Mulla on ollut nyt vajaan vuoden E39 525i vm. 2001. Muutaman kerran olen aiemmin huomannut, että heti käynnistyksen jälkeen käynti on hieman nuhaista eli niin kuin kone kävisi vajailla pytyillä tms.
Tässä yksi päivä lähdin aamusella töihin ja pääsin pihasta vain sata metriä kun yht'äkkiä autosta katosi veto kokonaan sekä akkuvalo syttyi ja samantein suto hyytyi tienposkeen aikä enää käynnistynyt. Huolto veikkasi kertomani perusteella viaksi kampiakselinasentotunnistinta, muttei kuitenkaan vaihtanut sitä koska vikakoodeja oli muitakin mm. puola. Sanoivat, että jos vika uusii niin tule sitten näyttämään.
Tänään vika sitten uusi ja ihan samallalailla kuin aiemminkin pääsin pihasta sen sata metriä, mutta koska nyt reagoin erilailla niin auto ei sammunut vaan sain sen ajettua hädintuskin takaisin pihalle. Nyt siitä hävisi veto, eikä se ottanut vetopäällä kierroksia juuri lainkaan. Kytkin pohjassa otti kierroksia kuitenkin normaalisti. Sain kuitenkin auton hivutettua takaisin pihaan. Ja se myös starttasi pihassa uudelleen, mutta sama vika oli edelleen päällä.
Mitäs arvon raati tähän ehdottaa? Ajatuksen on viedä auto huoltoon tai mieluummin vaihtaa itse se kampiakselin asentotunnistin. Työnä tämä ei ilmeisesti ole mahdottoman haastava.
Viittaisko tämä siihen kampiakselin asentotunnistimeen vaiko kenties nokka-akselin vastaavaan? Joku sanoi myös tulpanhattujen vaihdon auttaneen vastaavassa tilanteessa. Ja löysinpä vielä viittauksen vialliseen polttoainepumpun releeseen ja sulakkeeseen. Sulakkeet kuintekin ainakin ovat ehjät.
Tässä yksi päivä lähdin aamusella töihin ja pääsin pihasta vain sata metriä kun yht'äkkiä autosta katosi veto kokonaan sekä akkuvalo syttyi ja samantein suto hyytyi tienposkeen aikä enää käynnistynyt. Huolto veikkasi kertomani perusteella viaksi kampiakselinasentotunnistinta, muttei kuitenkaan vaihtanut sitä koska vikakoodeja oli muitakin mm. puola. Sanoivat, että jos vika uusii niin tule sitten näyttämään.
Tänään vika sitten uusi ja ihan samallalailla kuin aiemminkin pääsin pihasta sen sata metriä, mutta koska nyt reagoin erilailla niin auto ei sammunut vaan sain sen ajettua hädintuskin takaisin pihalle. Nyt siitä hävisi veto, eikä se ottanut vetopäällä kierroksia juuri lainkaan. Kytkin pohjassa otti kierroksia kuitenkin normaalisti. Sain kuitenkin auton hivutettua takaisin pihaan. Ja se myös starttasi pihassa uudelleen, mutta sama vika oli edelleen päällä.
Mitäs arvon raati tähän ehdottaa? Ajatuksen on viedä auto huoltoon tai mieluummin vaihtaa itse se kampiakselin asentotunnistin. Työnä tämä ei ilmeisesti ole mahdottoman haastava.
Viittaisko tämä siihen kampiakselin asentotunnistimeen vaiko kenties nokka-akselin vastaavaan? Joku sanoi myös tulpanhattujen vaihdon auttaneen vastaavassa tilanteessa. Ja löysinpä vielä viittauksen vialliseen polttoainepumpun releeseen ja sulakkeeseen. Sulakkeet kuintekin ainakin ovat ehjät.
Comment