Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 520i katalysaattori tukossa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmer_Henu
    Newbiemmer
    • May 2010
    • 22
    • Helsinki

    e39 520i katalysaattori tukossa?

    Eli ongelma on seuraavanlainen: kiihdyttäessä tehot aivan hukassa että hyvä j os pysyy kuorma-autojen perässä. auto lähtee käyntiin täysin normaalisti, käy hyvin, ottaa tyhjänä kierroksia jotenkuten suunnilleen 4000rpm asti. ajossa ei vedä ja hiukan nykiikin. kun päästää kaasua hieman irti kiihdytyksessä niin tuntuu että lähtee vetämään paremmin. katalysaattorista kuuluu tyhjäkäynnillä omituista rohinaa ja kun sitä varovasti koputtelee niin kolisee. moottorijarrutuksella myös kuuluu putkistosta paukkuvaa ääntä. Onko muilla ollut katalysaattorin rikkoutuessa/tukkiutuessa samanlaisia oireita?
    e39 520i
    ex: e36 325i

    Suzuki Bandit
    Toyota Soarer twin turbo
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    #2
    Originally posted by Bimmer_Henu View Post
    Eli ongelma on seuraavanlainen: kiihdyttäessä tehot aivan hukassa että hyvä j os pysyy kuorma-autojen perässä. auto lähtee käyntiin täysin normaalisti, käy hyvin, ottaa tyhjänä kierroksia jotenkuten suunnilleen 4000rpm asti. ajossa ei vedä ja hiukan nykiikin. kun päästää kaasua hieman irti kiihdytyksessä niin tuntuu että lähtee vetämään paremmin. katalysaattorista kuuluu tyhjäkäynnillä omituista rohinaa ja kun sitä varovasti koputtelee niin kolisee. moottorijarrutuksella myös kuuluu putkistosta paukkuvaa ääntä. Onko muilla ollut katalysaattorin rikkoutuessa/tukkiutuessa samanlaisia oireita?
    Jos katissa kolisee, niin melko varmasti on rikki ja tukossa:think
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Jahas...ja minkähän ikäisestä autosta nyt onkaan kyse?

      Comment

      • revolution_evolution
        Newbiemmer
        • Oct 2012
        • 1
        • Lappeenranta

        #4
        mulla oli samanlainen ongelma -98 520:ssä, aiempi omistaja oli kuulema poistanut sisuskalut katista kun ei ollut kulkenut tarpeeksi hyvin/tukkoinen...nyt sitten katsastukseen pitäs löytää sopiva katti, sopiva = halpa, eli käykö tarvike katti ? niin, ja tomaattiin sopiva...
        Last edited by revolution_evolution; 06-10-2012, 11:12. Reason: typo errors

        Comment

        • Bimmer_Henu
          Newbiemmer
          • May 2010
          • 22
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Hemi View Post
          Jahas...ja minkähän ikäisestä autosta nyt onkaan kyse?

          Auto on -96 eli katti on siinä vaihdelaatikon kohdilla.
          e39 520i
          ex: e36 325i

          Suzuki Bandit
          Toyota Soarer twin turbo

          Comment

          • Bimmer_Henu
            Newbiemmer
            • May 2010
            • 22
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by revolution_evolution View Post
            mulla oli samanlainen ongelma -98 520:ssä, aiempi omistaja oli kuulema poistanut sisuskalut katista kun ei ollut kulkenut tarpeeksi hyvin/tukkoinen...nyt sitten katsastukseen pitäs löytää sopiva katti, sopiva = halpa, eli käykö tarvike katti ? niin, ja tomaattiin sopiva...
            meinasin itse päätyä samanlaiseen "väliaikaisratkaisuun" että vedän katin laikalla auki ja tyhjennän. täytyis itekkin keväällä leimalle laittaa sitte joku katti, mutta oon ollu lukevinani että noi tarvikekatit on vähän ongelmallisia alkupään e39:seissä kun on niin kaukana pakosarjoista että on vaikea saada lämpeemään. paha sanoa saako siitä sitte hyvän päästölapun haettua semmosella. mulla oli edellisessa e36:sessa juuri sellanen ongelma että sitä piti polkea niin saatanasti että keskellä autoa oleva katti lämpeää ja päästöarvot putoaa.
            e39 520i
            ex: e36 325i

            Suzuki Bandit
            Toyota Soarer twin turbo

            Comment

            • +Jompp3-
              Bimmer Rookie
              • Jul 2011
              • 47
              • Mikkeli

              #7
              Taitaa olla että menee katti vaihtoon itelläkin. Ei saanu arvoja kohdilleen vaikka kävi kenkimässä ennen mittauksia.
              -e39 523i
              -Yamaha R1

              Comment

              • apocalypse
                Newbiemmer
                • Sep 2010
                • 21
                • Helsinki, Finland

                #8
                Minulla tukkoisuus loppui, kun vetelin moottoritiellä 5-10 kertaa kickdownilla kierrokset ylös. Tämä oli nimenomaan katsastusmiehen vinkki. Katti saattaa mennä tukkoon, jos ajaa paljon lyhyttä kaupunkiajoa.

                Comment

                • Bimmer_Henu
                  Newbiemmer
                  • May 2010
                  • 22
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by apocalypse View Post
                  Minulla tukkoisuus loppui, kun vetelin moottoritiellä 5-10 kertaa kickdownilla kierrokset ylös. Tämä oli nimenomaan katsastusmiehen vinkki. Katti saattaa mennä tukkoon, jos ajaa paljon lyhyttä kaupunkiajoa.
                  kävi tuo sama sama mielessä ja tuntuu että joko sieltä lentäis tulppa pois tai sitte se korkkaa koko kone kun väkisin kierrättää niin en tiiä kehtaako :think omat ajot lähes aina kaupungissa, mutta tämä tukkoisuusvika alkoi kun oltiin ajettu n. 250km matka-ajoa pysähtymättä. muija ajo ja sano ettei tää jaksaa vetää mäkiä ylös eikä ohittaa ja itte krapuloissani vieressä päättelin vaan ettei se osaa painaa sitä kaasua sitte oli pakko uskoa ku itte lähin ajamaan että tehot uupuu aika mukavasti.
                  Last edited by Bimmer_Henu; 06-10-2012, 19:22.
                  e39 520i
                  ex: e36 325i

                  Suzuki Bandit
                  Toyota Soarer twin turbo

                  Comment

                  • Bimmer_Henu
                    Newbiemmer
                    • May 2010
                    • 22
                    • Helsinki

                    #10
                    Vika olikin sitten siinä katissa. vanhasta katista tuli pari kiloa metallijauhoa ja osia oli irti. nyt laitoin korvausputken paikalleen ja herää sen verran kivemmin alakierroksilla että kai sinne laipat täytyy tehdä ja leimalle laittaa jonkunnäkönen katti mutta kyllä joutaa pois sen jälkeen. kiitoksia apua tarjonneille!
                    e39 520i
                    ex: e36 325i

                    Suzuki Bandit
                    Toyota Soarer twin turbo

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎