Mikäköhän vietävä mahtaa olla kun polkasee polkimen pohjaan siis vaihteita vaihtaessa niin kuuluu aina semmonen kolahdus? Sama toistuu kun kytkinpolkimen nostaa ylös. Helpoiten tuo esiintyy kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle. Joskus tuota ei kuule lainkaan, ihan kuin olisi jotain klappia jossain. Toisekseen kun esimerkiksi auto on sammuksissa niin kun poljinta painelee muuten vain niin kuuluu järjetöntä narinaa, ihan kuin olisi joku paikka tosi kuiva. En tiedä onko nämä toistensa kanssa tekemisissä, mutta olisi jännä tietää missä on vika.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530d kytkinpolkimen outo ääni
Collapse
X
-
Mulla vähän samanlaista. Kytkin ei enää kunnolla irrota, koska kytkin alkaa olemaan lopussa / kytkinakseli kuiva. Poljin narisee myös. Vaihtaessa varsinkin kylmällä koneella ykköseltä kakkoselle voimansiirrossa kolahtaa vähän, koska kytkin ei irrota kunnolla. Lämmettyä toimii suht ok. Näin ainaki mun autossa ja se on menossa kytkinremppaan parin viikon päästä, koska vaihteet ei tuon kytkimen takia toimi oikein auton ollessa vielä kylmä. Jos sun vaihteet toimii muuten ok, niin sitten se on kai väljää jossain, tai kytkinongelma alkaa vasta ilmoitella itestään.Last edited by Bomb5; 11-09-2012, 09:47.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
-
-
Tuli tänään testattua tuota kunnolla. Eli siis pahimmin kolahataa kun vaihtaa 1-2 isoilla kierroksilla. Kolahdus kuuluu siis melkein heti kun kytkimen iskee lattiaan ja kun sen päästää ylös. Ääni tulee selvästi kuskin puolelta edestä ja jalkatilasta. Mitä isommille vaihteille vaihtaa niin sitä miedompi ääni, ei tuota taida esiintyäkään 3-4-5 vaihteilla kun jälkeenpäin miettii. :think Lämpimänä sama juttu, tosiaankin se poljin narisee myös pahasti. Mistä mahtaa olla kyse?ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Originally posted by Fastpiksu View PostKatteleppa kardaanin rättinivelen, tukilaakerin ja ristikoiden kunto läpi..ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
eihän ole väljää vetareiden sisemmissä murroksissa? Mulla on, jo kolisee ku mikä...
Samoten paikaltaan lähtiessä kuuluu sellain "jousen kiristys" -ääni, mutta ne on narinanivelet...BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by sonikk View PostOnko näissä kaksoismassa vauhtipyörä? Sehän se usein kolisee?ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Koliseeko 2-3 kertaa, jos sammutat auton painamatta kytkintä? Mulla tekee niin ja muutenkin ajossa huomaa, että vauhtipyörä ei ole enää ihan uudessa hapessa. Mulla menee uus vauhtipyörä ja kytkin viikon päästä autoon. Ainakin englannista saa LUKin vauhtipyöriä ja kytkimiä järkevään hintaan, jos se on ongelmana.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostKoliseeko 2-3 kertaa, jos sammutat auton painamatta kytkintä? Mulla tekee niin ja muutenkin ajossa huomaa, että vauhtipyörä ei ole enää ihan uudessa hapessa. Mulla menee uus vauhtipyörä ja kytkin viikon päästä autoon. Ainakin englannista saa LUKin vauhtipyöriä ja kytkimiä järkevään hintaan, jos se on ongelmana.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Syyllinen selvisi. Kuskinpuoleinen moottorin tukikumi loppu, prkl kerkesin jo pari viikkoa manaamaan että kytkinremppa edessä.
Ties mitä legendaa ukkeli heitti, kun sanoi hinnaksi 110€/kpl. Kuulemma jotain neste tai kaasutäytteisiä nuo gummit näissä. Jännä kun esimerkiksi schmiedmannilla n. 50€ e46 330d (m57) tukikumi. Heitin sitten samaan syssyyn jarrurempan taakse (palat, letkut) ja moottorin öljynvaihdon.
Mitäs veikkaatte kumpi on syyllinen, kumi vai jarrupalat (jos kumpikaan), kun isommissa vauhdeissa jarruttaa niin koko kori hieman tärisyttää? :thinkex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Itellä maksoi AD:ltä toi tukikumi muistaakseni 130e, ja kunnon alennuksilla...
Kalliita mokomat. Itellä oli vaan vanhasta kantametalli revenny, hitsaamalla sais ehjän... Ei välttämättä enää toimis niinkuin pitäis, sen täytehomman takia, mutta rankka kumi johonkin peltoautoon.
Eikö sulla sitte kovemmissa kiihdytyksissä karannu vaihdekeppi repsikan "polveen"? Mulla teki nimittäin sitä, ja tietysti konekin hyppäs aika paljon ylöspäin, kun kokeiltiin kerran pelti auki, onko se tukikumi paskana...BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Comment