Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihdoin bensapumpun ja asentoanturit.. Ei kulje vieläkään.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10045
    • KVLA

    #31
    Eihän vaan bensapumpun virtajohto ole mennyt poikki sieltä tankin sisäpuolelta liittimen juuresta pumppua vaidettaessa? ("Tyyppivika" E39:ssä) Välillä saa kosketusta/välillä ei.

    Alkokoiko temppuilut vasta besapumpun vaihdon jälkeen ja mikä oli syynä alunperin noiden osien vaihtelemiselle?Tekikö jo silloin samaa,vai...

    Comment

    • asdf1
      Bimmer Rookie
      • Apr 2009
      • 162
      • interweb

      #32
      Originally posted by Spetke View Post
      Väännäppäs nyt vielä rautalangasta, että missä olet autoasi käyttänyt?
      Voinhan minäkin vilkaista autoasi jos tarvetta on.
      Soinisella, Autoservicessä, Päivärinnalla ja Hämeen dieselissä... Ainakin.

      Originally posted by Purni View Post
      Joop, mystinen vika. Vikakoodit auttaisi paljon.
      Mites lambda sensorit? Onko koskaan vaihdettu?
      Nyt pistit pahan. Täytyy kattoo kuiteista. Vikakoodeihin pääsen käsiksi aikasintaan ens viikon alusta.

      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Eihän vaan bensapumpun virtajohto ole mennyt poikki sieltä tankin sisäpuolelta liittimen juuresta pumppua vaidettaessa? ("Tyyppivika" E39:ssä) Välillä saa kosketusta/välillä ei.

      Alkokoiko temppuilut vasta besapumpun vaihdon jälkeen ja mikä oli syynä alunperin noiden osien vaihtelemiselle?Tekikö jo silloin samaa,vai...
      Ensimmäisen kerran vika tuli keväällä. Motarilla 120 vauhdista auto alkoi hyytymään ihan totaalisesti ja vajaa puolen kilsan rullaamisen jälkeen heräs takasin henkiin. Sen jälkeen mentiin vajaa kuukaus normaalisti ennenku alko vittuilemaan ihan kunnolla.
      -05 e61 530d msport

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10045
        • KVLA

        #33
        Originally posted by asdf1 View Post
        Ensimmäisen kerran vika tuli keväällä. Motarilla 120 vauhdista auto alkoi hyytymään ihan totaalisesti ja vajaa puolen kilsan rullaamisen jälkeen heräs takasin henkiin. Sen jälkeen mentiin vajaa kuukaus normaalisti ennenku alko vittuilemaan ihan kunnolla.
        Minulla alkoi samoilla oireilla ex. E39 540:n sammuilemaan,kunne puutui kokonaan.Vika tosiaan löytyi tankin sisältä niistä piuhoista.Ei ole iso homma varmistaa.Ottaa sen kannen irti tankista ja johdot irti pumpulta.Sitten vaan vastumittari pistokkeeseen ja johdon päähän.Hieman liikuttelee johtoa ja vastusmittari näyttää sitten kyllä lukemia/piippaa jos niissä on vikaa.

        Comment

        • asdf1
          Bimmer Rookie
          • Apr 2009
          • 162
          • interweb

          #34
          Sain vietyä auton tuonne merkkihuoltoon niin soittivat että vika olis sit kuitenkin kampiakselin asentotunnistimessa. Erikoista että muiden huoltofirmojen mielestä vika ei ollut siinä.. Saas nähdä miten käy. :think
          -05 e61 530d msport

          Comment

          • asdf1
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 162
            • interweb

            #35
            No kyllähän se käy ja kukkuu hyvin nyt.

            Tossa kotimatkalla huomasin että kun kaasun runttaa pohjaan vauhdista niin auto lähtee vetään paljon rauhallisemmin. Aiemmin kun anto kaasua kunnolla niin kierrokset oli 6 tonnissa ja ykkönen silmässä. Kampuran anturi oli kuitenkin ainoo osa mikä vaihdettiin :think
            -05 e61 530d msport

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #36
              Originally posted by asdf1 View Post
              No kyllähän se käy ja kukkuu hyvin nyt.

              Tossa kotimatkalla huomasin että kun kaasun runttaa pohjaan vauhdista niin auto lähtee vetään paljon rauhallisemmin. Aiemmin kun anto kaasua kunnolla niin kierrokset oli 6 tonnissa ja ykkönen silmässä. Kampuran anturi oli kuitenkin ainoo osa mikä vaihdettiin :think
              On muuten varmaan Suomen ensimmäinen M52TU moottori mistä on kampiakselin asentotunnistin vioittunut...mikäli vika oikeasti oli siinä?
              Varsinkaan kun ei antanut siitä vikakoodiakaan...ja oireetkaan eivät sopineet lainkaan kampiakselintunnistimeen???

              Comment

              • asdf1
                Bimmer Rookie
                • Apr 2009
                • 162
                • interweb

                #37
                Originally posted by Hemi View Post
                On muuten varmaan Suomen ensimmäinen M52TU moottori mistä on kampiakselin asentotunnistin vioittunut...mikäli vika oikeasti oli siinä?
                Varsinkaan kun ei antanut siitä vikakoodiakaan...ja oireetkaan eivät sopineet lainkaan kampiakselintunnistimeen???
                Sanoivat kun vika tuli päälle niin anturi ei antanut pyörintänopeutta ollenkaan. Kai siitäkin vikakoodi on tullut sitten..? Erikoista kyllä et kahdella edellisellä kerralla kampuran anturi ei oo antanu vikakoodia.

                Auto kuitenkin toimii nyt ja ajelin vielä vajaa 100km testiksi.
                -05 e61 530d msport

                Comment

                • Foksu
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2012
                  • 74
                  • Valkeakoski

                  #38
                  Originally posted by Hemi View Post
                  On muuten varmaan Suomen ensimmäinen M52TU moottori mistä on kampiakselin asentotunnistin vioittunut...mikäli vika oikeasti oli siinä?
                  Varsinkaan kun ei antanut siitä vikakoodiakaan...ja oireetkaan eivät sopineet lainkaan kampiakselintunnistimeen???
                  Napataas tästä kiinni. Olisikohan mulla sitten se toinen mahdollinen M52TU... (kampuran asentoanturi harkinnassa.)

                  Kun kiireiltäni olen nyt saanut huollot tehtyä, ja kävin koeajolla 40km samalla kaupoilla käyden, jotta akku latautuisi (lähti hyvin käyntiin). Reissulla huomasin että, eivät alun ongelmat olleetkaan kadonneet (oireet mistä kaikki alkoi).

                  Nyt viikko viime ajosta. Kun sain ELMini vihdoin ja jopa toimimaankin, niin löytyy vikakoodit P0170 ja P0173, joita ei ole nollattu noiden huoltojeni jälkeen.
                  Ja hitsinpimpula eipäs lähtenytkään enää käyntiin. Siis alkutekijöissä ollaan.

                  Hyviä arvauksia otetaan vastaan... (varma? tietokin olisi paikallaan.)
                  F11 N52B30

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #39
                    Miksi kampuran anturi eikä bensapumppu?
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Foksu
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2012
                      • 74
                      • Valkeakoski

                      #40
                      Originally posted by Cell View Post
                      Miksi kampuran anturi eikä bensapumppu?
                      Kiitos vahvistuksesta!

                      Tuon kirjoitukseni jälkeen hiukan taas kahlasin tätä palstaa, ja sieltä löytyi taas muutamia lukemattomia (eihän näitä täällä paljon olekaan) kirjoituksia, jotka sai myös aatokseni kääntymään tuon bensapumpun oireiluun.

                      Kerranhan mulla jo olikin takapenkki irti ja luukku auki. Siinä vaiheessa tarkistin täältä lukemieni vihjeiden perusteella liittimet, ja että herääkö pumppu. Ja sehän tuntui pelittävän, joten laitoin kamat takaisin kiinni. Samalla olin touhuillut konehuoneen puolella, ja luulin käymättömyyden syyn korjaantuneen siltä puolella.
                      Liekö sitten pumpun ympäristössä koputtelu antanut 'kontaktia' hetkelliseen toimivuuteen. Nyt uudestaan pumpun kimppuun.

                      Hohhoijaa. Pieni hankaluus taas edessä, kun tuli just tankattua piripintaan...
                      Mitenkähän tuon tyhjennyksen nyt saisi helpoiten sotkematta tehtyä?
                      Last edited by Foksu; 01-12-2012, 13:35.
                      F11 N52B30

                      Comment

                      • Foksu
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2012
                        • 74
                        • Valkeakoski

                        #41
                        E39 tankin tyhjennys

                        Jospa ens viikolla kerkiäisi taas 'projektin' ääreen.

                        Kun tankki on ihan piripinnassa täyttöputkea myöten ja pumppu rikki, eikä lappoletku mene kovinkaan pitkälle sinne syöttötorveen, niin millä konstilla tuon polttoaineen määrän saisi niin alas, että uskaltaa avata tankin päällä olevan huoltoluuku, jotta sen pumpun voi vaihtaa?
                        F11 N52B30

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          #42
                          Avaa vaan se huoltoluukku ja ime sitä kautta sitten ylimääräinen polttoaine pois niin ei tarvi ihan kauheasti läträtä.

                          Suosittelisin kuitenkin kayttämään jollain joka tajuaa vikakoodeista jotain.
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10045
                            • KVLA

                            #43
                            Originally posted by Foksu View Post
                            Kun tankki on ihan piripinnassa täyttöputkea myöten ja pumppu rikki, eikä lappoletku mene kovinkaan pitkälle sinne syöttötorveen, niin millä konstilla tuon polttoaineen määrän saisi niin alas, että uskaltaa avata tankin päällä olevan huoltoluuku, jotta sen pumpun voi vaihtaa?
                            Huoltoluukun toki uskaltaa avata.Mutta sitä tankin päällä olevaa kierrettävää luukkua ei kannata löysätä.Jos auto on oikeasti tankattu korkkia myöten ja sillä ei ole ajettu,niin satavarmasti tulee bensaa lattialle.Se täyttöputkellinen ainakin.Omakohtaista kokemusta vastaavasta tilanteesta jo on.Joten sisätiloissa ei ainakaan kannata ilman "alusastiaa" tuota tankin luukkua täydellä tankilla avata.

                            Jollain pienellä vaikka porakoneeseen liitettävällä pumpulla voisi tankin luukkua avaamatta onnistua imaista "isoimmat" pois tankin päältä sen bensaletkun pätkän kautta.Bensa tulisi siis tankin pumpun läpi.Hidastahan tuo on,mutta ei sieltä montaa litraa tarvi imaista,kun tankin oman luukun voisi sitten turvallisesti avata.Ja sitten lappoletkulla bensaa pois tarpeen mukaan.
                            Last edited by Heguli 31; 04-12-2012, 10:18.

                            Comment

                            • Foksu
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2012
                              • 74
                              • Valkeakoski

                              #44
                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Huoltoluukun toki uskaltaa avata.Mutta sitä tankin päällä olevaa kierrettävää luukkua ei kannata löysätä...
                              No tässä oli hyvä ohje aloitukseen.
                              Hankin sitten pienen käsipumpun jolla aattelin tuon homman aloittaa. Hiukan aikaa meni miettimisessä, että miten, kunnes konehuoneen puolella huomasin polttoaineputket. Pienen tarkastelun jälkeen niiden liitokset olikin yksinkertainen irroittaa, johon tuon pumpun letku meni kuin mitoittuna. Sitten vain pumppausta siihen 1.6L säiliöön ja kanisterin kautta toiseen tankkiin.

                              Kun sain pumpun irti, niin testasin vielä sen pumpun, ja nyt se lähti taas toimimaan?

                              Uuden hankkimiseksi menee, mutta mikä noissa pumpuissa se varsinainen ongelma oikein on?
                              (Kait jossain on ollut mainintaakin, mutta mistä tuo kannattanee hankkia?)
                              Last edited by Foksu; 10-12-2012, 22:02.
                              F11 N52B30

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10045
                                • KVLA

                                #45
                                Originally posted by Foksu View Post
                                Uuden hankkimiseksi menee, mutta mikä noissa pumpuissa se varsinainen ongelma oikein on?
                                (Kait jossain on ollut mainintaakin, mutta mistä tuo kannattanee hankkia?)
                                Pumppu vaan yksinkertaisesti "lopahtaa".Alkaa ensin pätkiä ja jossain vaiheessa loppuu pyöriminen sitten kokonaan.Esim. tankissa oleva pumppu ei pyöri,kun on vastapainetta.Mutta kun pumpun irroittaa,niin se taas pyörii kunnolla.Etenkin kun sitä on irroitettaessa vähän "kolhittu".
                                Osta sinne alkuperäistä vastaava (Pierburg muistaakseni) joko Suomesta tarvikeliikkeistä (tilaamalla) tai vaikka Ebay:sta.Merkkiliikkeessä tuo maksaa kiiltäviä kiviä,eikä erona ole kuin BMW-logo lisättynä siihen Pierburgin pumpun numeron perään.
                                Itselläni ainakin noista muista tarvike pumpuista on huonoja kokemuksia E39:n kohdalla.

                                PS. Kannattaa sitten samalla kun tuo tankin "korkki" on auki mittailla yleismittarilla siitä kannelta pumpulle menevät johdot huolella.Heiluttaen johtoja eri asentoon.Ne voi olla osittain jo menossa poikki siitä kannen alta liitoksen juuresta.Kuori näyttää ehjälle,mutta johto voi sisälllä olla jo huonossa kunnossa.Tsekkaa tuolta vvimeisestä postauksestani kuvaa:
                                Last edited by Heguli 31; 11-12-2012, 10:30.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎