Iteki vielä yritän etsiä paikkaa, mistä tuon keskitystapin saisi hommattua järkevään hintaan. Viisaammat sanokoon enemmän, mutta sen vauhtipyörän väljyyden ainaki pitäs näkyä ennen kuin availee sitä kytkintä, kun vain yrittää pyörittää sitä koko pakettia vauhtipyörään nähden. Jos siinä on vapaata liikettä, niin kaksoismassan jouset on väljät. Se naksutus ja hankaus voi tulla niistä, tai sitte siellä on jotai muuta hajonnu väliin. Jotkut ovat raportoineet noissa useiden senttien liikettä kaksoismassan kehällä. LUK speksaa muistaakseni uudelle kaksoismassalle välykseksi alle 1 mm. Mun uudessa LUKissa ei tunnu yhtään välystä, mutta jousia vasten sitä pystyy kääntämään pöydällä n. +/- 1 milliä. Autossa olevassa orkkis-kaksoismassassa todennäköisesti on väljää jo senttejä. Sen verran hienon kolinan päästää ku sammuttaa auton kytkin ylhäällä. Ite teetän ton rempan, ku kytkin ei enää oikein irrota, mutta kaksoismassan oireet alkaa olee aika selvät kans.
Löytypä pari hyvää videota aiheesta:
Löytypä pari hyvää videota aiheesta:
Comment