Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540 alaväännöt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |auri
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 198
    • Helsinki

    E39 540 alaväännöt?

    Tulipa palattua Bemareihin ja hommasin tollasen 540. Nyt hetken tullut ajeltua ja tuntuu että alhaalla voisi ehkä olla enemmän voimaa. Moottori toimii ihan normaalisti ilman mitään ääniä tai värinöitä, 4000rpm kohdalla repäsee sitten voimakkaammin, alavääntöä odotin olevan enemmän. Onko jotain todettua tyyppivikaa vai oliko vaan odotukset liian korkealla?
  • intfreak
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 2966
    • Uusikaupunni

    #2
    Minkä ikäinen (kk/vuosi)?
    N62 Money Spender Club

    Comment

    • |auri
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 198
      • Helsinki

      #3
      97, kuukautta en nyt jaksa käydä tarkistamassa.

      Comment

      • Mik@
        BTCF Member
        • Jul 2010
        • 1413
        • Nurmes

        #4
        Mulla vähän samaa ongelmaa. Välillä tuntuu että kulkee tosi helposti ja vaivattomasti ja sitten välillä saa polkea ihan tosissaan että menee mihinkään. Mulla on ainakin nokka akselin asentotunnistin rikki, antaa sitä vika koodia ja käy oireisiin muutenkin. Välillä pitää startata pidempään ja silloin ei yleensä kulje. No tiistaina tuon näkee että helpottaako uudella tunnistimella. Tyhjäkäynti moottori eli icv kannattaa putsata myös ja tarkistaa imuvuodot. Ja tietenkin lukea vikakoodit.
        E61 520Da

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          #5
          Originally posted by |auri View Post
          Tulipa palattua Bemareihin ja hommasin tollasen 540. Nyt hetken tullut ajeltua ja tuntuu että alhaalla voisi ehkä olla enemmän voimaa. Moottori toimii ihan normaalisti ilman mitään ääniä tai värinöitä, 4000rpm kohdalla repäsee sitten voimakkaammin, alavääntöä odotin olevan enemmän. Onko jotain todettua tyyppivikaa vai oliko vaan odotukset liian korkealla?
          Tuo kannattaa lukaista jos lontoo taittuu... tai kuva kyl kertoo tuhat sanaa
          Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • Mik@
            BTCF Member
            • Jul 2010
            • 1413
            • Nurmes

            #6
            Vaihdoin sen nokka akselin asentotunnistimen äsken niin kylläpä toimii auto ihan eri tavalla nyt. Nyt ei enää mieti kun painaa kaasun äkkiä pohjaan, parhaiten huomaa paikallaan. Kulkee myös huomattavasti "helpommin" nyt, varsinkin risteyksistä lähdettäessä yms. Eli kannattaa lukaista ne koodit.
            E61 520Da

            Comment

            • Mik@
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 1413
              • Nurmes

              #7
              Ihmettelin auton käyttäytymistä tuon asentotunnistimen vaihdon jälkeenkin eli auto tuntui välillä ettei kunnolla vedä alhaalta. Guukletin hieman ja löysin tämän: http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1571798 Eli bensapumpun liitin oli mullakin löysällä. Nyt on toistaiseksi toiminut miten pitääkin. Ero tosi huomattava, kiihtyy paljon helpommin ja loota toimii terävämmin ja muutenkin paremmin. Eli kannattaa tuo liitin tarkistaa, ei maksa paljoa.
              E61 520Da

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                #8
                Originally posted by Mik@ View Post
                Ihmettelin auton käyttäytymistä tuon asentotunnistimen vaihdon jälkeenkin eli auto tuntui välillä ettei kunnolla vedä alhaalta. Guukletin hieman ja löysin tämän: http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1571798 Eli bensapumpun liitin oli mullakin löysällä. Nyt on toistaiseksi toiminut miten pitääkin. Ero tosi huomattava, kiihtyy paljon helpommin ja loota toimii terävämmin ja muutenkin paremmin. Eli kannattaa tuo liitin tarkistaa, ei maksa paljoa.
                Eli tarkoitatko bensapumpun kotelon kannessa olevaa liitintä ulko vai sisä puolella? Jos sisä puolella oli liitin löysä eli joku niistä ohkaisista johdoista, niin täytyy itsekkin vielä tarkistaa.
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • Mik@
                  BTCF Member
                  • Jul 2010
                  • 1413
                  • Nurmes

                  #9
                  Kaikki liitokset putsasin. Mutta löysän tuntuinen oli pumpun päässä oleva "abikoliitin" ihan niinkuin tuolla linkin ulkomaan jantterilla, joka oli huomannut sitä liitosta katsoa. Ei siinä kannessa taida olla irtoavia liittimiä sisäpuolella.
                  E61 520Da

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by Mik@ View Post
                    Kaikki liitokset putsasin. Mutta löysän tuntuinen oli pumpun päässä oleva "abikoliitin" ihan niinkuin tuolla linkin ulkomaan jantterilla, joka oli huomannut sitä liitosta katsoa. Ei siinä kannessa taida olla irtoavia liittimiä sisäpuolella.
                    Ok. kiitos tiedosta! Täytyy kattoa uudelleen.
                    Eli se pumppu nousee ulos sieltä kun painaa niitä mustia klipuja sisäänpäin ja nostaa:think
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 9997
                      • KVLA

                      #11
                      Originally posted by Mik@ View Post
                      Ei siinä kannessa taida olla irtoavia liittimiä sisäpuolella.
                      Ei ole.Ainoastaan pumpulla "abikot" + johtojen tyyppika E39:ssä.Eli pumpun johdot voi mennä poikki siitä kannen liittimen alapuolelta pinnien juuresta.Kuori voi näyttää ehjälle,mutta johdin menee poikki kuoren sisältä.Itselläkin ollut kahdessa eri E39:ssä sama ongelma.Löytyy tuolta: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...8&postcount=22

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        Ei ole.Ainoastaan pumpulla "abikot" + johtojen tyyppika E39:ssä.Eli pumpun johdot voi mennä poikki siitä kannen liittimen alapuolelta pinnien juuresta.Kuori voi näyttää ehjälle,mutta johdin menee poikki kuoren sisältä.Itselläkin ollut kahdessa eri E39:ssä sama ongelma.Löytyy tuolta: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...8&postcount=22
                        Minkalaisia oireita aiheutti auton käytökseen?? :think
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Mik@
                          BTCF Member
                          • Jul 2010
                          • 1413
                          • Nurmes

                          #13
                          ^Varmaan samoja oireita aiheuttaa kuin mulla jos johto ei oo kokonaan poikki, mutta jos poikki kokonaan niin ei tietysti toimi ollenkaan.
                          edit: Ei se pumppu nouse kannen mukana, vain se mittarin anturi ja bansaletku. Sitä kantta pitää vähän käännellä ja väännellä että sopii tulemaan, älä väkisin. Edit: tuosta näät mitä siellä tankissa luuraa: http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1290915
                          Last edited by Mik@; 22-10-2012, 18:35.
                          E61 520Da

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 9997
                            • KVLA

                            #14
                            Originally posted by janke View Post
                            Minkalaisia oireita aiheutti auton käytökseen?? :think
                            Ensimmäinen tapaus rupesi nykimään satunnaisesti.Sitten auto sammahteli,kunnes jäi kokonaan tielle johtimen katkettua kokonaan kuoren sisään.Jälkimmäinen tapaukseni sammui kerrasta tielle.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎