Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52TU,tuplavanos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heinanen
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 67
    • nakkila

    M52TU,tuplavanos

    Miten saan tilattua helposti tuplavanoksen korjaussarjan.Beisanilta vissii sais mutta miten ja mitä sieltä pitäis tilata,onko kokemuksia.Autollani on mittarissa 228000km ja tyhjäkäynti aluksi hiukan heittelee,on kuulemma vanoshuollon aika.
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    #2
    Originally posted by heinanen View Post
    Miten saan tilattua helposti tuplavanoksen korjaussarjan.Beisanilta vissii sais mutta miten ja mitä sieltä pitäis tilata,onko kokemuksia.Autollani on mittarissa 228000km ja tyhjäkäynti aluksi hiukan heittelee,on kuulemma vanoshuollon aika.
    Oletko varma, ettei ole niitä surullisen kuuluisia imuvuotoja jotka aiheuttaa ties mitä oireita?

    Mistä tiedät että vanos oireilee?
    Ei kyl hukaan mene vanos remppakaan jos meinaat sen tehdä!

    Tuossa jotain käyntihäikästä!


    Tuonkin voi lukasta.
    Last edited by janke; 26-08-2012, 22:40.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • heinanen
      Bimmer Rookie
      • Jan 2012
      • 67
      • nakkila

      #3
      Originally posted by janke View Post
      Oletko varma, ettei ole niitä surullisen kuuluisia imuvuotoja jotka aiheuttaa ties mitä oireita?

      Mistä tiedät että vanos oireilee?
      Ei kyl hukaan mene vanos remppakaan jos meinaat sen tehdä!

      Tuossa jotain käyntihäikästä!


      Tuonkin voi lukasta.
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205404&page=5
      Kysyin sitä Porista yhdeltä BMW-spealistilta,se sano että autolla kun on ajettu 228000 niin ainakin ne vanoksen alkuperäiset nitriili tiivisteet alkaa olla aikas huonot.Noita imupuolen vuotoja en ole pois sulkenu mutta niitä on aika vaikea paikallistaa kun ei näy eikä kuulu mitää erityistä.

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        #4
        Originally posted by heinanen View Post
        Kysyin sitä Porista yhdeltä BMW-spealistilta,se sano että autolla kun on ajettu 228000 niin ainakin ne vanoksen alkuperäiset nitriili tiivisteet alkaa olla aikas huonot.Noita imupuolen vuotoja en ole pois sulkenu mutta niitä on aika vaikea paikallistaa kun ei näy eikä kuulu mitää erityistä.
        Joo, Täällä foorumilla joku todennut, että vanoksen tiivisteet ovat voineet kulahtaa 30tkm ajon jälkeen!?

        Imuvuodot on tarkistettava yksinkertaisesti letku kerrallaan irroittamalla ja tutkittava hyvässä valossa.

        Tuosta linkistä kannattaa aloittaa.

        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #5
          Mulla 300tkm ajettu ja ihan hyvin vanos toimii.

          Comment

          • Samee
            BTCF Member
            • Mar 2006
            • 888
            • Valkeakoski

            #6
            Mikäli vaihdat ne vanoksen tiivisteet, niin tarkasta huolellisesti ne imuvuodot.

            Nostin pois e46:sen keulilta omaa projektiani varten kyseisen moottorin(230tkm) ja siinä irrallaan kun pääsi helposti tutkimaan, niin sielä oli kyllä huomattava määrä haljenneita letkuja.

            Myös imusarjassa oli muutama "ylimääräinen" letkulähtö jotka on tehtaalla tulpattu kumitulpalla. Osa noista tulpista oli myös hapristunut ja varmasti vuotivat.

            http:\\bmwfans.info :stahan voi vähän urkkia kuinka ja mitä letkuja sieltä löytyy, ja löytää ainakin varaosanumerot uusille alkuperäisosille.
            E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
            E30 316 4d '89
            E36 M3 Coupe '93
            F30 318d '13

            Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #7
              Originally posted by Samee View Post
              Mikäli vaihdat ne vanoksen tiivisteet, niin tarkasta huolellisesti ne imuvuodot.

              Nostin pois e46:sen keulilta omaa projektiani varten kyseisen moottorin(230tkm) ja siinä irrallaan kun pääsi helposti tutkimaan, niin sielä oli kyllä huomattava määrä haljenneita letkuja.

              Myös imusarjassa oli muutama "ylimääräinen" letkulähtö jotka on tehtaalla tulpattu kumitulpalla. Osa noista tulpista oli myös hapristunut ja varmasti vuotivat.

              http:\\bmwfans.info :stahan voi vähän urkkia kuinka ja mitä letkuja sieltä löytyy, ja löytää ainakin varaosanumerot uusille alkuperäisosille.


              Tuota ketjua voi myös seurata. Käytännössä samat osat ja ongelmat niin M52TU kuin M54:ssa.

              Osien kunto ei kyllä selviä varmasti ellei niitä irroita.
              Mutta siinähän ne samalla menee kun vanosremontin tekee.. Ei noita uusittavia osia loppupelissä niin paljoa ole.
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎