Eli ongelma on seuraavanlainen: kiihdyttäessä tehot aivan hukassa että hyvä j os pysyy kuorma-autojen perässä. auto lähtee käyntiin täysin normaalisti, käy hyvin, ottaa tyhjänä kierroksia jotenkuten suunnilleen 4000rpm asti. ajossa ei vedä ja hiukan nykiikin. kun päästää kaasua hieman irti kiihdytyksessä niin tuntuu että lähtee vetämään paremmin. katalysaattorista kuuluu tyhjäkäynnillä omituista rohinaa ja kun sitä varovasti koputtelee niin kolisee. moottorijarrutuksella myös kuuluu putkistosta paukkuvaa ääntä. Onko muilla ollut katalysaattorin rikkoutuessa/tukkiutuessa samanlaisia oireita?
e39 520i katalysaattori tukossa?
Collapse
X
-
Tags: None
-
Jos katissa kolisee, niin melko varmasti on rikki ja tukossa:thinkOriginally posted by Bimmer_Henu View PostEli ongelma on seuraavanlainen: kiihdyttäessä tehot aivan hukassa että hyvä j os pysyy kuorma-autojen perässä. auto lähtee käyntiin täysin normaalisti, käy hyvin, ottaa tyhjänä kierroksia jotenkuten suunnilleen 4000rpm asti. ajossa ei vedä ja hiukan nykiikin. kun päästää kaasua hieman irti kiihdytyksessä niin tuntuu että lähtee vetämään paremmin. katalysaattorista kuuluu tyhjäkäynnillä omituista rohinaa ja kun sitä varovasti koputtelee niin kolisee. moottorijarrutuksella myös kuuluu putkistosta paukkuvaa ääntä. Onko muilla ollut katalysaattorin rikkoutuessa/tukkiutuessa samanlaisia oireita?Bmw 316 E30 -88
-
mulla oli samanlainen ongelma -98 520:ssä, aiempi omistaja oli kuulema poistanut sisuskalut katista kun ei ollut kulkenut tarpeeksi hyvin/tukkoinen...nyt sitten katsastukseen pitäs löytää sopiva katti, sopiva = halpa, eli käykö tarvike katti ? niin, ja tomaattiin sopiva...
Comment
-
-
meinasin itse päätyä samanlaiseen "väliaikaisratkaisuun" että vedän katin laikalla auki ja tyhjennän. täytyis itekkin keväällä leimalle laittaa sitte joku katti, mutta oon ollu lukevinani että noi tarvikekatit on vähän ongelmallisia alkupään e39:seissä kun on niin kaukana pakosarjoista että on vaikea saada lämpeemään. paha sanoa saako siitä sitte hyvän päästölapun haettua semmosella. mulla oli edellisessa e36:sessa juuri sellanen ongelma että sitä piti polkea niin saatanasti että keskellä autoa oleva katti lämpeää ja päästöarvot putoaa.Originally posted by revolution_evolution View Postmulla oli samanlainen ongelma -98 520:ssä, aiempi omistaja oli kuulema poistanut sisuskalut katista kun ei ollut kulkenut tarpeeksi hyvin/tukkoinen...nyt sitten katsastukseen pitäs löytää sopiva katti, sopiva = halpa, eli käykö tarvike katti ? niin, ja tomaattiin sopiva...e39 520i
ex: e36 325i
Suzuki Bandit
Toyota Soarer twin turbo
Comment
-
Minulla tukkoisuus loppui, kun vetelin moottoritiellä 5-10 kertaa kickdownilla kierrokset ylös. Tämä oli nimenomaan katsastusmiehen vinkki. Katti saattaa mennä tukkoon, jos ajaa paljon lyhyttä kaupunkiajoa.
Comment
-
kävi tuo sama sama mielessä ja tuntuu että joko sieltä lentäis tulppa pois tai sitte se korkkaa koko kone kun väkisin kierrättää niin en tiiä kehtaako :think omat ajot lähes aina kaupungissa, mutta tämä tukkoisuusvika alkoi kun oltiin ajettu n. 250km matka-ajoa pysähtymättä. muija ajo ja sano ettei tää jaksaa vetää mäkiä ylös eikä ohittaa ja itte krapuloissani vieressä päättelin vaan ettei se osaa painaa sitä kaasuaOriginally posted by apocalypse View PostMinulla tukkoisuus loppui, kun vetelin moottoritiellä 5-10 kertaa kickdownilla kierrokset ylös. Tämä oli nimenomaan katsastusmiehen vinkki. Katti saattaa mennä tukkoon, jos ajaa paljon lyhyttä kaupunkiajoa.
sitte oli pakko uskoa ku itte lähin ajamaan että tehot uupuu aika mukavasti.
Last edited by Bimmer_Henu; 06-10-2012, 19:22.e39 520i
ex: e36 325i
Suzuki Bandit
Toyota Soarer twin turbo
Comment
-
Vika olikin sitten siinä katissa. vanhasta katista tuli pari kiloa metallijauhoa ja osia oli irti. nyt laitoin korvausputken paikalleen ja herää sen verran kivemmin alakierroksilla että kai sinne laipat täytyy tehdä ja leimalle laittaa jonkunnäkönen katti mutta kyllä joutaa pois sen jälkeen. kiitoksia apua tarjonneille!
e39 520i
ex: e36 325i
Suzuki Bandit
Toyota Soarer twin turbo
Comment
Comment