Announcement

Collapse
No announcement yet.

523iA -99 ei kestä kaasua, ideat loppu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tumppa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1812
    • Oulu

    #16
    Oliko tästä tutkittu vielä kaasuläppää? Vastaavia tapauksia(M52TU) tullu vastaan jotka eivät kestä kaasuun koskemista ja tulleet kuntoon ihan sen sähköpistokkeen irrottamisella ja suihkasemalla vähän kontaktisprayta. Tosin siitä kaasunasennon tunnistumattomuudesta pitäs tulla vikakoodikin.

    Oireet juurikin että tyhjää pyörii kohtuu ok, mutta kaasua ei juuri kestä painaa ja alkaa röpeltämään ihan tosissaan.
    F31 320d LCI

    Comment

    • Nabla
      Newbiemmer
      • Sep 2012
      • 14
      • Vantaa

      #17
      Originally posted by Tumppa View Post
      Oliko tästä tutkittu vielä kaasuläppää? Vastaavia tapauksia(M52TU) tullu vastaan jotka eivät kestä kaasuun koskemista ja tulleet kuntoon ihan sen sähköpistokkeen irrottamisella ja suihkasemalla vähän kontaktisprayta. Tosin siitä kaasunasennon tunnistumattomuudesta pitäs tulla vikakoodikin.

      Oireet juurikin että tyhjää pyörii kohtuu ok, mutta kaasua ei juuri kestä painaa ja alkaa röpeltämään ihan tosissaan.
      Sähköpistokkeet on kaikki putsailtu, ja jossain vaiheessa katseltiin livedatasta että kaasunasennosta tuli hyvännäköiset signaalit. Vehje nyt merkkipajalla jossa oli antanut koodia nokkien tunnistimista mutta skoopilla katsottuna oli signaalit olleet hyvät.

      Ei mitään mullistavia ideoita ollut sielläkään. Seuraavaksi tarkastuslistalla ajoitukset, siihen piti odottaa huomiselle vehkeet lainaan toisesta pisteestä. Kehotuksestani olivat ottaneet katin irti, ei auttanut käyntiin. Mutta 4-6 pytyn katista oli sisukset kadonneet ja niitä onkivat edempää, tästä tulee ihanan kallista...

      Katin hankinnasta olikin jotain topiccia mutta saa tähänkin kommentoida hyvät ja huonot ostopaikat.

      Comment

      • Guest's Avatar

        #18
        Suosittelen ostamaan alkuperäis katalysaattorin/katalysaattorit. Yks tuttu laittoi entiseen kolmiysiinsä jonku halpatuonti tarvikkeen, mikä ei yllättäen kestänyt vuottakaan.

        Itsehän uusein molemmat omaani tuossa viime talvena. olikohan ne oem katit tuohon m54b30 mottiin 680€ kpl.

        edit. Unohtu vielä kertoa että ne pilipalitarvikekatit ei ollut kuin jonku satasen vain edullisemmat kappaleelta.

        Comment

        • Nabla
          Newbiemmer
          • Sep 2012
          • 14
          • Vantaa

          #19
          Nyt vois laittaa pari tuhmaa sanaa jos viimeisin vika-analyysi pitää paikkansa: bensanpaineet vähissä!

          Mitattu pari baria kun pitäisi olla 3,5 ja kaasuttaessa paineet vielä tippuu. Huomenna uusi pumppu paikalleen ja katsotaan lähtisikö kulkemaan!

          Täytyy varmaan ottaa jotain rauhoittavia ja käydä kyselemässä miten olivat lähipajalla paineita mitanneet ja paljonko se oikeasti siellä näytti... eihän sen mittauksen perusteella ole tehty kuin tonnilla turhaa työtä...

          Autokeskukselle kredittiä vianhausta, tuon tod.näk. varsinaisen vian lisäksi löytäneet tosiaan risan katin ja nyt vielä vuotavan syylärinkin

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9990
            • KVLA

            #20
            Originally posted by Nabla View Post
            Nyt vois laittaa pari tuhmaa sanaa jos viimeisin vika-analyysi pitää paikkansa: bensanpaineet vähissä!

            Mitattu pari baria kun pitäisi olla 3,5 ja kaasuttaessa paineet vielä tippuu. Huomenna uusi pumppu paikalleen ja katsotaan lähtisikö kulkemaan!

            Täytyy varmaan ottaa jotain rauhoittavia ja käydä kyselemässä miten olivat lähipajalla paineita mitanneet ja paljonko se oikeasti siellä näytti... eihän sen mittauksen perusteella ole tehty kuin tonnilla turhaa työtä...

            Autokeskukselle kredittiä vianhausta, tuon tod.näk. varsinaisen vian lisäksi löytäneet tosiaan risan katin ja nyt vielä vuotavan syylärinkin
            Toivottavasti se on vika sitten siinä pumpussa,eikä paineensäätimessä.Ettei sitäkin vaihdeta turhaa.

            Comment

            • Nabla
              Newbiemmer
              • Sep 2012
              • 14
              • Vantaa

              #21
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Toivottavasti se on vika sitten siinä pumpussa,eikä paineensäätimessä.Ettei sitäkin vaihdeta turhaa.
              Ei saa kiusata, vituttaa jo muutenkin...

              Tuo on Autokeskuksen oma analyysi, oletan että osaavat merkkiliikkeessä mitata oikeasta kohtaa...

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Originally posted by Nabla View Post
                ... oletan että osaavat merkkiliikkeessä mitata oikeasta kohtaa...
                Tämä olettamus on puhtaasti romantiikkaa...

                Comment

                • Nabla
                  Newbiemmer
                  • Sep 2012
                  • 14
                  • Vantaa

                  #23
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Tämä olettamus on puhtaasti romantiikkaa...
                  Unelmoidaan tämä ilta, huomenna sitten karu todellisuus

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by Nabla View Post
                    ... oletan että osaavat merkkiliikkeessä mitata oikeasta kohtaa...
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Tämä olettamus on puhtaasti romantiikkaa...
                    E39 528iA

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #25
                      Originally posted by Mr.Speed View Post
                      Suosittelen ostamaan alkuperäis katalysaattorin/katalysaattorit. Yks tuttu laittoi entiseen kolmiysiinsä jonku halpatuonti tarvikkeen, mikä ei yllättäen kestänyt vuottakaan.

                      Itsehän uusein molemmat omaani tuossa viime talvena. olikohan ne oem katit tuohon m54b30 mottiin 680€ kpl.

                      edit. Unohtu vielä kertoa että ne pilipalitarvikekatit ei ollut kuin jonku satasen vain edullisemmat kappaleelta.
                      No halvimmat yleismallin tarvikekatit on noin 80€ kpl jotta säästöä tulee aika lailla. Yleensä näitäkään ei joudu ihan joka vuosi uusimaan, mutta toki asennus vaatii modausta jonkin verran.

                      Comment

                      • Nabla
                        Newbiemmer
                        • Sep 2012
                        • 14
                        • Vantaa

                        #26
                        Dodiin, auto kuulemma skulaa nyt ja olisi noudettavissa ("edukkaaseen" hintaan...)

                        Bensapumpun perkele tämän sitten loppujen lopuksi aiheutti tai oli ainakin suurin syyllinen. Toivottavasti nyt on case closed. Jos vielä tulpanhatut vaihtaisi niin eiköhän myllyn puolesta mennä taas toiset 260tkm. Kunhan vaihdan vuotavan syylärin.. ja katin ehkä sitten joskus myöhemmin jos kaasut ei kelpaa

                        edit: toi risa katti oli siis 4-6 pyttyjen alkukäyränä oleva, siihen taitaa olla melko vaikea askarrella jotain yleismallia

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          #27
                          Originally posted by Nabla View Post
                          Dodiin, auto kuulemma skulaa nyt ja olisi noudettavissa ("edukkaaseen" hintaan...)

                          Bensapumpun perkele tämän sitten loppujen lopuksi aiheutti tai oli ainakin suurin syyllinen. Toivottavasti nyt on case closed. Jos vielä tulpanhatut vaihtaisi niin eiköhän myllyn puolesta mennä taas toiset 260tkm. Kunhan vaihdan vuotavan syylärin.. ja katin ehkä sitten joskus myöhemmin jos kaasut ei kelpaa

                          edit: toi risa katti oli siis 4-6 pyttyjen alkukäyränä oleva, siihen taitaa olla melko vaikea askarrella jotain yleismallia
                          Hyvä että tuli kuosiin! Voithan kokeilla hankkia käytetynkin katin!? Varmasti purkaamoilta löytyy ehjiä vähärullattuja.
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            #28
                            Originally posted by WSE1 View Post
                            No halvimmat yleismallin tarvikekatit on noin 80€ kpl jotta säästöä tulee aika lailla. Yleensä näitäkään ei joudu ihan joka vuosi uusimaan, mutta toki asennus vaatii modausta jonkin verran.

                            Haluan nähdä sen fakiirin joka leipoo jonku yleismallin katin niin ahtaaseen läpeen. Noissa paikkakohtaisesti muotoilluissa oem-kateissakaan jää kuin joitain senttejä ylimääräistä tilaa.

                            Onhan noihin myynnissä näitä "viriviri" peltipakosarjoa, mihin vois olla mahdollisesti helpompi värkätä jotku pienikokoiset jalometallikatit perään :think Ja säästääkö siinä enää mitään onkin eri juttu.
                            Last edited by Guest; 14-09-2012, 16:09.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎