Miten saan tilattua helposti tuplavanoksen korjaussarjan.Beisanilta vissii sais mutta miten ja mitä sieltä pitäis tilata,onko kokemuksia.Autollani on mittarissa 228000km ja tyhjäkäynti aluksi hiukan heittelee,on kuulemma vanoshuollon aika.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52TU,tuplavanos
Collapse
X
-
Originally posted by heinanen View PostMiten saan tilattua helposti tuplavanoksen korjaussarjan.Beisanilta vissii sais mutta miten ja mitä sieltä pitäis tilata,onko kokemuksia.Autollani on mittarissa 228000km ja tyhjäkäynti aluksi hiukan heittelee,on kuulemma vanoshuollon aika.
Mistä tiedät että vanos oireilee?
Ei kyl hukaan mene vanos remppakaan jos meinaat sen tehdä!
Tuossa jotain käyntihäikästä!
Tuonkin voi lukasta.
Last edited by janke; 26-08-2012, 22:40.Bmw 316 E30 -88
-
-
Originally posted by janke View PostOletko varma, ettei ole niitä surullisen kuuluisia imuvuotoja jotka aiheuttaa ties mitä oireita?
Mistä tiedät että vanos oireilee?
Ei kyl hukaan mene vanos remppakaan jos meinaat sen tehdä!
Tuossa jotain käyntihäikästä!
Tuonkin voi lukasta.
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205404&page=5
Comment
-
-
Originally posted by heinanen View PostKysyin sitä Porista yhdeltä BMW-spealistilta,se sano että autolla kun on ajettu 228000 niin ainakin ne vanoksen alkuperäiset nitriili tiivisteet alkaa olla aikas huonot.Noita imupuolen vuotoja en ole pois sulkenu mutta niitä on aika vaikea paikallistaa kun ei näy eikä kuulu mitää erityistä.
Imuvuodot on tarkistettava yksinkertaisesti letku kerrallaan irroittamalla ja tutkittava hyvässä valossa.
Tuosta linkistä kannattaa aloittaa.
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Mikäli vaihdat ne vanoksen tiivisteet, niin tarkasta huolellisesti ne imuvuodot.
Nostin pois e46:sen keulilta omaa projektiani varten kyseisen moottorin(230tkm) ja siinä irrallaan kun pääsi helposti tutkimaan, niin sielä oli kyllä huomattava määrä haljenneita letkuja.
Myös imusarjassa oli muutama "ylimääräinen" letkulähtö jotka on tehtaalla tulpattu kumitulpalla. Osa noista tulpista oli myös hapristunut ja varmasti vuotivat.
http:\\bmwfans.info :stahan voi vähän urkkia kuinka ja mitä letkuja sieltä löytyy, ja löytää ainakin varaosanumerot uusille alkuperäisosille.E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Samee View PostMikäli vaihdat ne vanoksen tiivisteet, niin tarkasta huolellisesti ne imuvuodot.
Nostin pois e46:sen keulilta omaa projektiani varten kyseisen moottorin(230tkm) ja siinä irrallaan kun pääsi helposti tutkimaan, niin sielä oli kyllä huomattava määrä haljenneita letkuja.
Myös imusarjassa oli muutama "ylimääräinen" letkulähtö jotka on tehtaalla tulpattu kumitulpalla. Osa noista tulpista oli myös hapristunut ja varmasti vuotivat.
http:\\bmwfans.info :stahan voi vähän urkkia kuinka ja mitä letkuja sieltä löytyy, ja löytää ainakin varaosanumerot uusille alkuperäisosille.
Tuota ketjua voi myös seurata. Käytännössä samat osat ja ongelmat niin M52TU kuin M54:ssa.
Osien kunto ei kyllä selviä varmasti ellei niitä irroita.
Mutta siinähän ne samalla menee kun vanosremontin tekee.. Ei noita uusittavia osia loppupelissä niin paljoa ole.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Comment