Moron arvon raati,
Joutui lähipaja (ei merkkikorjaamo) nostamaan kädet pystyyn eikä itselläkään enää ideoita, auttakee...
Pari viikkoa sitten kesken kotimatkan aiemmin ihan ok pelannut auto ei enää kestänytkään kaasun polkemista vaan alkoi armottomasti röpöttämään ja nykimään. Joutui nolosti siirtymään motarin oikealle kaistalle juuri kun oli päässyt liittymän jälkeen vasta vauhtiin... En nyt ihan varmaksi osaa sanoa alkoiko vika juurikin tuon motarille kiihdytyksen aikana, aiemmin tasavauhdissa oli tullut joku nykäisi kun hiukan olin kiihdyttänyt vauhtia.
Nyt ei siis auto kulje kuin ihan pintakaasulla. Paikallaan kestää polkea jonkun verran mutta kolmen tonnin kohdilla alkaa röpellys ja kakominen. Tyhjäkäyntiä käy nyt melko normaalin oloisesti mutta kylmänä käynnistäminen vaatii hieman kaasua.
Tähän mennessä tehtyä:
- Ensiajatus oli että bensapumppu meni. Kuitenkin pumpun sulakkeen irrotus sammutti koneen heti ja sittemmin on ihan mittarilla todettu paineita olevan reilusti ja suodatinkin on nyt vaihdettu, ei apua
- imuvuotoja metsästetty ja pari löydettykin: haitariputki tyhjäkäyntimoottorille/venttiilille, sokea tulppa imusarjan takapäästä.
- noiden vuotaneiden lisäksi epäilty ja vaihdettu uusiin imusarjan päällä kulkeva alipaineputki, öljytikun o-rengas, kampikammion huohotinventtiili (pressure regulating valve 11617501566)
- starttisuihkeen kanssa haeskeltu lisää mutta ei ole löytynyt...
- MAF putsattu ja kertaalleen oli jo paikallaan uusikin (Hellan helvetin kallis) mutta ei mitään vaikutusta joten vanha laitettu takaisin
- uudet tulpat, vanhat oli kuulemma karsean näköiset (en ehtinyt itse näkemään), näillä tyhjäkäynti vähän parani. Kuulemma ei ollut öljyiset tulpanreiät mutta jonkinlainen harmaa kerros oli tulpan juuressa
- irrotettu ja putsattu liittimiä, yritetty käydä kaikki läpi. Jossain vaiheessa oli tyhjäkäyntikin kateissa, tähän auttoi jonkun koneen etupäässä melko alhaalla olleen liittimen putsaus tai sitten sattui muuten vain "heräämään" samaan aikaan kun noita rassasin
- jäähdytinnestettä oli alle minimin mutta parilla desillä täyttyi
- ilmanputsari uusittu
- Vikakoodeja ja livedataakin luettu kaikenaikaa. Alkutilanteessa oli koodit vain "käyrästöohjattu jäähdytys" ja seosvaihtelu liian suurta. Jossain vaiheessa oli herjaa MAFfistakin mutta ei enää kun on noita imuvuotoja tukittu. Nyt ei tule vikakoodia ja äkkiseltään data näyttäisi ihan järkevältä, tämä tosin varauksella kun ei ole bmw-spesialisti. Mistään asentoanturista ei ole tullu koodeja missään vaiheessa.
Että semmosta. Alkaa v-käyrä nousemaan kun ei vaan toimi eikä löydy vikaakaan. Olisiko muita ideoita kuin yrittää edelleen bongata imuvuotoja?:think
Vika siis alkoi/paheni riittävästi äkillisesti mutta on tuo nyt jonkinlainen monivammapotilaskin ollut.
Joutui lähipaja (ei merkkikorjaamo) nostamaan kädet pystyyn eikä itselläkään enää ideoita, auttakee...
Pari viikkoa sitten kesken kotimatkan aiemmin ihan ok pelannut auto ei enää kestänytkään kaasun polkemista vaan alkoi armottomasti röpöttämään ja nykimään. Joutui nolosti siirtymään motarin oikealle kaistalle juuri kun oli päässyt liittymän jälkeen vasta vauhtiin... En nyt ihan varmaksi osaa sanoa alkoiko vika juurikin tuon motarille kiihdytyksen aikana, aiemmin tasavauhdissa oli tullut joku nykäisi kun hiukan olin kiihdyttänyt vauhtia.
Nyt ei siis auto kulje kuin ihan pintakaasulla. Paikallaan kestää polkea jonkun verran mutta kolmen tonnin kohdilla alkaa röpellys ja kakominen. Tyhjäkäyntiä käy nyt melko normaalin oloisesti mutta kylmänä käynnistäminen vaatii hieman kaasua.
Tähän mennessä tehtyä:
- Ensiajatus oli että bensapumppu meni. Kuitenkin pumpun sulakkeen irrotus sammutti koneen heti ja sittemmin on ihan mittarilla todettu paineita olevan reilusti ja suodatinkin on nyt vaihdettu, ei apua
- imuvuotoja metsästetty ja pari löydettykin: haitariputki tyhjäkäyntimoottorille/venttiilille, sokea tulppa imusarjan takapäästä.
- noiden vuotaneiden lisäksi epäilty ja vaihdettu uusiin imusarjan päällä kulkeva alipaineputki, öljytikun o-rengas, kampikammion huohotinventtiili (pressure regulating valve 11617501566)
- starttisuihkeen kanssa haeskeltu lisää mutta ei ole löytynyt...
- MAF putsattu ja kertaalleen oli jo paikallaan uusikin (Hellan helvetin kallis) mutta ei mitään vaikutusta joten vanha laitettu takaisin
- uudet tulpat, vanhat oli kuulemma karsean näköiset (en ehtinyt itse näkemään), näillä tyhjäkäynti vähän parani. Kuulemma ei ollut öljyiset tulpanreiät mutta jonkinlainen harmaa kerros oli tulpan juuressa
- irrotettu ja putsattu liittimiä, yritetty käydä kaikki läpi. Jossain vaiheessa oli tyhjäkäyntikin kateissa, tähän auttoi jonkun koneen etupäässä melko alhaalla olleen liittimen putsaus tai sitten sattui muuten vain "heräämään" samaan aikaan kun noita rassasin
- jäähdytinnestettä oli alle minimin mutta parilla desillä täyttyi
- ilmanputsari uusittu
- Vikakoodeja ja livedataakin luettu kaikenaikaa. Alkutilanteessa oli koodit vain "käyrästöohjattu jäähdytys" ja seosvaihtelu liian suurta. Jossain vaiheessa oli herjaa MAFfistakin mutta ei enää kun on noita imuvuotoja tukittu. Nyt ei tule vikakoodia ja äkkiseltään data näyttäisi ihan järkevältä, tämä tosin varauksella kun ei ole bmw-spesialisti. Mistään asentoanturista ei ole tullu koodeja missään vaiheessa.
Että semmosta. Alkaa v-käyrä nousemaan kun ei vaan toimi eikä löydy vikaakaan. Olisiko muita ideoita kuin yrittää edelleen bongata imuvuotoja?:think
Vika siis alkoi/paheni riittävästi äkillisesti mutta on tuo nyt jonkinlainen monivammapotilaskin ollut.
Comment