Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 diesel (M57) ja naftan hajua kabiinissa (webasto?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    #16
    Originally posted by ex-VAG
    Hiukan hankala hahmottaa tuosta kuvasta noiden letkujen asentoja, mutta saattaisi olla letku no 3.


    Pitää ottaa vielä konehuoneesta kuva ja näyttää se siitä. On joka tapauksessa ainoa läpinäkyvä letkupätkä joka näkyy suoraan vaikka edestä katsottuna. Itseasiassa vanha oli läpinäkyvä, tämä uusi on enemmänkin valkoinen.

    Hintaa sillä putkella oli 38€ ja risat...
    Samaa kuvaa olisin myös tarjonnut ja nimenomaan letkua 3. Siinä ei kyllä itselläni ollut vuotoa. Muistatko tarkemmin missä kohtaa se vuoto oli po. letkussa?

    ja Lekalle kiitokset linkistä.

    Comment

    • ex-VAG
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 408
      • Tampere

      #17
      En tiedä tarkaa vuotokohtaa. Yritin haeskella aikani tuota vuotoa, mutta ilman nosturia en löytänyt mitään. Päällisin puolin kaikki paikat olivat kuivia, mutta vas. etupyörän kohdilta tiputteli (joskus) dieseliä.

      Vein sitten auton pajalle ja käskin tehdä asialle jotain. Tässä vaiheessa olin vielä aivan varma, että vuoto ja haju liittyvät webaston PA-syöttöön. Ihmettelin kyllä kun selvisi mitä olivat vaihtaneet. Tuo putki on aivan päälimmäisenä, ja pitäisi vuodot siis näkyä.

      Comment

      • ex-VAG
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 408
        • Tampere

        #18
        Eli tuo valkoinen putki:

        Comment

        • DONNERWETTER
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1666
          • Turku, Finland

          #19
          Kerrankin putki, joka on näkyvillä, täytyy kattoa tosta ukonkin kärrystä ko. putki
          Porsche 911/996 GT3 Mk II
          Porsche 911/997 Turbo MK I
          BMW M Coupe DS Motorsport
          BMW F20 120iM -16
          ____________________________
          Ex. BMW E36 325iM Coupe -94
          Ex. BMW E30 318i -88

          "Er ist kein wollte gern, er ist gern"

          Comment

          • TINTTI
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 404
            • ...kuvan kaunis Koivuhaka

            #20
            Oiskos kellään hajua missä se tommonen vastaava putken pätkä köllöttää tossa mun autossa? Siis 320D, E46, vm. 98...

            T:TINTTI
            420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
            ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
            ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
            ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
            ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
            ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

            Comment

            • Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

              #21
              Originally posted by TINTTI
              Oiskos kellään hajua missä se tommonen vastaava putken pätkä köllöttää tossa mun autossa? Siis 320D, E46, vm. 98...

              T:TINTTI
              Jaa, hyvä kysymys koska kyseessä on niin eri moottori. Ei taida olla common rail tuo320d?

              Comment

              • sand
                Bimmer Rookie
                • Aug 2004
                • 155
                • palokka

                #22
                Re: E39 diesel (M57) ja naftan hajua kabiinissa (webasto?)

                Originally posted by Keimo
                Guten Abend

                Pieni naftan lemu tunkeutuu kabiiiniin käynnistyksen jälkeen sekä kun pysähtyy valoissa. Laakkosellakin asiaa tutkittiin huohotinputken lämmityksen asennuksen yhteydessä ....
                <OffTopic>
                Mistä jännite huohotinputken lämmityselementille on ryövätty?
                </OffTopic>

                Comment

                • Keimo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2032
                  • Kekkoslovakia

                  #23
                  Re: E39 diesel (M57) ja naftan hajua kabiinissa (webasto?)

                  Originally posted by sand
                  Originally posted by Keimo
                  Guten Abend

                  Pieni naftan lemu tunkeutuu kabiiiniin käynnistyksen jälkeen sekä kun pysähtyy valoissa. Laakkosellakin asiaa tutkittiin huohotinputken lämmityksen asennuksen yhteydessä ....
                  <OffTopic>
                  Mistä jännite huohotinputken lämmityselementille on ryövätty?
                  </OffTopic>
                  Ei mitään tietoa

                  Comment

                  • sand
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 155
                    • palokka

                    #24
                    Re: E39 diesel (M57) ja naftan hajua kabiinissa (webasto?)

                    Originally posted by Keimo
                    Originally posted by sand
                    Originally posted by Keimo
                    Guten Abend

                    Pieni naftan lemu tunkeutuu kabiiiniin käynnistyksen jälkeen sekä kun pysähtyy valoissa. Laakkosellakin asiaa tutkittiin huohotinputken lämmityksen asennuksen yhteydessä ....
                    <OffTopic>
                    Mistä jännite huohotinputken lämmityselementille on ryövätty?
                    </OffTopic>
                    Ei mitään tietoa
                    Pelti vaan auki ja seuraa minne piuha päätyy.

                    Comment

                    • Keimo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2032
                      • Kekkoslovakia

                      #25
                      Re: E39 diesel (M57) ja naftan hajua kabiinissa (webasto?)

                      Originally posted by sand
                      Originally posted by Keimo
                      Originally posted by sand
                      Originally posted by Keimo
                      Guten Abend

                      Pieni naftan lemu tunkeutuu kabiiiniin käynnistyksen jälkeen sekä kun pysähtyy valoissa. Laakkosellakin asiaa tutkittiin huohotinputken lämmityksen asennuksen yhteydessä ....
                      <OffTopic>
                      Mistä jännite huohotinputken lämmityselementille on ryövätty?
                      </OffTopic>
                      Ei mitään tietoa
                      Pelti vaan auki ja seuraa minne piuha päätyy.
                      jatketaan sitten, että ei mitään tietoa missä se huohotinputki on. En jaksanut TISsiä selailla.

                      Comment

                      • TINTTI
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 404
                        • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                        #26
                        Tänään iltasella kun purettiin pajalla moottorin katteet pois oli näky lievästi sanoen kostea... dieselin paluuletkut olivat tulleet tiensä päähän, 250Tkm kun olivat mukana matkassa jo olleet! Huomenna on sitten paluuletkujen vaihto ja konepesu edessä...

                        ...on se muuten hyvä ettei oo pensa peli, muuten ois lunastuksessa koko peli!

                        T:TINTTI
                        420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                        ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                        ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                        ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                        ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                        ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                        Comment

                        • ex-VAG
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 408
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by TINTTI
                          Tänään iltasella kun purettiin pajalla moottorin katteet pois oli näky lievästi sanoen kostea... dieselin paluuletkut olivat tulleet tiensä päähän, 250Tkm kun olivat mukana matkassa jo olleet! Huomenna on sitten paluuletkujen vaihto ja konepesu edessä...

                          ...on se muuten hyvä ettei oo pensa peli, muuten ois lunastuksessa koko peli!

                          T:TINTTI
                          Niin no mulla on vasta about 100tkm mittarissa (pitäisi siis olla) ja letku oli jo valmis, ehkä ikä tekee myös tehtävänsä.
                          Koska toi uusi letku on selvästi eri materiaalia, niin voi olla että virhe on jo huomattu muuallakin.

                          Comment

                          • sirius18
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2002
                            • 137

                            #28
                            Täällä ilmoittautuu yksi sisältä naftankatkuisen 320d:n omistaja, vuoden 2003 syksyllä alkoi auton sisällä haista dieselin pakokaasu, mutta vain pirssin paikallaan seisoessa, vähäinenkin ajaminen auttoi hajun häviämiseen kajuutasta (vissiin pakokaasu hävisi moottoritilasta ilmanpyörteiden syytäessä katkun muualle). Webastoa käyttäessä ei haju sisälle tullut, ei edes silloin kuin auto seisoi. Noh, autoni ollessa isäukolla lainassa parin viikon ulkomaankomennukseni aikana, hän oli sitä käyttänyt paikallisella bmw-diilerillä ja kuulemma "jokin letku sinne vaihdettiin". Tällöin haju hävisi kunnes tänä syksynä ilmiö toistui uudelleen. En ole vielä soittanut/reklamoinut asiasta huoltoon mutta jos koneen koteloinnin purkamalla vuotavan letkun voisi vaihtaa suht koht vaivatta niin itsekin sen voisi tehdä...

                            Auto on vm. -99 ja mittarissa abouttia 190 tkm.

                            Comment

                            • TINTTI
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 404
                              • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                              #29
                              No niin, synkälle päivälle synkkä päätös, kaikki paluuletkus imusarjan vierestä uusiksi ja 2 suutin vuotaa... :(

                              Onkos kellään vastaavia kokemuksia jne. Mistähän noita suuttimia vaihtoineen kannattais kysellä? Saiskos tohon miun E46, vm.98, 320D/136Hp, M47 koneeseen isompia suuttimia = enempi tehoa?!?

                              T:TINTTI
                              420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                              ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                              ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                              ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                              ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                              ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎