarvii pullopatentilla ilmata varsinkin jos kiertovesipumppu toimii. Alotetaan kylmällä koneella, virrat päälle, lämmöt täysille, puhallin pienelle ja ilmausruuvit pois. HITAASTI lirutellaan nestettä niin kauan kun kummastakaan ilmausruuvin reiästä ei tule kuplia, ekana ilman tulo loppuu syylärin ruuvin reiästä, ruuvi kiinni ja sit termarikotelon ruuvi kun sieltä ei tuu kuplia. Paisariin korkki paikalleen mut ei kiinni, kone käyntiin ja muutama ryntäytys n. 4000rpm 30s aikana. Nestepinnan tarkastus ja sit korkki kiinni ja kone ajamalla lämpimäks et termari aukee ja taas nestepinnan tarkastus. Monesti oon m52 ilmannu näin enkä oo onnistunu epäonnistumaan kertaakaan.. Eli käytännössä tuo kone ilmautuu järjestelmää täytettäessä. Avainjuttu tossa tosiaan on se että kaatelee hiljalleen sitä nestettä että ilma pääsee pois ja auto tasaisella tai keula aavistuksen perää ylempänä. Tietysti nyt kun ilmaus on epäonnistunu ja ilmaa järjestelmässä helvetisti niin ei tuo pullojuttukaan huono ole.
                  Last edited by Tome; 27-08-2012, 22:27. Reason: lisäys

                  Comment

                  • Tome
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 548
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by juke80 View Post
                    joo siis ilmatessa alko tulee painetta.. ilmausruuvi auki ja pepsipullo paisarissa,
                    alavesiletkun puristelua ja kierrosta oli jotain 2-3tuhatta...
                    Täytyy sanoo et melkonen metodi ollu käytössä.. Nythä sinne on käytännössä lisätty ilmaa eikä päinvastoin

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Mistä ne nesteet tuli pihalle? Vuoto jossain? Miten sä sait sen keittämään ilmatessa? Käytät lämpimäks korkki auki? Painetta siellä kuuluukin olla, että ei keitä. Noissa I6 koneissa on matalammat käyntilämmöt ja paineet kun V8:ssa, mutta ainakin V8 (m62tu) on pakko ilmata kylmänä kun muuten keittää..

                      Kansi vian nyt saa aika helposti selville kun menee jonnekkin korjaamolle testauttamaan onko pakokaasuja jäähdytysnesteessä.
                      V8 tyhjäkäyntilämmöt on yli 100 astetta joten ei varmasti saa ilmattua kuumalla koneella.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        V8 tyhjäkäyntilämmöt on yli 100 astetta joten ei varmasti saa ilmattua kuumalla koneella.
                        No mähän just sanoin, että keittää jos lämpimällä koneella yrittää ilmata. Käyntilämmöt pyörii mulla yleensä 104-108 c.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • juke80
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2008
                          • 100
                          • Joensuu

                          #13
                          joo pitää uus termari hommata ku edelliseen kerkisin reiäin tehä, toimii tosin
                          tuollakin ilmaamisella mut voi olla talvella vähä huono lämpeemään

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎