Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 OBC kieli ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vesku123
    Bimmer Rookie
    • Nov 2009
    • 84
    • Kotka

    e39 OBC kieli ongelma

    Osaako kukaan kertoa missä voisi olla vika, kun on alkanut bemmi vaihtamaan joka kerta kun virrat laittaa päälle kielen saksaksi. Samalla myöskin kellon aika ja päivämäärä ovat saaneet uudet arvot menneisyydestä. Auto valmistettu 9/98 ja on varustettu 4:3 navilla ja DSP:llä. Mikäköhän moduuli alkaa olemaan tiensä päässä? Muuten auto toimii normaalisti, eikä INPA:lla tule mitään vikakoodejakaan mistä ongelmaa voisi lähteä ratkomaan.

    Ideoita? :think:think
    MB
    ex. BMW X3 30d F25 -12
    ex. BMW 520dA F11 -12
    ex. BMW 120d E87 -05
    ex. BMW 520dA e61 -08
    ex. BMW 528iA Touring -99
    ex. BWM 320i coupe -93
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    #2
    Originally posted by Vesku123 View Post
    Osaako kukaan kertoa missä voisi olla vika, kun on alkanut bemmi vaihtamaan joka kerta kun virrat laittaa päälle kielen saksaksi. Samalla myöskin kellon aika ja päivämäärä ovat saaneet uudet arvot menneisyydestä. Auto valmistettu 9/98 ja on varustettu 4:3 navilla ja DSP:llä. Mikäköhän moduuli alkaa olemaan tiensä päässä? Muuten auto toimii normaalisti, eikä INPA:lla tule mitään vikakoodejakaan mistä ongelmaa voisi lähteä ratkomaan.

    Ideoita? :think:think
    Onkos akku minkalaisessa kunnossa?
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Vesku123
      Bimmer Rookie
      • Nov 2009
      • 84
      • Kotka

      #3
      Originally posted by janke View Post
      Onkos akku minkalaisessa kunnossa?
      Akku on alle vuoden vanha, ja tämä ominaisuus ollut jo pitemmän aikaan tosin toistunut huomattavasti harvemmin kuin nyt. Pitää kokeilla laittaa akku yöksi lataukseen ja katsoa onko edes hetkellistä apua. Pahoin pelkään että ei mutta kaikkea voi kokeilla.
      MB
      ex. BMW X3 30d F25 -12
      ex. BMW 520dA F11 -12
      ex. BMW 120d E87 -05
      ex. BMW 520dA e61 -08
      ex. BMW 528iA Touring -99
      ex. BWM 320i coupe -93

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by Vesku123 View Post
        Akku on alle vuoden vanha, ja tämä ominaisuus ollut jo pitemmän aikaan tosin toistunut huomattavasti harvemmin kuin nyt. Pitää kokeilla laittaa akku yöksi lataukseen ja katsoa onko edes hetkellistä apua. Pahoin pelkään että ei mutta kaikkea voi kokeilla.
        No mikset vaan mittaa akun jännitettä? Mittaat kun auto käy ja sitten seuraavana aamu lepojännitteen. Auttaa jo ongelman rajaamisessa huomattavasti.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          No mikset vaan mittaa akun jännitettä? Mittaat kun auto käy ja sitten seuraavana aamu lepojännitteen. Auttaa jo ongelman rajaamisessa huomattavasti.
          Ei taida auto lähteä käyntiin jos jännite menee niin alas, että kellokin nollautuu. Vika voisi olla mittaristossa, siis katkos tms.
          E39 528iA

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by TJJ View Post
            Ei taida auto lähteä käyntiin jos jännite menee niin alas, että kellokin nollautuu. Vika voisi olla mittaristossa, siis katkos tms.
            No alhainen jännite aiheuttaa ongelmia vaikka auto vielä käynnistyisikin. Tästä löytyy ihan henkilökohtaista kokemusta. Meni nimittäin vaihdelaatikko vikatilaan kun ei akku kunnolla pitänyt enää virtaa.. Näkyy netissäkin olevan matalan jännitteen aiheuttamista ongelmista mm. http://blog.bavauto.com/3796/bmw-sys...63-e64-others/
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              #7
              Oletkos tarkistanut akunkengät ettei kovin hapettuneet tai muuten vain on virta johdoissa yhdistys vikaa?
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Vesku123
                Bimmer Rookie
                • Nov 2009
                • 84
                • Kotka

                #8
                Originally posted by janke View Post
                Oletkos tarkistanut akunkengät ettei kovin hapettuneet tai muuten vain on virta johdoissa yhdistys vikaa?
                Kengät putsattu huolellisesti ja akun lepojännite pitkänkin seisonnan jälkeen hyvä. Ja huomasin että nopeakin kengän irroitus ja takaisin laitto aiheuttaa kellolle sen että aika unohtuu kokonaan. Nyt aika ei häviä kokonaan vaan keksii ajan joka on 1h-2vrk jäljessä nykyhetkeen. Onko kenelläkään tietoa missä modulissa kieli ja kellonaika on säilössä? GM?? Ensimmäiseksi mutuna tulisi mieleen että joku kondensaattori tms. alkaisi olemaan tiensä päässä, mutta missä?? Huomiona vielä että ajotietokoneen lukemat säilyvät, eli ainoat asiat mitkä unohtuvat ovat kello ja kieli.
                MB
                ex. BMW X3 30d F25 -12
                ex. BMW 520dA F11 -12
                ex. BMW 120d E87 -05
                ex. BMW 520dA e61 -08
                ex. BMW 528iA Touring -99
                ex. BWM 320i coupe -93

                Comment

                • Vesku123
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2009
                  • 84
                  • Kotka

                  #9
                  Osaako joku koodauksia enemmänkin harrastanut kertoa minne moduuliin teette muutoksia kun vaihdatte kielen autoon jossa se ei ole mahdollista navin näytöltä?? Ajattelin että sen moduulin liitoksien tutkiminen voisi olla seuraava toimenpide tämän pienen mutta ärsyttävän ongelman ratkomisessa.
                  MB
                  ex. BMW X3 30d F25 -12
                  ex. BMW 520dA F11 -12
                  ex. BMW 120d E87 -05
                  ex. BMW 520dA e61 -08
                  ex. BMW 528iA Touring -99
                  ex. BWM 320i coupe -93

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by Vesku123 View Post
                    Osaako joku koodauksia enemmänkin harrastanut kertoa minne moduuliin teette muutoksia kun vaihdatte kielen autoon jossa se ei ole mahdollista navin näytöltä?? Ajattelin että sen moduulin liitoksien tutkiminen voisi olla seuraava toimenpide tämän pienen mutta ärsyttävän ongelman ratkomisessa.
                    Mittaristoon.
                    E39 528iA

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎