Announcement

Collapse
No announcement yet.

ongelmia 530d:ssä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hemppa87
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 58
    • sievi

    ongelmia 530d:ssä

    tervehdys!
    eli autohan on vm99 E39 530da touring.
    -ilmamäärämittarin liitin oli irti. laitoin paikalleen ja tehot hävis lähes olemattomiin-->ilmamäärämittari ilmeisesti sökö. Toimii kohtuu hyvin kun liittimen ottaa irti. Sitten on myös sellainen ongelma, että kun kiihdyttää ripeästi ja kierrokset nousee 4000rpm auto sammuu vauhdista. Rauhallisesti kiihdyttäessä kuitenkin toimii eikä sammu. Onko kellään ollu vastaavia ongelmia?
    Maanataina käyn lukemassa autosta vikakoodit.
    Last edited by hemppa87; 29-09-2012, 17:47.
    Mb c200cdi '09
    330xd '01
    318is '89

    ex:
    -530da '98
    -Mb c220d '94
    -Mb 190 2.0d '91
    -324td `88
    -320i `85
    -320i `84
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Siirtopumppu...
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • BMW323
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 994
      • kempele

      #3
      entäs kannattako vaihtaa kumpikin pumppu samalla?
      itellä tekee samaa kiihdytyksessä mutta ei aina
      Nissan Stagea NM35 -01
      2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
      harrastepohjalta E21 316

      Comment

      • Night-Wind
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1534
        • 02

        #4
        Omassa kun oli joskus muinoin kuskin alla oleva pumppu sökö niin moottori sammahti aina kun löpömäärä oli 15L tai alle.
        ex: BMW E38 735iA -97
        ex: MB W211 E200CDI -03
        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
        ex: BMW E39 528iA -96
        ex: MB W126 300SE -89
        ex: BMW E34 525iAT -95
        ex: BMW E36 316iA -91

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by Night-Wind View Post
          Omassa kun oli joskus muinoin kuskin alla oleva pumppu sökö niin moottori sammahti aina kun löpömäärä oli 15L tai alle.
          Se 15l juttu liittyy lähinnä tankin toiseen pumpuun.
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • Night-Wind
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1534
            • 02

            #6
            Originally posted by buksin-1 View Post
            Se 15l juttu liittyy lähinnä tankin toiseen pumpuun.
            Tankin pumppu todettiin silloin ehjäksi. Vika hävisi kun kuskin alla oleva pumppu uusittiin.
            ex: BMW E38 735iA -97
            ex: MB W211 E200CDI -03
            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
            ex: BMW E39 528iA -96
            ex: MB W126 300SE -89
            ex: BMW E34 525iAT -95
            ex: BMW E36 316iA -91

            Comment

            • hemppa87
              Bimmer Rookie
              • Feb 2006
              • 58
              • sievi

              #7
              Vikakoodit luettu kiitokset Mikalle!
              7728 charge- air pressure control or charge- air pressure actuator

              Ilmamäärämittarille ei antanut vikakoodia liittimen ollessa kiinni.

              edit:
              purkasin tuota ruoskaa ja sieltähän löytyi rikkinäinen johtosarja säätimestä turbon vierestä.
              Last edited by hemppa87; 02-10-2012, 21:09.
              Mb c200cdi '09
              330xd '01
              318is '89

              ex:
              -530da '98
              -Mb c220d '94
              -Mb 190 2.0d '91
              -324td `88
              -320i `85
              -320i `84

              Comment

              • mika_z
                Bimmer Rookie
                • Mar 2009
                • 56
                • Kokkola

                #8
                Originally posted by hemppa87 View Post
                Vikakoodit luettu kiitokset Mikalle!
                7728 charge- air pressure control or charge- air pressure actuator

                Ilmamäärämittarille ei antanut vikakoodia liittimen ollessa kiinni.

                edit:
                purkasin tuota ruoskaa ja sieltähän löytyi rikkinäinen johtosarja säätimestä turbon vierestä.
                Kerrohan sitte jos lähtee tuon korjauksella toimiin. Katellaan koodeja ja livedataa uudestaan jos vielä häikkää... Luultavimmin sen siirtopumpun joutuu kuitenki vaihtaan.
                Vikakoodien luku ja nollaus INPA/DIS

                Comment

                • hemppa87
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2006
                  • 58
                  • sievi

                  #9
                  Elikkäs hain uuden johtosarjan rikkinäisen tilalle. Tämä kyseinen johtosarja oli huohotinlämmittimen johtosarja. Sen verran tilanne parani ettei enään kiihdyttäessä sammu. Kuitenkin auto on vielä selkeästi tehokkaampi ilmamäärämittarin liitin irroitettuna. Samalla vaihdoin kaikki alipaine letkut uusiin, oli aika haperot noi vanhat.

                  Täytynee käydä hakemassa uusi ahtopaine anturi sekä säädin ja kokeilla uudestaan
                  Mb c200cdi '09
                  330xd '01
                  318is '89

                  ex:
                  -530da '98
                  -Mb c220d '94
                  -Mb 190 2.0d '91
                  -324td `88
                  -320i `85
                  -320i `84

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8262
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #10
                    Originally posted by hemppa87 View Post
                    Elikkäs hain uuden johtosarjan rikkinäisen tilalle. Tämä kyseinen johtosarja oli huohotinlämmittimen johtosarja. Sen verran tilanne parani ettei enään kiihdyttäessä sammu. Kuitenkin auto on vielä selkeästi tehokkaampi ilmamäärämittarin liitin irroitettuna. Samalla vaihdoin kaikki alipaine letkut uusiin, oli aika haperot noi vanhat.

                    Täytynee käydä hakemassa uusi ahtopaine anturi sekä säädin ja kokeilla uudestaan
                    laita se uus IMM niin on tehoa enemmän kuin on koskaan ollutkaan
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • hemppa87
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2006
                      • 58
                      • sievi

                      #11
                      Tänään vaihdettu uusi ilmamäärämittari (350e) ja keskiviikkona ohjelmointi Kustcarilla kokkolassa.
                      Mb c200cdi '09
                      330xd '01
                      318is '89

                      ex:
                      -530da '98
                      -Mb c220d '94
                      -Mb 190 2.0d '91
                      -324td `88
                      -320i `85
                      -320i `84

                      Comment

                      • |jaakko|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 1542
                        • Keski-Suomi

                        #12
                        Vaihda samalla se ahtopaineanturi jos se siitä herjaa vikakoodia.
                        Saksasta olisi saanut hiukan edullisemmin maffin, eikä olisi tarvinnut koodata.
                        http://www.maf-shop.com/en/air-mass-...2247074/a-314/

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by |jaakko| View Post
                          Vaihda samalla se ahtopaineanturi jos se siitä herjaa vikakoodia.
                          Saksasta olisi saanut hiukan edullisemmin maffin, eikä olisi tarvinnut koodata.
                          http://www.maf-shop.com/en/air-mass-...2247074/a-314/
                          En lähtis tuota LÖWEä suosittelemaan kyllä kenellekkään.. Tai sitten pitäisi olla todella maukkaat sponssidiililt.
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • |jaakko|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 1542
                            • Keski-Suomi

                            #14
                            Originally posted by Rahu View Post
                            En lähtis tuota LÖWEä suosittelemaan kyllä kenellekkään.. Tai sitten pitäisi olla todella maukkaat sponssidiililt.
                            Itellä ainakin toiminu
                            Bosch ei enää valmista -314 numeroon loppuvia vanhempia maffeja ja -527 joutuu koodaamaan.

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              #15
                              Originally posted by |jaakko| View Post
                              Itellä ainakin toiminu
                              Bosch ei enää valmista -314 numeroon loppuvia vanhempia maffeja ja -527 joutuu koodaamaan.
                              Niinhän sä luulet että se toimii.

                              Mikäs siinä ohjelmoinnissa jännittää, kun samalla saat vielä uusimmat softat dde:hen?
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎