Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihdoin bensapumpun ja asentoanturit.. Ei kulje vieläkään.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asdf1
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 162
    • interweb

    Vaihdoin bensapumpun ja asentoanturit.. Ei kulje vieläkään.

    Auto on 520iA M52TU -99.

    Kerrottakoon ensiksi että vaihdoin eilen molemmat nokka-akselin asentotunnistimet. Käynnistin ja kaasuttelin ja tuntu toimivan hyvin. En kuitenkaan käyny koeajolla.

    Tänään kävin melkoisesti ääntävän bensapumpun kimppuun. Homma oli nopeasti ohi ja lähdin koeajolle. Auto ei vaan meinaa kulkee mihinkään. Tyhjäkäynti on oikein hyvä ja tasainen. Liikkeelle lähdettäessä kun painaa kunnolla kaasua niin oikeen mitään ei tapahdu. Auto menee varmaan paria kymppiä ja ei oikeen ota kierroksia mutta ei se oikeestaan meinaa tukehtuakkaan vaikka kaasua painaa pohjaan asti. Auton ollessa paikallaan kone ottaa kierroksia paremmin ja pientä kyykkäystä tapahtuu jossain 4000rpm jälkeen.

    Oisko antaa vinkkejä huomiseen vianetsintään? Voiko esimerkiksi huono letkuliitäntä aiheuttaa tuommosta?

    Pumppu on uusi schmiedmannin varaosa ja tankissa on tavaraa noin 15L.

    Kiitos jo etukäteen
    Last edited by asdf1; 12-09-2012, 18:54.
    -05 e61 530d msport
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Miksi vaihdoit molemmat nokka-akselin asentotunnistimet? Vikakoodeja? Oliko uudet anturit kenties tarvikkeet?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Ironic32
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 148
      • Finland

      #3
      Tekeekö tuota vain kun tankin määrä laskee tuonne 15l tienoille? Jos näin, niin se "left sucking jet pump" lienee vaihtokunnossa. Itsellä teki sitä, että kun tankki laski mittarin mukaan ~15l hujakoille, niin alkoi hyytymään ja nykimään ja kun tankkas lisää soosia, niin pelas kuin unelma.
      E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
      -------------------------------------
      Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

      Comment

      • asdf1
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 162
        • interweb

        #4
        Originally posted by HTK12 View Post
        Miksi vaihdoit molemmat nokka-akselin asentotunnistimet? Vikakoodeja? Oliko uudet anturit kenties tarvikkeet?
        Imupuolen anturi antoi vikakoodia, niin vaihdoin molemmat kun tarvikkeena maksoivat sen vajaa 40euroo/kappale. Nekin ostettu schmiedmannilta.

        Originally posted by Ironic32 View Post
        Tekeekö tuota vain kun tankin määrä laskee tuonne 15l tienoille? Jos näin, niin se "left sucking jet pump" lienee vaihtokunnossa. Itsellä teki sitä, että kun tankki laski mittarin mukaan ~15l hujakoille, niin alkoi hyytymään ja nykimään ja kun tankkas lisää soosia, niin pelas kuin unelma.
        Tankissa oli tavaraa 15L kun aloin vaihtaan pumppua. En ole ehtinyt vielä lisäämään bensaa. Vanhalla pumpulla auto kuitenkin toimi paremmin. Pumppu vaan piti sen verran kovaa sirinää, että päätin vaihtaa sen ennenku laukee kokonaan. Ajattelin jos tarkastaisi kytkennät ensiksi ja laittais sitten parikymmentä litraa bensaa tankkiin.
        Last edited by asdf1; 11-09-2012, 22:05.
        -05 e61 530d msport

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by asdf1 View Post
          Imupuolen anturi antoi vikakoodia, niin vaihdoin molemmat kun tarvikkeena maksoivat sen vajaa 40euroo/kappale. Nekin ostettu schmiedmannilta.


          Tankissa oli tavaraa 15L kun aloin vaihtaan pumppua. En ole ehtinyt vielä lisäämään bensaa. Vanhalla pumpulla auto kuitenkin toimi paremmin. Pumppu vaan piti sen verran kovaa sirinää, että päätin vaihtaa sen ennenku laukee kokonaan. Ajattelin jos tarkastaisi kytkennät ensiksi ja laittais sitten parikymmentä litraa bensaa tankkiin.
          Kannattaa tuota tankkaamista kokeilla ensin, mutta ellei sillä ratkea niin sitten voi johtua noista tarvikeantureista.. Et olisi ensimmäinen, jolle aiheuttavat ongelmia.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            #6
            Originally posted by HTK12 View Post
            Kannattaa tuota tankkaamista kokeilla ensin, mutta ellei sillä ratkea niin sitten voi johtua noista tarvikeantureista.. Et olisi ensimmäinen, jolle aiheuttavat ongelmia.
            Ei ihan mahdoton vaihtoehto että nyt korjattiin ehjästä autosta viallinen..
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by _nixu_ View Post
              Ei ihan mahdoton vaihtoehto että nyt korjattiin ehjästä autosta viallinen..
              Ei olisi ensimmäinen ja näillä tiedoilla vaikuttaisi, että voisi hyvinkin olla niin käynyt. Kuitenkin auto toimi paremmin ennen korjausta..
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • LordHamwich
                BTCF Member
                • Feb 2011
                • 436
                • Kuopio-Kuhmo

                #8
                Vaikka eri koneesta puhutaankin, niin tuossa keväällä juuri itsellä oli samanlainen tilanne kun vaihdoin suurimman osan aikaa toimineen nokka-akselin asentotunnistimen uuteen tarvikeosaan, tyhjäkäynnillä toimi moitteetta mutta ajossa ei ollut vetoja juuri ollenkaan.
                1997 E39 523i Cosmosschwartz
                sigpic

                Gone with the wind:
                1994 VW Passat 2.0
                1995 E36 323i

                Comment

                • asdf1
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 162
                  • interweb

                  #9
                  Täytyy testata niillä vanhoilla antureilla jos toi vika ei muuten lähde. Jotenkin voisi olettaa että niinkin yksinkertainen osa kun joku asentotunnistin olisi laadukas myös varaosana.

                  Raportoin huomenna miten kävi
                  -05 e61 530d msport

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10045
                    • KVLA

                    #10
                    Originally posted by asdf1 View Post
                    Pumppu on uusi schmiedmannin varaosa ja tankissa on tavaraa noin 15L.
                    Jos sinne tuli jokin muun merkkinen bensapumppu,kuin orkkista vastaava (Pierburg kenties),niin voi myös aiheuttaa ongelmia.Myös pieni bensamäärä.Noita tarvikeantureita kuitenkin enemmin epäilen vian aiheuttajaksi.

                    Comment

                    • Purni
                      BTCF Member
                      • May 2007
                      • 915
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Jos sinne tuli jokin muun merkkinen bensapumppu,kuin orkkista vastaava (Pierburg kenties),niin voi myös aiheuttaa ongelmia.Myös pieni bensamäärä.Noita tarvikeantureita kuitenkin enemmin epäilen vian aiheuttajaksi.
                      Pierburg on orkkis pumppu.
                      Kesämiina: E39 M5 S/C
                      Talvimiina: E70 X5 530sd

                      Comment

                      • asdf1
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2009
                        • 162
                        • interweb

                        #12
                        Nonii..

                        Vaihdoin pakopuolen anturin ensimmäisenä ja sehän auttoi...MUTTA.. Parinkymmen minuutin ajon jälkeen auto alkoi hyytymään pahasti joka oli siis alkuperäinen vika miksi hommaan lähdin. Imupuolen anturia en vaihtanu takasin, koska auto kuitenkin sen hetken toimi normaalisti.

                        Tämän postasin joskus maaliskuussa.
                        Viikko sitten motarilla 100km/h vauhdista auto alko hyytymään. Ei menny edes kaasu pohjassa mihinkään. Tätä kesti noin kilometrin ja auto alko toimimaan normaalisti.

                        Nyt teki sit uudestaan saman kaupungissa. Auto alko hyytymään ja ajoin sit tien sivuun -> tyhjäkäynti huonoa ja kone meinaa sammua. Ei ota kierroksia kun max 3k ja niillä kohdilla alkaa "röpöttään pompottaan".

                        1. Eka uudelleenkäynnistys ja vika poissa hetken poissa. Ottaa kierroksia vaikka tappiin asti. Uudestaan liikkeelle ja vika palaa.
                        2. Toinen startti. Lähtee vähän huonommin käyntiin. Tyhjäkäynti tosi huono / auto sammuu.

                        ... Seuraavat pari starttia samaan malliin.

                        3. Auto käyntiin.. Tuntuu toimivan. Kilsan verran ajoa ja vika palaa. Auto jää tienposkeen pariks tunniks.
                        4. Takas autolle ja toimii kun junan vessa. Ei mitään vikaa ja pystyn ajamaan huollon pihaan (päälle 10km)
                        Vikakoodit tuolloin oli:

                        Vikamuistin luku (autocom)

                        -65 Nokka-akselin asentotunnistin
                        -18 EWS (ajonestolaite) - viallinen signaali
                        -238 Sytytyshäiriö syl. 1
                        -242 5
                        -240 3
                        -243 6
                        -239 2
                        - -- 4
                        -83 Kampiakselin asento- ja pyörintänopeustunnistin
                        -244 Kampiakselin asema-anturi, segmentti virhe
                        Pitäiskö tähän koittaa vielä originaalia anturia pakopuolelle? Alkaa ideat loppuun kun auto on ollu paskana pääsiäisestä lähtien ja ykskään autohuolto ei tota halunnu korjata.


                        [edit] muutin treadin nimeä paremmaksi.
                        Last edited by asdf1; 12-09-2012, 18:56.
                        -05 e61 530d msport

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by asdf1 View Post
                          Nonii..

                          Vaihdoin pakopuolen anturin ensimmäisenä ja sehän auttoi...MUTTA.. Parinkymmen minuutin ajon jälkeen auto alkoi hyytymään pahasti joka oli siis alkuperäinen vika miksi hommaan lähdin. Imupuolen anturia en vaihtanu takasin, koska auto kuitenkin sen hetken toimi normaalisti.

                          Tämän postasin joskus maaliskuussa.
                          Vikakoodit tuolloin oli:

                          Pitäiskö tähän koittaa vielä originaalia anturia pakopuolelle? Alkaa ideat loppuun kun auto on ollu paskana pääsiäisestä lähtien ja ykskään autohuolto ei tota halunnu korjata.


                          [edit] muutin treadin nimeä paremmaksi.
                          No nyt kyllä sanoisin, että pitäisi olla vikakoodien lukulaitteet niin tietäisi oliko nuo vanhoja koodeja vaiko nykyisiä. Kun se sillä vanhalla anturilla toimi niin sanoisin, että tarvike ei vaan toimi. Käsittääkseni monet näistä antureista alkavat juuri kuolemaan tuolleen, että kylmänä toimivat, mutta lämpinämä sitten eivät.

                          Ihme korjaamoja, jos eivät suostu korjaamaan.. Kerta ongelmia on ollut jo noin pitkään miksi et ole vaan hankkinut vikakoodien lukulaitteita? INPA kaapelin saa 20-50€ riippuen omasta viitseliäisyydestä. Nää autot on liian kalliita korjattaviksi vain vaihtamalla osaa kunnes toimii.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • asdf1
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2009
                            • 162
                            • interweb

                            #14
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            No nyt kyllä sanoisin, että pitäisi olla vikakoodien lukulaitteet niin tietäisi oliko nuo vanhoja koodeja vaiko nykyisiä. Kun se sillä vanhalla anturilla toimi niin sanoisin, että tarvike ei vaan toimi. Käsittääkseni monet näistä antureista alkavat juuri kuolemaan tuolleen, että kylmänä toimivat, mutta lämpinämä sitten eivät.
                            Ajattelin jos hakisi autokeskukselta originaalin osan tuonne pakopuolelle. Tuo imupuolen anturi nyt tuntuu toimivan vaikka tarvike onkin.

                            Vikakoodien lukulaitteet on pitäny hommata mutta ei oo vaan saanut aikaiseksi viimeksi ne on nollattu kesäkuun tienoilla ja luettu muistaakseni elokuussa. Ne oli samat lukuunottamatta tuota kampiakselin tunnistinta ja ajonestoa.

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Ihme korjaamoja, jos eivät suostu korjaamaan.. Kerta ongelmia on ollut jo noin pitkään miksi et ole vaan hankkinut vikakoodien lukulaitteita? INPA kaapelin saa 20-50€ riippuen omasta viitseliäisyydestä. Nää autot on liian kalliita korjattaviksi vain vaihtamalla osaa kunnes toimii.
                            Sanoppa muuta! Erään korjaamon pihassa auto oli yli kolme kuukautta ja vastaus oli "ei löydy vikaa". Toisen korjaamon pihassa auto oli muutaman viikon ja vastaus oli sama.

                            [edit] lisättäköön vielä että äskön kun tuo auto hyytyi tuohon tienposkeen niin parinkymmenen minuutin seisomisen jälkeen pystyin ajamaan sen pari kilsaa takaisin hallille.
                            Last edited by asdf1; 12-09-2012, 19:50.
                            -05 e61 530d msport

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by asdf1 View Post
                              Ajattelin jos hakisi autokeskukselta originaalin osan tuonne pakopuolelle. Tuo imupuolen anturi nyt tuntuu toimivan vaikka tarvike onkin.
                              Toki niiden tarvikkeidenkin kanssa voi kikkailla.. Mikäli vaihdat sen alkuperäisin ja sillä korjaantuu ongelma niin vaihtaisin kyllä alkuperäiseksi sen toisenkin.. Huonosti toimivana voi käsittääkseni vaikuttaa tehoihin. Itse en noita tarvikkeita hanki, paitsi jos alkuperäinen on BOSCH niin sitten tietenkin BOSCH:in anturi ilman BMW:n logoakin toimii..

                              Originally posted by asdf1 View Post
                              Vikakoodien lukulaitteet on pitäny hommata mutta ei oo vaan saanut aikaiseksi viimeksi ne on nollattu kesäkuun tienoilla ja luettu muistaakseni elokuussa. Ne oli samat lukuunottamatta tuota kampiakselin tunnistinta ja ajonestoa.
                              Kiireiset löytävät nopeimmin foorumilta ja Ebay:sta sitten halvemmalla, jos ei ole hirveä kiire. Itse hankin INPA:n jo ennen kuin auton.

                              Originally posted by asdf1 View Post
                              Sanoppa muuta! Erään korjaamon pihassa auto oli yli kolme kuukautta ja vastaus oli "ei löydy vikaa". Toisen korjaamon pihassa auto oli muutaman viikon ja vastaus oli sama.
                              Kenties olisi aika etsiä korjaamo jota oikeasti kiinnostaa se asiakkaan auto ja löytyy osaamista korjata BMW. Ei nimittäin voi kestää kolmea kuukautta korjata mikään vika, ellei sitten ole sellainen auto, että osia saa kuukausia odotella.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎